Check eens of er geen droogte scheurtjes zitten in de aanvoerslang op de hoge drukpomp, direct onder of naast de slangeklem. Dan is je slang gaar en wordt er (een beetje) lucht mee aangezogen.
Dit ken ik namelijk uit ervaring.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Ik zal het straks even controleren. Het smeren v/d kruiskoppeling heeft trouwens geen invloed gehad.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Geen scheurtjes in de slang. Waarschijnlijk ligt het toch aan de pomp. Een collega van me is oud citroen monteur en zei dat 1 van de plunjers van het stuurbekrachtigings gedeelte de oorzaak kan zijn. Dat zou ook verklaren waarom het alleen bij sturen naar rechts is. links sturen is een andere plunjer. Tzt maar eens een andere pomp proberen. De huidige zweet zoiezo iets wat. Voorlopig stuurt ie nog prima en met rijden merk je er niets van, enkel met parkeren hoor je een lichte resonantie/brom
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij wordt hier gesproken over plunjers in de stuurbekrachtiging, niet over plunjers in de pomp.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
heb het is na gevraagd, hij bedoeld echt de pomp. 4 plunjers zijn voor de vering ed. en 2 plunjers voor de sb.
totaal 6 zitten er in.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klopt, de 4+2 pomp. Bron van veel ellende, vaak veroorzaakt door oude LHM.
Dat zou goed kunnen. Ik heb de lhm 2 maanden terug ververst en het systeem laten bleeden via de remmen. Maar de oude lhm was bruin geel. Binnenkort maar eens een pomp wisselen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Heeft iemand misschien een goede hd-pomp liggen? Gister nog eens de pomp nagekeken en er blijkt ook een axiale speling op de uitgaande as te zitten. Kan de poeli ong. een halve mm uittrekken. Ook zweet t kreng.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015
- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Ik heb een pomp liggen van mijn turbo CT. Das een 4+2 pomp
Dank voor het aanbod, maar een andere pomp is inmiddels al onderweg naar mij.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Afgelopen weekend eindelijk de lampjes van de tellerklok vervangen. Met deze donkere dagen viel het wel op dat er een aantal donker waren. Ook de kachelmotor vervangen omdat de mijne alleen op de zachte stand werkte, en soms in de hoogste. De kachelmotor heb ik zelf op de sloop uit een xantia gehaald en gelukkig waren de transistors al vervangen van deze. (zaten met boutjes/moertjes ipv popnagels) Nu is de kachel weer in alle standen regelbaar en werkt ook de autostand weer goed. Nu alleen de lampjes van de kachelpaneel nog, maar waar zit dat 2e lampje ergens verstopt?? De bovenste zie je makkelijk vanaf de achterkant zitten. Maar de onderste??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=8&t=19539
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Mooi forum trouwens!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Al sinds 2007 Citroënrijder (minimaal) en nog nooit van het Xantiaforum gehoord .
Adri
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Art schreef:heb het is na gevraagd, hij bedoeld echt de pomp. 4 plunjers zijn voor de vering ed. en 2 plunjers voor de sb.
totaal 6 zitten er in.
Het is andersom. 2 plunjers voor vering en remmen, in combinatie met drukregelaar/voorradbol en 4 plunjers voor de stuurbekrachtiging.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.