Aanschaf Bx 1.4 Cannes 1990 174500 km
thierrydj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 08 maart 2006 01:08 AM

Hallo ik kan een Bx 1.4 aanschaffen maar weet niet goed de zwakke punten om te controleren voor de (aankomende) kosten.
Rijd nu zelf een ax maar zie een bx ook wel zitten. Ik weet wel dat de koppeling nu stuk is want de auto is niet meer van zijn plek af te krijgen met schakelen. Maar ik las ook het één en ander over adals?? en de wiellagers die uitslijten.
Ik hoor het graag van jullie.

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 08 maart 2006 06:34 PM
  [ # 1 ]

Zwakke punten vallen wel mee is mijn ervaring….

Roesten zullen ze bijna niet, maar je zou eens kunnen kijken aan de achterkant onder de bumper naar de steun van de uitlaat, daar wil nog wels een een gaatje ontstaan.
De adals komt wel veel voor. Makkelijk te controleren door de bix te starten, omhoog laten komen en dan achter de auto gaan staan.
Staan de wielen /—\ dan is het niet goed. Reparatie ervan hoeft overigens niet mega duur te zijn.

Verder gewoon controleren of er lekkages zijn (olie en LHM). Oudere bx-en kunnen best een klein beetje lekken, moet je niet van opkijken.
Start ie goed, komt ie goed omhoog (alle standen).

Koppelingsplaten vervangen is niet gemakkelijk, zoek maar eens hier op het forum daar zijn wel een paar zaken over te vinden.

Overigens jammer dat je er niet een stukkie mee kan rijden, dat brengt toch best wel risico’s met zich mee of de prijs moet wel heeeel goed zijn!

Ik zal best aangevuld of gecorrigeerd worden Mr. Green

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 771

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 08 maart 2006 08:18 PM
  [ # 2 ]

Ik wil best met je meegaan als je iemand nodig heb die er redelijk verstand van heeft D
Ik woon vlakbij.

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  

thierrydj
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 maart 2006 08:40 PM
  [ # 3 ]
marx-7 schreef:

Roesten zullen ze bijna niet, maar je zou eens kunnen kijken aan de achterkant onder de bumper naar de steun van de uitlaat, daar wil nog wels een een gaatje ontstaan.
De adals komt wel veel voor. Makkelijk te controleren door de bix te starten, omhoog laten komen en dan achter de auto gaan staan.
Staan de wielen /—\ dan is het niet goed. Reparatie ervan hoeft overigens niet mega duur te zijn.

Verder gewoon controleren of er lekkages zijn (olie en LHM). Oudere bx-en kunnen best een klein beetje lekken, moet je niet van opkijken.

Koppelingsplaten vervangen is niet gemakkelijk, zoek maar eens hier op het forum daar zijn wel een paar zaken over te vinden.

Overigens jammer dat je er niet een stukkie mee kan rijden, dat brengt toch best wel risico’s met zich mee of de prijs moet wel heeeel goed zijn!

Vrouwtje wil ervan af vanwege de hoge kosten van de koppeling.
Ik zelf heb de koppeling al eens vervangen van een 205 met een zelfde motor(1100 TU) dus dat moet wel lukken mits er geen speciaal gereedschap voor nodig is maar dat dacht ik niet.
Dat “‘adals’‘’ staat dat voor achterste draagarm lagers?
En die ‘‘LHM”’ is dat speciale olie die voor de vering is? En kan je dat ook verkrijgen bij een onderdelen/automaterialenhandel? En is dat zelf te vervangen/bij te vullen?
Ik zal het nog wel eens opzoeken op het forum maar enige suggestie’s zijn welkom Oh ja weet iemand de verbruikcijfers van deze 1400 TU monopoint motor?

Profiel  

thierrydj
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 maart 2006 08:41 PM
  [ # 4 ]
citroenbxcx schreef:

Ik wil best met je meegaan als je iemand nodig heb die er redelijk verstand van heeft Very Happy
Ik woon vlakbij.

Bedankt voor je aanbod maar dat hoeft niet hoor.

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 08 maart 2006 10:04 PM
  [ # 5 ]
thierrydj schreef:

En die ‘‘LHM”’ is dat speciale olie die voor de vering is? En kan je dat ook verkrijgen bij een onderdelen/automaterialenhandel? En is dat zelf te vervangen/bij te vullen?

‘Ja’ op al deze vragen Wink
(nou ja het worden meestal ‘achterdraagarmlagers’ genoemd)

JM

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 08 maart 2006 10:16 PM
  [ # 6 ]
thierrydj schreef:
marx-7 schreef:

Vrouwtje wil ervan af vanwege de hoge kosten van de koppeling.
Ik zelf heb de koppeling al eens vervangen van een 205 met een zelfde motor(1100 TU) dus dat moet wel lukken mits er geen speciaal gereedschap voor nodig is maar dat dacht ik niet.
Ik zal het nog wel eens opzoeken op het forum maar enige suggestie’s zijn welkom Oh ja weet iemand de verbruikcijfers van deze 1400 TU monopoint motor?

Voor onderdelen kun je mooi naar Wifa Razz
das een echt mooie tent voor onderdelen. Voor LHM zou ik naar chyparse in Soesterberg gaan. Voor jou ook om de hoek.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook