3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
start
Gepost: 12 juli 2016 01:42 AM
  [ # 31 ]

Kun je die hevel niet gewoon weer (laten) lassen? Anders heeft Nanko wellicht nog zo’n ding. De tellerkabel is nog gewoon nieuw leverbaar en dat wil je, als je niet binnenkort weer met een breuk of een trillende naald op het dash wilt zitten.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 12 juli 2016 02:12 AM
  [ # 32 ]

Misschien het beste om bijde delen maar te vervangen van de teller kabel.
ik weet alleen niet of die bevestiging nogmaals te maken gaat zijn, maar zal wel zien wanneer ik kan starten met de revisie

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 12 juli 2016 08:33 AM
  [ # 33 ]

heb maar een boven en onder kabel besteld

Profiel  
 
Gepost: 12 juli 2016 11:52 AM
  [ # 34 ]

Prima, dan ben je in de regel van de ellende af en het zijn de kosten niet, toch?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 12 juli 2016 12:13 PM
  [ # 35 ]

daarom de keuze van bijde.  mijn insteek is om de wagen zover te krijgen dat we er een tijdje van kunnen genieten, zonder weer met veel kosten te komen.
maar dan moet wel de distributie riem lukken tongue wink

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 09 augustus 2016 11:57 PM
  [ # 36 ]

vandaag begonnen aan mn bx, voor het eerst in 10 jaar, maar dat wisten jullie misschien al.

vandaag het lhm vat weggehaald en schoongemaakt, en de kappen van de distributie weggehaald.
wat een k….... karwei is dat, pffff.
morgen motorolie aftappen en koelvloeistof eruit laten.
dan nog eens rustig bekijken hoe die distributie riem te vervangen.
zag in de vraagbaak dat ik de onderste poelie moet weghalen om de riem te kunnen verwijderen.
ik hoop dat hij er gemakkelijk afgaat

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 augustus 2016 06:53 AM
  [ # 37 ]

Kan je het beste met z’n tweeën doen.
Eén om een schroevendraaier tegen de starterkrans te drukken en één om met een forse hefboom de moer los te draaien.
Het onstpannen en weer spannen van de riem is ook wel een dingetje…

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 10 augustus 2016 07:37 AM
  [ # 38 ]

oké. als alles goed gaat, is vanmiddag mijn maat bij me, dan kunnen we da t samen eens bekijken.

maar voordat ik er ook maar iets afhaal, moer ik eerst zien dat ik het hele spul getornd krijg voor de pinnen erin te steken

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 12 augustus 2016 01:30 PM
  [ # 39 ]

ik ben met de restauratie van mijn bx bezig en nu loop ik tegen 2 puntjes aan.
ik hoop op een tip.

1. bij het weghalen en leeggooien van mn lhm vat, viel er een soort lagertje uit, en nu heb ik geen idee waar hij vandaan gekomen is, en ik kan het ook niet in mn vraagbaak vinden.

2. ik heb eindelijk een nieuwe octopus, en MOET de oude vervangen doordat deze gescheurd is.
maar nu heb ik m gevonden, maar nu wil ik mn aandrijfas en motorsteun weghalen. maar is dit allemaal nodig?
ik zie niets dat ik daarbij kan komen, op een andere manier.

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 17 augustus 2016 06:33 PM
  [ # 40 ]

pffff 2 weken bezig en loopt niet allemaal even soepel.
ik dacht dat mn distributie het zwaarste zou zijn.

ben nu begonnen met mn octopus vrij te krijgen, maar helaas lukt het maar niet om mijn aandrijfas uit het tussenlager te krijgen.
heb al veel geprobeerd, maar ben nu bang meer te slopen dan nodig is.
ik heb de 2 boutjes van het tussenlager los, en aandrijfas ligt los bij de wielnaaf.
is er een tukje voor om hem eruit te krijgen?

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 03 september 2016 08:54 AM
  [ # 41 ]

Afgelopen week de bx voor de apk aangeboden,  en zoals ik verwachtte was het afkeur.
Alleen niet op die punten die ik verwacht had.
Apk meester vond 3 punten.
1 hoes van stuurhuis links was stuk.
Had deze volledig over het hoofd gezien,  scheur was aanzienlijk.
2 een stukje HD leiding was te ver gecorodeerd.
En remschijf ra moest ik even op borstelen.

Dit afgelopen week gedaan, dinsdag herkeuring,  fingers crossed

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 20 september 2016 11:18 PM
  [ # 42 ]

Beetje laat,  meer hier weer een update, hoewel ik niet weet of het gelezen wordt.
De herkeuring verliep zonder al te veel problemen gelukkig,  en inmiddels zijn wel al bijna 1000 km verder
Nu pas kom ik er achter dat mijn veerbollen toch echt wel zijn versleten,  en daar heb ik nieuwe voor besteld, die er hopelijk donderdag onder kunnen.
Ook dan wil ik de vloeistof voor het reinigen van mijn systeem eruit halen en verse lhm erin doen.

Maar nu het volgende.
Stationair blijft hij aan de 1200 tpm zitten, en dat vind ik hoog.
Nu wil ik mijn ontsteking testen, maar dan moet hij zn 850tpm draaien.
Hoe krijg ik dat naar beneden?
Daarna met een stroboscoop kijken.
Nu spreken ze in mijn boek over de vacuüm slang loshalen, maar welke bedoelen ze dan?
Misschien een domme vraag van mij, maar ik doe dit bij de bx voor te eerst

Profiel  
 
fredenjuan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-04-2012

Gepost: 20 september 2016 11:18 PM
  [ # 43 ]

Beetje laat,  meer hier weer een update, hoewel ik niet weet of het gelezen wordt.
De herkeuring verliep zonder al te veel problemen gelukkig,  en inmiddels zijn wel al bijna 1000 km verder
Nu pas kom ik er achter dat mijn veerbollen toch echt wel zijn versleten,  en daar heb ik nieuwe voor besteld, die er hopelijk donderdag onder kunnen.
Ook dan wil ik de vloeistof voor het reinigen van mijn systeem eruit halen en verse lhm erin doen.

Maar nu het volgende.
Stationair blijft hij aan de 1200 tpm zitten, en dat vind ik hoog.
Nu wil ik mijn ontsteking testen, maar dan moet hij zn 850tpm draaien.
Hoe krijg ik dat naar beneden?
Daarna met een stroboscoop kijken.
Nu spreken ze in mijn boek over de vacuüm slang loshalen, maar welke bedoelen ze dan?
Misschien een domme vraag van mij, maar ik doe dit bij de bx voor te eerst

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 21 september 2016 08:22 AM
  [ # 44 ]

Kan zijn dat ik eroverheen heb gelezen, maar misschien is het handig om te vermelden welk type BX je hebt met welke motor etc. Een carb kan je afstellen naar minder stationair toeren, een injectie stelt zelf het stationair toerental.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2016 01:47 PM
  [ # 45 ]

Het is in ieder geval een 19tzi, vermoedelijk dus een XU9M(DDZ). Met carb, denk ik… Bouwjaar? Beetje meer info maakt meedenken inderdaad makkelijker. Nog kunnen achterhalen waar dat ‘lagertje’ in je LHM-vat vandaan kwam? Dat lijkt mij best een vreemd voorwerp om in zo’n vat tegen te komen.Het aanbrengen van de nieuwe octo is dus gelukt? Dat is inderdaad een rotklus, net als de distributie trouwens.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook