Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie lijst, ziet er over het algemeen compleet uit.
Bij de basis uitvoering toch wat opvallende luxe zaken:
RensKorevaar schreef:Uitrustingsniveau Live
- Always On achterlichten met 3D effect
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Boordcomputer
- Coffee Break Alert
- Comfort knipperlichten (1x activeren 3x knipperen)
- Dagrijverlichting
- Lane Departure Warning System middels geluidsignaal
- Verkeersbordherkenning
Echter ik zou ze zonder na te denken zo inruilen voor automatische airco…
Een auto zonder airco is tegenwoordig toch bijna onverkoopbaar?
Ik vind dat er wel weer leuke kleuren te kiezen zijn
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bandenspanningscontrole en dagrijverlichting zijn geen luxe meer, maar plicht. Tja, meneer, als u airco wilt, dan hebben we hier de uitvoering Feel voor u staan. Kijkt u eens! .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Wat me opviel (overwegende of we de huidige DS3 in zouden ruilen voor een nieuwe C3) dat het geremde trekgewicht van 1100kg (geldt zowel voor de huidige C3 als de DS3) nu nog slechts 600kg is bij gelijke motorisering; dat zou voor ons geen optie zijn omdat ik wil dat er i.i.g. 750kg achter gehangen zou moeten kunnen worden, erg vreemd .......
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Volgens mij is trekgewicht niet alleen afhankelijk van motorvermogen, maar ook het gewicht van de auto zelf en de remmen wegen daar in mee.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik kon in de configuratie geen midden armsteun vinden,ik heb er naar gevraagd via live chat en kreeg direct antwoord,deze is niet leverbaar, jammer vond het wel lekker rijden met zo,n steuntje.Ook werd er vermeld dat ik vanaf 12 november welkom ben in de showroom,dus die data is ook al bekend.
Bij de pre presentatie stonden er basis modellen.
Natuurlijk zonder airbumps, en het plastic op de deuren etc hadden nog de bramen eraan van hoe het uit de spuitgieter valt.
Net als bij dacia.
Jammer, hoop dat dit niet zo blijft.
Citroën gaat de goede weg op met frisse ontwerpen die de eigenheid en dwarsliggerij van weleer weer in de verf zetten.
Ik ruil mijn C3 binnen enkele jaren heel graag om voor dit nieuwe modelletje!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Wij hebben onze c3 (2014) zonder spijt ingeruild voor een ander merk.
Ik hoop dat de nieuwe c3 een succesnummer wordt voor Citroën.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Honda Civic?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
nee,geen honda;-)
Mooi verhaal, lekker onderbouwd ook.
Wat heb je dan wel gekocht en waarom heb je afstand gedaan van jullie C3?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nu ja, met de nieuwe C3 III heeft dat niets te maken…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ronama schreef:Bij de pre presentatie stonden er basis modellen.
Natuurlijk zonder airbumps, en het plastic op de deuren etc hadden nog de bramen eraan van hoe het uit de spuitgieter valt.
Net als bij dacia.Jammer, hoop dat dit niet zo blijft.
Pre-presentatie?
Uitsluitend voor medewerkers van het dealernetwerk neem ik aan? Ik heb namelijk diverse malen aan Citroën NL gevraagd of er een pre-presentatie kwam, maar ze hielden vol dat dat niet zo zou zijn.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Vanaf de eerste geluiden over een nieuwe C3 zat ik op het puntje van mijn stoel. De presentatie zoals te zien op internet heb ik gevolgd, de eerste foto’s, foto’s van de presentatie voor dealers, en dan was daar eindelijk de eerste brochure en de configurator op Citroën.nl….
Beetje een tegenvaller. De configurator zit vol fouten, waardoor ik de C3, zoals ik hem zou willen hebben niet kan samenstellen. Ik heb Citroën NL een lijstje met fouten gestuurd, maar het duurt wel erg lang voordat de configurator klopt. Maar goed, nog maar wat geduld dan maar.
Nu ben ik sinds een aantal jaren een volhardende eco-diesel rijder. Deels uit noodzaak (50.000 privékilometers per jaar hakken er in), maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan wil je ook niet ongunstiger meer rijden dan 1 op 27. Het begon met de C3 II 1.6 e-Hdi uit 2012 en na 3 jaar en 150.000 km stapte ik over (omdat de C4 Cactus niet bracht wat ik er van hoopte) op een Renault Clio Estate 1.5 dCi uit 2015. Nu is die niet direct aan vervanging toe; er staat pas 85.000 km op de teller, maar toch kriebelt het soms. Ik mis een bepaald gevoel dat ik bij de C3 wel had. De nieuwe C3 met 1.6 Blue-Hdi 100pk zou een logische opvolger zijn (de 75 pk Blue-Hdi is wel erg slapjes en alleen in schrale uitvoeringen te krijgen), maar de verbruikscijfers zoals ze in de brochure staan vallen me wat tegen: gecombineerd test-verbruik 1 op 27, energie-label D. Dat is niet echt om over naar huis te schrijven. De Peugeot 208 met dezelfde motor scoort 1 op 33 gecombineerd testverbruik , energielabel B. Dat scheelt toch een behoorlijke slok op een borrel.
Oorzaak? Niet het gewicht, want de C3 en 208 wegen even veel. Mogelijk komt het door het feit dat de nieuwe C3 met zijn semi-crossover-uitstraling is uitgerust met relatief brede banden (breedte 205 op de 16"en 17” velgen van de C3 tegen 195 op de 16” van de 208). De Peug oogt een stuk airodynamischer dan de C3. Als dat ook feitelijk zo is, dan kan dat ook een stuk van het verschil verklaren.
Nu zijn dat zeker geen directe showstoppers voor mij, want je voelt je lekkerder in een Citroën , maar toch, het brengt me toch soms een beetje aan het twijfelen.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Ik zat nog even wat andere Franse diesels te vergelijken en zag dat zelfs de grotere/zwaardere Peugeot 308 met de 120 pk versie van de 1.6 Blue-Hdi dieselmotor een beter testverbruik heeft dan de C3 met de 100 pk variant: gemiddeld gecombineerd verbruik van de 308: 1 op 31,3 (tegen 1 op 27 van de C3). Schrikbarend, zeker als je bedenkt dat de 308 ook op 205 brede 16” velgen staat. De C4 Cactus met 100 pk 1.6 Blue-Hdi haalt overigens 1 op 32,3 gecombineerd testverbruik.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.