Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
http://eriks.nl/nl/producten/lagertechniek/
Verdeler van SKF, de man achter de balie kon in het systeem zien dat er nog enige tientallen op de plank liggen in NL
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Eriks heeft de lagers niet meer. Zijn doorverkocht naar AF-bearings. Vroegen circa 2 jaar geleden de hoofdprijs.
Dus best kans dat ze daar nog liggen.
teveel citroenen
wim schreef:Achterwiellagers zijn volop verkrijgbaar bij de Citroen GS-GSAvereniging. Wellicht een idee om lid te worden??
Net mijn inschrijving als lid binnen en het september nummer van de Gazette.
Leuk om deze wereld te betreden!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bestuurder voorstoel was de zitting ernstig doorgezakt, schuimrubber was helemaal vergaan.
Van een oude schuimrubber matras de zitting na gemaakt, bekleding voorzichtig in de wasmachine, alles weer met bekledingskrammetjes gemonteerd. De stoel zit nu als nieuw en ziet er weer keurig uit.
“Beschermhoes” van vuilniszakken eroverheen, want voorlopig zal ik nog wel steeds met een vuile overall in de auto gaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zit je in elk geval weer comfortabel in die overal. En da’s toch belangrijk in een Citroën, nietwaar? Als ik jouw vorderingen zo lees, verwacht ik om de een of andere reden dat het toch niet zo heel lang zal duren voordat de Birotor over de weg zoeft…
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
http://www.24parts.nl/monteurshoezen/stoelbeschermer-2st-p-396762.html
Voor het geld hoef je het niet te laten!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Goede tip, dank je wel Rene
Hoezen gelijk besteld!!
Vlampijp gedemonteerd, deze was bevestigd zonder de nodige hitte schilden er achter en dan kan alles bv de carburateur veel te heet worden. Daarvoor moest ook de Re aandrijfas gedemonteerd.
Met de vlampijp op de werkbank gelijk 2 moeren er op gelast voor een lambda sonde. Nu kan ik tzt de 2 carburateurs perfect afstellen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig,wordt steeds nieuwschieriger naar het rijden opzich ,
Rij straks graag een keer mee.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert, heb je een sonde gekocht die geschikt is voor de zeer hoge uitlaatgastemperatuur?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nog geen sonde, maar wel alvast de moeren geplaatst en voorlopig afdoppen.
Hoge temp en ook nog verbrande olie zijn inderdaad factoren die niet goed zijn voor de sonde en waar ik nog geen oplossing voor heb.
Ik wil eerst een gebuikte sonde uit de C3 nemen waar de verwarming van defect was en daarom vervangen moest worden om te kijken wat die sonde doet. Wie weet houdt die het lang genoeg uit om goed af te stellen.
Voordat ik echt kan rijden moet ik eerst een kenteken hebben. Ben al in overleg met het RDW hierover in het kader van een “vooronderzoek”. Via via wat hoger in de organisatie terecht gekomen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik wilde het gister al vragen ,....hoe gaat het met de papier handel…..?
Ben zeer benieuwd en hoop dat het gauw in orde is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Spannend! Kort vraagje: hoe heb je dat schuimrubber tv stoelzitting gesneden? Of geknipt?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Egbert:
Als je die naverbrandingszooi uit zet het wordt je uitlaat niet heter dan een “gewone” auto. ( Tenzij je de carburateurs veel te arm hebt staan, de “basis instelling voor de stationair sproeiers is 2.5 slag uit) . Dat synchroniseren is alleen voor stationair en net daarboven, maar dat weet je natuurlijk al). Tegenwoordig hebben ze ook Lambda sondes voor de kat, en dus direct na de kop zitten. Breedband lambda sondes zijn wel veel “gevoelig” als “gewone” en gaan dus minder lang mee zelfs in een “gewone” auto.
Als je meer wilt weten zet je bijvoorbeeld in 1 pijp de Lambda sonde en in de andere pijp een EGT ( uitlaatgastemperatuur) sonde.
Succes met het papierwerk. Heb je al bij het conservatoire documenten aangevraagd ? die kunnen je vertellen waar je Birotor als eerste geleverd is ( in Frankrijk) en misschien zelfs wel een kentekennummer.
To err is human, not to err is divine.
@ Idealist: Een elektrisch mes is ideaal om schuimrubber in alle vormen te snijden. Op die manier ook al nieuw schuimrubber in de stoelen van de DS gezet.( Van DS is vast te koop en van GS misschien ook wel, maar zelf maken is leuker en netto net zo snel als eerst lang zoeken waar en dan halen of op laten sturen)
@ Citroensmgz: Conservatoire moet nog, maar heb van een andere Birotor bezitter gehoord dat ze hem indertijd niet wilden helpen omdat ze de Birotor uit de markt getrokken hadden. Daarom bezig om ook daar een ingang iets hoger in de organisatie te vinden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper