weet iemand de oplossing voor mijn probleem .het is nu de tweede keer ongeveer 1500 km geleden ook al is gebeurd als ik start lijkt de motor op drie cilinders te lopen als ik dan de motor uit zet en weer start is het over. maar heeft dan wel even een flinke rookwolk uit de uitlaat die dan ook zo weer is verdwenen en hij lekt dan ook olie uit de klepdekselpakking het is een oude berlingo met een1800 xu7jb motor dacht vorige keer misschien te dikke olie dus netjes met berlingo/partner 5w40 ververst nieuwe klepdeksel pakking geplaatst maar gister na heel kort ritje naar supermarkt deed hij het weer. bij voorbaat vriendelijk bedankt hans
Te dunne olie die 5w 40, kun je nog meer lekken mee maken.
Hoe is het verdere onderhoud van de wagen? Wanneer kreeg hij bvb. nog eens nieuwe bougie’s?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb de auto vijf maanden en in die tijd heb ik vervangen bougies luchtfilter thermostaat distributieriem waterpomp koppelingsplaat drukgroep druklager oliefilter en olie. de olie is volgens voor schrift 5w40. ik
denk zelf dat er wel eens een klepstoter blijft steken. maar meer suggesties heel graag
5w40 is bij 100 gr. gewoon een sae 40 dus dat is wel goed.
Alleen koud gedraagt ie zich dun ,als een sae 5.
10w40 is ook goed hoor, maakt in ons klimaat weinig uit.
Heeft een XU dan hydraulische stoters?..
anders, stel kleppen eens.
Klepdekselpakking vervang je gewoon als die lekt.
Op drie cilinders lopen, met de electronica buiten beschouwing gelaten, lekke klep, lekke koppakking.
Doe eens een compressietest.
Of even snuffelen met de snuffelaar aan de uitlaat(koppakking koelvloeistof lek)
Hoe blijft het koelvloeistof niveau?
Gr. Wim.
bedankt voor je reactie Wim maar rij nu al weer een paar dagen zonder problemen rond geen rook geen problemen olie is mooi schoon zou zeggen als koppakking lek is zou dan sluge moeten hebben of inderdaad druk in koel systeem maar niets van dat. het zou zoals je zegt ook nog in de elektronica kunnen zitten .maar had ook begrepen dat citroen toch ook wel eens problemen heeft met stoters of misschien klepseals
vergeet nog te zeggen ik heb testje laten doen met vloeistof op radiator geen uitlaat gassen in koelvloeistof
klepseals is vooral bij het TU blok maar die koppakking gaat sneller stuk waarbij je dan ook best de klepseals preventief vervangt.
Misschien is de kop gewoon dichtgeroet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dicht geroet hhm.ik maak veel korte ritjes wat zou daar tegen helpen.benzine met hoger octaan gehalte? misschien iets bij benzine toevoegen om schoon te maken van binnen?. zal me is verdiepen in soorten toevoegingen.als iemand een goed middel weet hou ik me aanbevolen bedankt paso
Marly C2i gebruik ikzelf voor mijn benzine auto’s maar ook bvb. Bardahl schijnt heel goed te zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dank je wel.zal is op zoek gaan. baat het niet dan schaad het niet is wat ze zeggen ze toch