Meteen maar ff voorstellen…....ik ben Martin,43 jaar en rijd nu 6 maanden een Picasso van 2002.
Ik heb nu een probleem met de temperatuur van de auto.
Het rare is, dat er telkens ongeveer 2 weken tussen zit.
De boordcomputer slaat op hol en meld:stop motor,temperatuur te heet en de meter loopt dan in het rood.
ANWB-wegenwacht gebeld,weten ook niet wat het was (de 1e keer).Na ongeveer 10 minuten wachten kon ik weer gewoon rijden en geen problemen meer.
Ben naar de dealer geweest,heeft de computer uitgezen, maar gaf geen storing aan,dus konden niets doen.
2 Weken later weer hetzelfde probleem.Weer wegenwacht gebeld en die zeiden….termostaat kapot. Na 10 minuten afkoelen doorgereden naar de dealer….termostaat vervangen.
Nu dacht ik dus van het probleem af te zijn, maar weer 2 weken later…...weeeer hetzelfde probleem.
Kan iemand mij helpen met dit probleem????
Ik zou als het nog eens voorkomt de ANWB wegenwacht vragen de werkelijk watertemperatuur op te meten. Op die manier weet je of het een fout van de computer cq sensor is of dat de motor werkelijk te heet wordt.
Kunnen verschillende oorzaken zijn:
Voorschakelweerstand koelventilator defect waardoor de koelventilator niet mee kan draaien als de airco aan is. Krijg je ook storing motortemperatuur op het scherm.
Kun je simpelweg controleren door de motor te laten draaien en de airco in te schakelen. De koelventilator moet dan altijd op lage snelheid meedraaien.
Zekering koelventilator defect doordat de koelventilator “geblokkeerd” is geweest.
Sluiting in de draden naar de temperatuursensor of temperatuursensor zelf niet goed.
En zo zijn er nog wel wat dingen te bedenken