Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Soms, als er reden toe is, komt mijn achterruitwisser automatisch tot leven, meestal niet.
Dacht even dat er een relatie was met het wel of niet ingeschakeld zijn van de achterruitverwarming, maar dat lijkt ook niet te kloppen.
Hoe hoort dit nou te werken ?
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Re: achterruitwisser, automatisch of niet ?
Ronald_Xantia schreef:Soms, als er reden toe is, komt mijn achterruitwisser automatisch tot leven, meestal niet.
Dacht even dat er een relatie was met het wel of niet ingeschakeld zijn van de achterruitverwarming, maar dat lijkt ook niet te kloppen.
Hoe hoort dit nou te werken ?gr. Ronald
De achterwisser gaat automatisch werken bij het inschakelen van de achteruitversnelling en als de wissers voor aan staan.
Dus de twee voorwaarden zijn:
Versnellingspook in de achteruit.
Voorste ruitenwissers aan.
Blade_ schreef:Ronald_Xantia schreef:Soms, als er reden toe is, komt mijn achterruitwisser automatisch tot leven, meestal niet.
Hoe hoort dit nou te werken ?gr. Ronald
De achterwisser gaat automatisch werken bij het inschakelen van de achteruitversnelling en als de wissers voor aan staan.
Haha, dank je. Ruitenwissers voor aan, die had ik al bedacht, maar de combinatie met de achteruitversnelling had ik nooit kunnen bedenken, maar klopt wel.
Ok, voortaan maar gewoon achteruit rijden naar werk als het regent.
Gr. Ronald
Ps. Is er ook een C5 met CVT, rijdt wat harder in de regen!
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
Je kunt hem ook altijd zelf aanzetten hé
Blade_ schreef:Je kunt hem ook altijd zelf aanzetten hé
Ja doei, men rijdt Exclusive of niet!
Gr. Ronald
Blade_ schreef:
Dat klinkt erg logisch, maar daar denkt mijn C5break anders over.
Soms doet de achterruitwisser het wel (als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan) en soms niet, geen pijl op te trekken.
Dan heeft die wisser van mij nog een eigenaardigheid: als de achterwisser op intervalwissen staat, gaat-ie permanent wissen zodra de wagen stilstaat. Ga ik weer rijden, gaat de wisser weer op z’n intervals.
Vandaag volop kunnen uitproberen…...
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
komt me allemaal weer erg bekend voor:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1932&postdays=0&postorder=asc&start=0
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Mijn vorige C5 bediende soms de achterruitenwisser als ik op de boordcomputer knop aan het drukken was. Kennelijk contactjes probleem, op C5 forum bij Yahoo zijn mensen aan het solderen geslagen om dit op te lossen.
Alternatief is vervangen hendel (duur)
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
De handel is onderdeel van de Com2000.
Dat is EEn vervangingsdeel met vier staakjes (lichten/cruise/radio/wisser) + diverse elektronica (stuurwielhoek, ontvanger bandenspannings-sensoren)
Vandaar dat vervangen nogal kostbaar is en die Engelsen (op C5-L) wat gaan klussen…
in de familie
robb schreef:Blade_ schreef:
Voorste ruitenwissers aan.Dat klinkt erg logisch, maar daar denkt mijn C5break anders over.
Soms doet de achterruitwisser het wel (als aan bovenstaande voorwaarden is voldaan) en soms niet, geen pijl op te trekken.Dan heeft die wisser van mij nog een eigenaardigheid: als de achterwisser op intervalwissen staat, gaat-ie permanent wissen zodra de wagen stilstaat. Ga ik weer rijden, gaat de wisser weer op z’n intervals.
Vandaag volop kunnen uitproberen…...
Voor een Berline zou ik dat wel logisch vinden, de schuine ruit pakt stilstaand veel meer water dan rijdend met een luchtstroom.
Voor de rechtopstaande ruit van een Break echter zie ik de logica niet.
Gr. Ronald
nog wat info over ruitenwissers
de achterruitenwisser, werkt maar tot 175km/h
Blade schreef:
Bij mijn Exclusive, juni 2001 zit dat volgens m’n zwager-monteur niet in de mogelijkheden…. We hebben naar de computer-instellingen gekeken en konden deze optie niet terugvinden… Ik had ‘t juist wel graag willen hebben omdat ik ‘t bij m’n vorige auto (rover) wel had en erg handig vond.
PjotrBlom schreef:nog wat info over ruitenwissers
de achterruitenwisser, werkt maar tot 175km/h
zoals ik al zei Pjotr, komt me allemaal weer erg bekend voor:
uit mijn eerdere linkje:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1932&postdays=0&postorder=asc&start=19
in de familie
eviltwin schreef:PjotrBlom schreef:nog wat info over ruitenwissers
de achterruitenwisser, werkt maar tot 175km/hzoals ik al zei Pjotr, komt me allemaal weer erg bekend voor:
had ik niet gelezen, sorry
nu het toch over regen en sensoren gaat:
wie levert de regensensor eigelijk?, want je heb volgens mij 2 type:
-zo een waar volgens mij de regen en licht sensor gescheiden zijn
-en later maar één sensor die een blauwige achtergrond heeft (ook PH1)
Pjotr.