Bedankt , dacht al dat het Engels draad was maar leek me ook weer stug het Franse chauvinisme kenende ...
Ik wil in de wintermaanden de onderkanten van mijn voordeuren aangaan pakken , ik dacht dat ik ergens eens iets had gehoord over dat daar nieuwe onderkanten voor zouden zijn , zo ja is dit een goede optie en wat moet ik me daar qua werk van voorstellen , is dit voor een ervaren autoplaatwerker/spuiter goed te doen ? Moet er qua pas maken altijd nog veel aan gebeuren ?
Waar zijn deze donderzijdes eventueel te koop ?Heb op een paar sites gekeken maar heb ze nog niet gevonden .
Alle gebruikelijke leveranciers,
Oa. Chyparse (ds21.eu), citroworld en clubmagazijn. Bij de laatste hebben ze ook een service waarbij je deuren kunt laten voorzien van nieuwe binnen- en buitenbakken (of huidplaten). Als je het werk zelf niet kunt, is dat een mooi alternatief voor een schappelijke prijs.
Ah het zijn dus geen complete bakken maar 2 losse delen die aan elkaar moeten worden gelast ? Enig idee hoe hoog die buiten zijde is er zit namelijk ook schade aan het buitenplaatwerk .
Zelf kan ik dit soort klussen helaas niet , enig idee wat die schappelijke prijs per deur is ?
Sterker nog, het zijn vier lossen delen, zie hieronder:
http://www.ds21.eu/xcart11/product.php?productid=784&cat=46&page=1
http://www.ds21.eu/xcart11/product.php?productid=782&cat=46&page=1
De buitenbakkenlopen volgens mij tot net onder de knik.
Ben je lid van de club? Dan kun je op dinsdagavond eens bij het magazijn langsrijden, zij kunnen je prima adviseren of buitenbakken alleen voldoende zijn, of dat je beter kunt gaan voor nieuwe huidplaten. De laatste variant is altijd mooier natuurlijk, maar ook beduidend duurder.
Dacht dat het inlassen van binnen- en buitenbakken iets van 300 Euro was en het inlassen van binnenbakken en huidplaten iets van 600 Euro.
Ja die had ik ook gevonden , dat is dan een complete onderkant ?
Ben geen lid meer van de club , moet het dus laten doen door iemand anders , ik heb wel iemand maar die heeft dit nog nooit gedaan , ik weet niet of dit soort klussen voor een schade hersteller/lasser /spuiter nog een lastige klus is of zou dit te doen moeten zijn ?
Volgens de verhalen die ik ken is het niet eenvoudig. Als je alleen gaat voor buitenbakken moet je de bestaande huidplaat doorslijpen, met als gevolg dat ‘ie gaat doorbuigen. Het wordt dan erg lastig om de bolling die er in hoort te zitten weer netjes terug te krijgen.
Als je gaat werken met nieuwe huidplaten schijnt het allemaal een stuk eenvoudiger te worden. Huidplaten zijn wel weer een stuk duurder dan buitenbakken.









Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Erict schreef:
Ben je lid van de club? Dan kun je op dinsdagavond eens bij het magazijn langsrijden, zij kunnen je prima adviseren of buitenbakken alleen voldoende zijn, of dat je beter kunt gaan voor nieuwe huidplaten. De laatste variant is altijd mooier natuurlijk, maar ook beduidend duurder.
Dacht dat het inlassen van binnen- en buitenbakken iets van 300 Euro was en het inlassen van binnenbakken en huidplaten iets van 600 Euro.
Het uiteindelijke verschil is kleiner, aangezien je bij een nieuwe huidplaat veel minder werk hebt met strakmaken van de deuren voor het spuiten.
Mijn deuren zijn aan de onderzijde ook gerestaureerd, maar zonder kant-en-klare stukken. Mijn garagist heeft de slechte stukken eruit geslepen en vervangen door nieuw plaatwerk op maat. Dit kon omdat de buitenhuid nog goed was tot (ver) onder de knik. Toch schatte hij achteraf in dat nieuwe huidplaten aan de buitenkant wellicht goedkoper / sneller was geweest. Maar ik heb wel mijn DS zo origineel mogelijk gehouden
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
boeman schreef:Maar ik heb wel mijn DS zo origineel mogelijk gehouden
Das maar de vraag
ramrod schreef:
Ben geen lid meer van de club , moet het dus laten doen door iemand anders
Club besteed het ook gewoon uit hoor:
Thijs Jansen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok mooi , ik heb hem op het www gezocht maar kan niets over hem vinden , iemand contact gegevens / website ?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Via Cyril Sars.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok bedankt
Hallo,
Gisteren tegen het einde van de rit met zo,n 60 andere DS/ID’en door Rhoon begon de motor van mijn DS (1973 ,2.0 Special) licht te haperen , moest steeds vaker wat gas bijgeven om de motor draaiende te houden . Na de DS te hebben weggezet en na een uur weer willen starten ging dit moeizaam , toen de DS starte bleef deze moeizaam lopen ,op stoplichten afrijden zorge er voor dat de wagen afsloeg , alleen door de choke een gedeelte uit te trekken wilde de DS blijven lopen , met een gedeeltelijk uit getrokken choke de rit vervolgd dat ging opzich wel goed maar is natuurlijk niet de bedoeling .
Wat kan dit zijn en wat kan ik stapsgewijs onderzoeken om achter het probleem te komen ?
Het feit dat ie blijft lopen met choke maakt storing in de brandstoftoevoer wel waarschijnlijk.
Ik denk verstopte sproeier, maar kan ook een verteerde aanzuigslang zijn of slechte benzinepomp.
Ruik je ook benzine? (meer dan voorheen)