Mijn egr blijft storen.
Ik wil hem nu afdoppen maar kan nergens het juiste afdekplaatje vinden ,behalve op eBay maar ik heb geen creditcard of PayPal.
Weet iemand waar te bestellen?
Nog een vraag moet dat plaatje helemaal dicht zijn of met een klein gat er in?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan je niet volstaan met het uitschakelen van het systeem?
De EGR-klep (5) is een pneumatisch gestuurde en wordt gestuurd door de elektroklep (1).
Lijkt mij een kwestie van het juiste slangetje op de elektroklep loshalen en afdoppen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb begrepen dat er 2 soorten van egr kleppen zijn op de c3.
Een vacuüm gestuurde en een die via de ecu elektronisch gestuurd worden.
Vacuüm gestuurd zou volstaan kunnen worden met afdoppen van de slang die andere zou moeilijker zijn bv en die zou er bij mij in zitten.
Ik heb een alleen maar via anderen en heb er zelf helemaal geen ervaring mee.
Ik wil deze auto zo goedkoop mogelijk weer goed laten rijden.
Kan zelf best wel wat maar de echte kennis ontbreekt me dus hoop hier van jullie wat te leren.
Wil wel graag morgen ff kijken of die Electroklep ( nr1) er bij mij zit .
Waar moet die zitten? (Foto?)
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je hebt inderdaad twee versies EGR, de Euro 4- en de L4-norm.
De eerste heeft een elektrisch gestuurde klep.
De elektroklep van de L4-uitvoering hangt op de hoek van de kop RV, dezelfde hoek waar o.a. de dynamo gemonteerd zit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die Electroklep was zoals het er nu uitziet de oplossing.
Net 25 km gereden stuk snelweg ,buitenweg en stadsverkeer en geen enkel probleem meer.
Dank voor de hulp.
Plaats ook nog ff een foto mogelijk heeft een ander er ook nog wat aan gezien de vele problemen met egr kleppen.
Kan je de EGR zomaar buiten spel zetten?
Bij onze toyota iq gaf de monteur tijdens een beurt aan dat de egr vervuild was, twee jaar geleden.
Hij vond dat de auto niet zn volle kracht leverde tijdens de proefrit.
Systeem schoongemaakt en inderdaad een voelbaar verschil.
Onlangs kregen we een brief van Toyota dat we naar de garage konden om de EGR te laten modificeren…........blijkbaar
een veel voorkomend euvel dus.
Zo gezegd zo gedaan, en weer een alert aanvoelende auto sindsdien.
Voor mn gevoel dus een essentieel onderdeel?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Exhaust Gas Recirculation is een methode om een bepaalde emissie-eisen te voldoen.
Een gedeelte van het uitlaatgas wordt weer aan de inlaatlucht toegevoegd.
De motor loopt er echt niet minder om als dit systeem wordt uitgeschakeld/afgedopt.
Integendeel zelfs, veel problemen ontstaan juist als de EGR-klep niet goed werkt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986