10 van de 41
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 10:17 AM
  [ # 136 ]

Eindelijk hebben we tijd en vooral goesting om nog eens een poging te ondernemen.
Dus we moeten de sliders op één of andere manier aan elkaar klikken en dat dan zo als treintje in de rails van het achteraam schuiven?
Ik ben eens benieuwd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2016 11:17 AM
  [ # 137 ]
alpineovi schreef:

Dus we moeten de sliders op één of andere manier aan elkaar klikken en dat dan zo als treintje in de rails van het achterraam schuiven?

Volgens mij wel, alleen niet klikken, maar duwen.
Op dezelfde wijze als het dak zelf doet bij openen.

Ik heb 2 weken terug een dakdoek schoongemaakt, wat bij mij in de schuur lag.
Daar zaten nog enkele interslides op en daarmee werd mijn theorie over de volgorde van de interslides bevestigd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 01:05 PM
  [ # 138 ]

We hopen het beste Rene.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 01:24 PM
  [ # 139 ]

Dus terwijl je de sliders in het dak duwd één per één de volgende in degene die al in de rail zit duwen zodat die vastklikt?
Nog veel onopgeloste vragen hoor dus waarom kan iemand die het al gedaan heeft of die Fransman het zien doen heeft dat niet even duidelijk maken?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2016 01:46 PM
  [ # 140 ]

Ze klikken niet vast, maar de éne ontgrendelt de ander.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 02:59 PM
  [ # 141 ]

Oke. Tot hier toe hebben we ze mooi in elkaar gestoken maar de 2 laatste en de motor lagen nog in de garage thuis dus we gaan nu verder.
Op hoop van zegen.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 04:00 PM
  [ # 142 ]

Voila het werkt.
Spijtig dat we dit laatste belangrijk detail niet wisten maar nu kan de rest hiet uit leren dus kan zeker geen kwaad dat het gebeurd is.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 10 september 2016 04:15 PM
  [ # 143 ]

Iedereen bedankt om blijven mee te denken en te helpen met een extra dikke knuffel voor René.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 september 2016 04:40 PM
  [ # 144 ]

Graag gedaan!
Maar wat dat knuffelen betreft, doe ik dat liever met een ander.Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 11 september 2016 04:50 PM
  [ # 145 ]

Hahaha.

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 08 oktober 2016 04:20 PM
  [ # 146 ]

Het dak gaat wel in zijn geheel open, zonder kraken of ratelen, maar stopt telkens.
Dan moet ik de knop opnieuw indrukken en dan gaat hij verder…...
Is dat een soort beveiliging?

Alleen aan het einde, helemaal dicht of helemaal open, ratelt hij eventjes.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2016 04:40 PM
  [ # 147 ]

De positiebepaling van het dak zit in het aandrijfmotortje, alleen aan de aandrijvende kant en niet aan de aangedreven kant.
Zodra het tandwieltje t.o.v. de kabels verspringt, het zogenoemde ratelen, is het dak van slag en weet de besturingsunit niet meer in welke stand het dak staat.
Daarom moet je telkens de knop indrukken en volgt er ook geen vrijgave voor het openen van de achterruit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 10 oktober 2016 11:47 AM
  [ # 148 ]

Johan gebeld.
Aan het einde van de maand ga ik even bij hem langs voor een check.
Hij wil zeker zijn dat het dak niet is gekrompen.

Het vervangen van het tandwiel en kabels kost €500,00…...!
Dat zag ik ff niet aankomen.gulp

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 10 oktober 2016 12:42 PM
  [ # 149 ]

Tjsa, ook ik heb de bekende dakproblemen met de deze zomer aangeschafte Pluriël. Dit relaas is niet echt een vraag, maar ik wil het gewoon even kwijt….
Dankzij de goede aanwijzingen en beschrijvingen van René Jongejan heb ik inmiddels alle interslides, het tandwiel en de kabels nieuw aangeschaft en vervangen. Voordat ik alles in elkaar gezet heb, heb ik de interslides los, dus zonder het dakdoek, in de geleiderails gemonteerd (met het juiste vet, nog bedankt voor de tip, René) om te kijken of de boel goed liep. Er was wel wat weerstand bij de overgang van het achterklepje naar het dak. Ik heb zo goed en kwaad als het kon daar de rails vloeiend doorlopend geprobeerd te maken met wat voorzichtig schuur- en vijlwerk. Maar verder klikten ze goed in elkaar en bleven vastzitten op de daarvoor bestemde plekken. Toen heb ik alles in elkaar gezet en getest. Het is me wel opgevallen, dat die kabels vrij zwaar door de buizen gaan. Die buizen ik helemaal gecheckt op beschadigingen en zo, maar ik kan niets vinden. Natuurlijk heb ik ook daar dat vet gebruikt.
Helaas loopt alles nog niet lekker. Het dak is wel één keer helemaal dicht geweest, ik heb de boel toen kunnen initialiseren en het achterklepje ging zowaar ook weer open. Maar vervolgens ging bij het dak openen en sluiten de boel toch weer kraken. Het dak is nu ook niet écht helemaal dicht (nét niet in de laatste vergrendeling te krijgen).
En ja, ik weet het: een gescheurde ophanging van het motortje kan ook voor problemen zorgen en is niet te lijmen. Nu moet ik wel zeggen, dat, na alles (eigenwijs als ik ben) gelijmd en met kneedbaar staal vast gezet te hebben, het toch allemaal wel solide lijkt vast zitten. Maar daar zal uiteindelijk toch wel het probleem zitten.
Enfin, misschien probeer ik dat dak een dezer dagen nog met de hand goed te sluiten, maar ik ben het even zat (en heb nog andere dingen te doen) dus nu heb ik alles maar met tape en plakplastic waterdicht gemaakt. Kijk ik in het voorjaar wel weer verder…. Kan ik ondertussen toch genieten van het rijden met dit kekke karretje.
Misschien heeft iemand nog een tip, hoe ik die initialisatie toch goed kan uitvoeren, zodat in ieder geval het achterklepje weer open kan. Ik heb al wat geprobeerd met het motortje los, zonder tandwiel gemonteerd, maar dat is tot nu toe niet gelukt.

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 10 oktober 2016 12:50 PM
  [ # 150 ]

Vraagje van mij naar aanleiding van je relaas; is dat motortje simpel te vervangen?
De reden dat ik het vraag is, mijn dak sluit en opent wel, in fases, maar ik krijg het niet geinitialiseerd.
Zou vervanging van het motortje dit wel kunnen realiseren?

Profiel  
 
 
10 van de 41
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook