30 van de 51
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 september 2016 09:28 PM
  [ # 436 ]

Misschien moest ik me maar eens aan een spoedcursus Roemeens gaan wagen!

Vandaag weer lekker gebeund: de vulpijp heeft bij Waterman in de vaatwasser gelegen en was daarmee weer erg schoon. De vastgerotte kooimoeren heb ik uitgeboord en ik heb goede hoop dat deze in de handel nog wel verkrijgbaar zijn! Verder de scheuren in de vulhals dichtgekliederd met tweecomponentenlijm. Die scheuren waren al oud en zijn zeker een oorzaak van bezinelucht geweest.

Dan is er nog het ontlucht/kogelventiel. Deze heb ik ook goed schoongemaakt en gelijmd. Tevens mooie nieuwe slangklemmen gescoord. Een lengte benzineslang had ik nog, dus kan ik een en ander binnenkort weer eens aansluiten. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies gemonteerd moet worden, want ik weet eerlijk gezegd niet zeker of dit altijd wel goed aangesloten is geweest (en het WPH geeft geen informatie over de brandstoftank, uiteraard..)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 september 2016 09:45 PM
  [ # 437 ]
2d schreef:

Vandaag weer lekker gebeund: de vulpijp heeft bij Waterman in de vaatwasser gelegen en was daarmee weer erg schoon.

Whehehe, je durft het nog niet aan om thuis dergelijke zaken te wassen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 september 2016 09:49 PM
  [ # 438 ]

Nou, ik was daar met die vulpijp en het ding moest nog aangezet. Dat apparaat heeft wel idioter objecten moeten verteren volgens mij, maar ik denk niet dat Watervrouw dat hoeft te weten!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 september 2016 09:52 PM
  [ # 439 ]
2d schreef:

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies gemonteerd moet worden, want ik weet eerlijk gezegd niet zeker of dit altijd wel goed aangesloten is geweest (en het WPH geeft geen informatie over de brandstoftank, uiteraard..)

Ik denk dat je moet proberen om een onderdelenboek te vinden want daar staan dat soort zaken vaak wel duidelijk in getekend.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 september 2016 10:02 PM
  [ # 440 ]

Nou kijk, bij Der Französische Klassiker staat een tekeningetje van de GS/A waarbij het klepje op een T-stuk zit:
(bron)

Maar vervolgens lijkt de damp ook daar gewoon ergens weg te waaien. Bij mij zat er aan beide zijden van de klep een stuk slang, en (als ik me niet vergis) ging het ene eind weer terug naar een benzineleiding onder de auto.

Ik geloof dat ik het even moet bekijken als ik bij de auto sta Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 september 2016 02:22 PM
  [ # 441 ]

Afgelopen week kooimoeren gescoord voor de vulpijp (de oude had ik uitgeboord) en het gelijmde ding met nieuwe ontluchtingsslang en slangklemmen weer bevestigd. Ook de dampuitlaat (dat gekke ventiel met kogel) met wat nieuwe benzineslang gemonteerd. Nadere studie wees uit dat er aan het uiteinde van het ventiel gewoon een stuk slang zat dat van de uitlaat weggeleid wordt, maar wat verder nergens op aangesloten zit. Ziet er weer strak uit:

En belangrijker, geen benzinelucht meer bij bochten rechtsaf!

Vanmorgen ook de rechter voorstoel gemonteerd, zodat er nu ook een passagier mee kan zonder de Mexicaanse taxi-ervaring. Nu weer lekker rijden!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2016 02:30 PM
  [ # 442 ]
2d schreef:

Nu weer lekker rijden!

Je hebt nieuwe dempers?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 september 2016 02:35 PM
  [ # 443 ]

Oh ja, nieuwe dempers. Dat was niet de oplossing.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 september 2016 02:38 PM
  [ # 444 ]

Hij stuitert dus nog altijd en het kán dus lekkerder, en dat terwijl hij nu al heerlijk rijdt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2016 02:43 PM
  [ # 445 ]

Je hebt ze er wel ingekregen? Je hebt nieuwe banden met ik neem aan de juiste spanning, dus dat is het niet.
Zijn de achterveren dan wellicht niet fris meer? Wel een leuk project om uit te zoeken waar dit nou in zit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 september 2016 03:11 PM
  [ # 446 ]

Het probleem zit hem in de lagering van de draagarmen achter of in een torsiestaaf die niet meer helemaal fris is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 september 2016 06:50 PM
  [ # 447 ]

Als er niets tussen komt ga ik er maandag even mee aan de gang in ieder geval.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 september 2016 12:54 PM
  [ # 448 ]

Soms kun je maar beter advies inwinnen bij degenen die er verstand van hebben:

Deze as kenden ze nog niet. Moderne torsieassen hebben veel kortere bussen. Hebben dus vier lagers, en niet drie zoals de Axel. WPH heb ik niet bij de hand, een tekening van het ding houden jullie tegoed. Hoe dan ook:

Dat kostte me uiteindelijk een half uurtje arbeidsloon, dus voor 3,5 tientje ben ik de man. Topservice daar bij De Snelle Leeuw Smile

Meteen hebben ze de boel ook al volgestort met vet, maar ik denk dat de holle ruimte in de buis veel groter is dan bij een moderne as, en er dus meer in moet. Bij thuiskomst zat de linker draagarm nog steeds behoorlijk vast. Een tip was om er gerust iets vloeibaarders dan gewoon vet in te doen, dat wordt mijn volgende stap. Hopelijk is daarmee het probleem getackeld, want reviseren wordt lastig.

In ieder geval een zeer vruchtbare ochtend op deze manier!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 september 2016 12:59 PM
  [ # 449 ]

Nog een irritatie: hobbelen en piepen/kraken bij stationairloop. Ja, dat is een producteigenschap, maar de uitlaat (waarvan de pijp nu over de bladveer vóór schraapt) kan een hoop strakker hangen. De rubbers zijn aardig uitgerekt, en volgens mij hoort er om de rubbers ook een stuk band te zitten. Dat is nu niet het geval, en daar ga ik werk van maken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 september 2016 03:05 PM
  [ # 450 ]

very good

Profiel  
 
 
30 van de 51
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook