Ik heb het op gezocht,en kwam bsi reset tegen morgen proberen ...gr marco
Denk niet dat er een BSI in zit. is bij de Berlingo pas op de type 2
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189778/
Ik zou dit willen doen maar nm 10 lukt me niet me sleutel is stuk dus doe ik handmatig open en dicht kan het ook anders ......
Heb je het geprobeerd of ben je er niet aan begonnen, omdat je sleutel stuk is?
Is je sleutel stuk of werkt de centrale vergrendeling niet? Centrale vergrendeling loopt ook over de BSI.
Ik zou in jouw geval daarom de dealer bellen en vragen of ze je aan de hand van het chassisnummer kunnen vertellen of er een BSI in zit.
Hoi ja deurvergrendeling doet het wel maar de knopjes op me sleutel zijn weg , ik heb net citroen garage gebeld die zie me je moet en paar uur je accu polen der afhalen dan reset ie ook dat heb ik nu gedaan , of je teller unit is stuk ....afwachten dan maar ,,,,
Betekent dit nu dat ze je hebben bevestigd dat er een BSI in jouw auto zit?
Ik had gevraagd over het uitvallen van het dascbord en over hoe ik de bsi kon resseten , hij had het over die polen los maken , hij vroeg niet naar welk type berlingo dus ....weet niet of het er in zit ... Maar het is het proberen waard ,
Dan zou het dus zo kunnen zijn dat hij op basis van jouw vraag heeft aangenomen dat er een BSI in zit. Bel nog maar eens, of een andere Citroen garage, en begin dan eens met zeker te stellen, aan de hand van je chassisnummer, of er een BSI in zit.
Oke , wordt vervolgt….
Nou polen der opgezet gewoon het zelfde , ik weet het niet meer mss toch tellers stuk geef het even op ......
Als er een BSI in zit dan kun je beter de shunts eruit halen ipv. de accupolen los te maken, veel veiliger. Shunts zien eruit als grijze zekeringen en zitten ook in de zekeringsdoos, ipv een A waarde staat er enkel SH op.
Volgorde van reset is dan sleutel uit contact, wacht 3 minuten tot de BSI helemaal leeggelopen is, verwijder de shunt voor 5 minuten, steek de shunt terug en doe de eerste 2 minuten niets, dan op contact zetten zonder te starten en laat hem nog 2 minuten doen, zet contact uit en terug aan, controleer of alle lampjes oplichten, klaar.
Hoe je ook gaat resetten, NOOIT de sleutel in het contact laten zitten, je zou de startblokkering om zeep kunnen helpen.
De accu loskoppelen is ook eentje dat je enkel doet als het niet anders kan, BSI kan niet tegen vonken, daarom ook dat je een wagen met BSI geen starthulp geeft of hem als dienende starthulp gebruikt, startkabels zijn op deze wagens best achterwegen te laten.
Als je de sleutel in het contact hebt steken om de radio te laten spelen, bij poetsen bvb., valt de radio dan uit na een tijdje? En als hij uitvalt is het dan genoeg om het contact even om te draaien, zonder te starten, om hem te laten spelen? Als je hem eerst terug moet starten om hem terug te laten spelen dan heb je een BSI. Als hij niet uitvalt of je moet niet starten heb je geen BSI.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoi , even over de radio , ik hoef de motor niet te starten om de radio weer aan te doen alleen contact aan zeten , en als ik de auto verlaat zonder de radio uit te doen gaat hij van zelf uit en als ik dan weer binnen kom gaat hij weer aan ... Dus weet niet ...of ik nou bsi heb of niet ...
Zit de originele radio er nog in? Zo ja, dan heb ik niets gevraagd.
Zo nee, koppel die eens los?
Ja ,Ot wel andere radio in ,even proberen maar bedankt
Als je een BSI hebt en een aftermarket radio en de stekkers van de autodraadboom zitten rechtstreeks in de radio, zit het fout. En als dat zo is, ben je nummer 2342324 die dat heeft