Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gelukkig dan maar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heel erg goed nieuws. Ik ben benieuwd op wat voor termijn we hier resultaat van mogen zien.
Ik zie al wat reacties voor gewenste onderdelen. Echter ik vermoed dat de prio zal liggen bij onderdelen die regelmatig vervangen worden.
Remschijven en blokken, fuseekogels, uitlaten, koppeling, ruiten, slangen, diversen rubbers, leidingen, radiatoren. En misschien wel wat interne motoronderdelen.
Ik vraag me ook af of er een samenwerking komt met bijvoorbeeld Bosch. Vele elektrische onderdelen zijn altijd door Bosch gemaakt, fijn als dat ook beschikbaar komt.
Hopelijk snel meer nieuws!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Valeo is de afgelopen jaren ook al in het “gat” van de oldtimeronderdelen gesprongen en maakt nu weer nieuwe onderdelen zoals contactpunten, startmotoren en andere elektrische onderdelen.
Met name de kwaliteit van de ontstekingsdelen is om te janken. Op de ICCCR moest ik een nieuwe set valeopunten in een DS knutselen en dat paste alleen na dat de boormachine, de vijl en de tang er aan te pas waren gekomen. Hoe dat kwam? Kennelijk had een of ander licht bij Valeo een set versleten contactpunten als voorbeel gebruikt….
Condensatoren voor de A-types geven bij bosjes vroegtijdig de geest en van nieuwe koplampen komt de chroomlaag los… Het lijkt er op dat men die spullen in China of zo laat maken bij de wereldberoemde fabriek NoKwa Lie Tie….
Het is te hopen dat PSA dat beter gaat doen want zoals Valeo het doet schiet het niet op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De spullen van Valeo voor de A types zijn momenteel idd om te huilen (bobines…) Erg jammer.
Maar de delen die Citroen zelf altijd in de catalogus heeft gehouden zijn nog wel goed van kwaliteit. Dus wie weet is er hoop.
Hoog op de lijst staan fatsoenlijke schokbrekers, spiegels en zo nog een paar A4tjes vol.
Denk dat ik de onderdeel boeken maar eens in ga duiken.
Precies ja! Voor eend en mehari is alles wel tekoop. Maar toch wel heel veel troep in omloop.
Zelfs bij die club daar vlakbij Marseille is niet alles bruikbaar.
Iets simpels als ashoesjes, ging vroeger jaren mee! Als je nu echt km maakt ben je om het jaar aan de beurt.
Of een dak van een eend.
Ben wel heel benieuwd!
Begrijp het wel, want de eend en mehari onderdelen is een serieuze handel geworden!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als eerste en enige lid van de Nederlandse Axelvereniging ijver ik voor de herproductie van alle plaatwerk, stoelframes, luchtfilters, achterste schokdempers, deur- en raamrubbers, en bekledingsstoffen!
Maar goed, daar is ook geen markt voor
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat dat betreft zou het wel suf zijn als men juist ook die onderdelen ging produceren, gezien de handel die er reeds is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Als eerste en enige lid van de Nederlandse Axelvereniging ijver ik voor de herproductie van alle plaatwerk, stoelframes, luchtfilters, achterste schokdempers, deur- en raamrubbers, en bekledingsstoffen!
Maar goed, daar is ook geen markt voor
Je gaat een nieuwe Axel bouwen?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
RensKorevaar schreef:Dit is een initiatief van L’Aventure Peugeot Citroën DS
...krijg je dan straks zakjes met onderdelen waar op staat ‘DS pieces d’origine’, met DS logo?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik hoop dat de xm-club nu ook die chromen strips op deuren/schermen/bumpers meeneemt in het
wensen lijstje !!! (ja, ik weet van die RVS-strips maar die is er alleen voor de deuren !).
GOEIE kwaliteit lekzakken…....als dat mogelijk zou zijn.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat ze maar beginnen met de juiste schokdempers voor een 2pk !
Raakt er mischien nog eens één door de Belgische keuring
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
onderdelen zullen ze wel maken maar of ze bevoorbeeld cx serie 1 deurpanelen terug gaan maken betwijfel ik… als de mallen weg zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
C-rijtjes van de Bx zou ook erg leuk zijn!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Nielsje schreef:Wat ontzettend fijn dat dit gaat gebeuren!
Voor de CX zit ik voornamelijk te denken aan de interieurdelen. Verder wat exterieur spul.- deurpanelen serie 1
- Stof voor het bekleden van stoelen (vooral Pallas serie 1, ik zou er geen bezwaar tegen hebben als het dan wél iets dikker werd).
- bumpers serie 2
- achterbumpers (+ hoeken + rubbers) serie 1- reparatie plaatwerk delen (raamhoeken, accubakken, hoeken voorschermen etc.
- sturen?
- aandrijfas tripoïde- setjes
- koppelingssetjes voor 2400 motoren
- Octopussy’sIk denk dat de clubs vooral een goed inzicht kunnen bieden in wat er echt nodig is, gezien de vraag naar de onderdelen.
Daarnaast is er natuurlijk verschil tussen het rijdend houden van auto’s en het mooi houden (maken) van auto’s.
Wat te denken van:
- dashboard LCD-displays serie 2, zowel de huizen als de displays zelf?
- klepjes van het midden van het dashboard (serie 2)?
- luchtslangen voor de serie 2 TRD Turbo?
- knipperlichten voor, serie 2?
bxsport schreef:onderdelen zullen ze wel maken maar of ze bevoorbeeld cx serie 1 deurpanelen terug gaan maken betwijfel ik… als de mallen weg zijn…
Jaguar Heritage heeft dat voor de E-type opgelost door op het plaatmateriaal een industriële 3D-scan los te laten, zodat ze vervolgens weer over mallen konden beschikken. Of Citroën genoeg van het erfgoed houdt om ook zo’n stap te zetten, is nog af te wachten.
Mocht je willen weten hoe dat is gegaan, lees dan Jaguar Heritage origineel plaatwerk