https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224260/
Hier begon het mee, de jag die ik al 40 jaar heb en welke ik kocht na mijn elfde DS. Hij had een gebroken klep en we sleepten hem vanuit Soest naar Berkhout bij Hoorn, achter een Volvo en zonder rembekrachtiging. Dat kon nog redelijk goed in 1976. Ik reed er mee voor mijn werk en dat nam niet iedereen me in dank af. Op bouwvergaderingen werd gevraagd van wie die mooie Jag was en het antwoord was dan: ‘van de monteur’.
Dus kreeg ik van de baas een Peugeot en de Jag kon ik niet meer betalen, dus die verhuisde naar een hoek van het bedrijfsgebouw en heeft 17 jaar stilgestaan. Regelmatig sloot ik een accu aan, trok een stekkertje van de bobine los en startte hem even rond om alles een andere stand te geven en de olie, welke ik in de bougiegaten had gegoten even te verdelen.
In 1994 werd hij belastingvrij, een nieuwe accu er in, benzine in de tot dan lege tanks, een tik tegen de benzinepompen en starten en lopen, alsof hij dat dagelijks deed.
En nu rijd ik er een enkele keer mee, helaas veel te weinig, maar het eet geen brood.
Maar kijk nou wat ik in het clubblad van de JDCH tegen kwam:
En kijk eens naar de mijne:
Dat is toch apart? Inmiddels heb ik contact met de eigenaar van de 14-04 en binnenkort komt er een fotosessie.
Mijn Jag is nu 47 jaar oud, niet gerestaureerd en opvallend gaaf en ik ben van plan om dat zo te houden. Niet naar nieuwstaat restaureren, maar gewoon een eerlijke authenthieke klassieke auto, die monmenteel aardig in waarde gaat stijgen omdat deze serie niet zo lang is gemaakt.
Het garantiebewijs van mijn Jag, was ooit van een voddenboer.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han, jouw Jaguar was natuurlijk van de bekende joodse schrijver van moppenboeken, Max Tailleur. Niet bepaald een voddenboer te noemen, maar dat weet je zelf natuurlijk al lang Max was een vriend van m’n opa en een zeer verfent Jaguar liefhebber… Echt uniek dat juist die auto nu jouw auto is!
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Max_Tailleur
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb Max helaas nooit ontmoet. Toen ik de auto had leefde hij nog en ik had eigenlijk eens naar hem toe moeten gaan met de Jag. Max was bekend van zijn ‘geinlijn’ en ‘geef Max de zak’. Vandaar ‘voddenboer’, omdat hij lompen inzamelde voor een goed doel dacht ik.
Vind je het niet apart dat er twee dezelfde auto’s zijn met opeenvolgende kentekens?
Dat twee opeenvolgende kentekens auto’s betreffen van hetzelfde merk en model zie ik wel vaker. Meestal goedkope modellen die per batch worden aangeleverd of bedrijfsauto’s in de lease.
Voor een Jag is dat wel uniek omdat dat soort auto’s op bestelling wordt gemaakt. Dus de kans is klein dat er twee gelijke na elkaar op kenteken worden gezet.
Daarom vond ik het leuk dat bij G&G in Heinkenszand een tijd een Daimler stond in dezelfde lak- en interieurkleur als de mijne. Zijn kenteken XG-DH-82 en de mijne XG-DH-83.
Vorige week reed ik met een collega mee en bij het verkeerslicht stonden we achter de XG-DG-84. En dat was wel het zusje van mijn Jag. Helaas geen foto van kunnen maken.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Die kentekens op volgorder zijn toch heel logisch, auto’s kwamen in dezelfde vracht aan en werden met elkaar of per drie vier op kenteken gezet. Zeker bij dure auto’s zoals een Jag werden/worden meestal op bestelling geleverd
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Maar ze zijn 47 jaar oud en dat komt niet vaak voor.
En juist die dure auto’s worden in veel kleinere aantallen gemaakt, dus de kans dat twee gelijke naar Nederland gaan is veel kleiner.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk, Max Tailleur!
Een van zijn moppenboeken hangt op de plee van het huisje in Frankrijk waar ik altijd naartoe ga
Extra leuk zo’ n bekende vorige eigdnaar!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gimme that Citroën Jaguar!
Leuk filmpje Han!
Lekker filmpje Han Alweer een tijdje geleden!
Je hebt hem inderdaad nog steeds, de studio niet meer..
De baard toch ook nog wel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De baard blijft, de staart is er af en de bril is niet meer nodig. De auto is mooier geworden, de eigenaar niet.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ben je blind geworden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Haha, die Jan. Ik heb nieuwe lenzen in het oog van kunststof.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi beeld is dat, die Jag in de studio met een mooie piano ernaast. Een XJ met vleugel(s)!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!