3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Robert’s uitdaging
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2016 06:06 PM
  [ # 31 ]

Kleine correctie, een SD is niet altijd een USA sm. SD is ook gebruikt voor EU sm’s met 3.0 motor en automaat en zelfs voor een enkele EU met 3.0 zonder automaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 september 2016 08:03 PM
  [ # 32 ]

Inderdaad niet precies genoeg, na 7/72 kreeg je als je in europa een automaat bestelde een een 00SD, en een 3 liter. In principe stond die 00SD met handbak in europa niet op de prijslijst, die was speciaal voor de USA en Canada, waar de injecties niet goedgekeurd waren en zo zijn de laatste 00SD in december 1973 gemaakt want in 1974 mochten de SM niet meer in de USA verkocht worden. Toch knap dat ze zoveel SM’s ind e USA verkocht hebben. En je kunt een verkoper van Citroen SM’s waarschijnlijk niet tegenhouden zo’n 00SD ook in Europa te leveren, dus als er nog enkele waren werden die ook geleverd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 september 2016 08:10 PM
  [ # 33 ]

Waarom werd een injectie dan in de USA niet goedgekeurd? Theoretisch zou een injectie toch schoner en zuiniger moeten zijn?

Profiel  
 
Robert65
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-10-2009

Gepost: 20 september 2016 09:44 PM
  [ # 34 ]

Bedankt voor de reacties.

Ik ga nog eens naar het ingeslagen chassisnummer zoeken van de Spaanse SM.
Weet iemand of het ingeslagen plaatje dat ik mis nageslagen kan worden.

De motor laat ik tzt verder nakijken. Geen risico. Natriumgevulde kleppen die breken is bekend.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 september 2016 09:49 PM
  [ # 35 ]

Robert: waar woon je? Als het niet te ver is kom ik graag een keer kijken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 21 september 2016 03:09 PM
  [ # 36 ]

Mijn SD is in Mei 1973 gebouwd maar pas in July 1974 in California verkocht en op kenteken gezet.
Dus 1973 was nog niet het einde. Als aanhangsel nog de overzichten van de motor veranderingen van de SM motor over de productiejaren.

Afbeelding Bijlagen
Motor_2a.jpgMotor_1a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 21 september 2016 03:10 PM
  [ # 37 ]

Nog de derde bijlage

Afbeelding Bijlagen
Motor_3a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
abeltje21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012

- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Gepost: 22 september 2016 01:45 AM
  [ # 38 ]

Robert,

Even nieuwsgierig, waar heb je de spaanse SM gekocht? In Noord Holland, in de buurt van Heiloo? In mijn zoektocht naar een SM ben ik namelijk ook ééntje met een Spaans kenteken tegengekomen een jaar of 3 a 4 geleden.

Profiel  
 
Robert65
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-10-2009

Gepost: 22 september 2016 12:17 PM
  [ # 39 ]
abeltje21@hotmail.com schreef:

Robert,

Even nieuwsgierig, waar heb je de spaanse SM gekocht? In Noord Holland, in de buurt van Heiloo? In mijn zoektocht naar een SM ben ik namelijk ook ééntje met een Spaans kenteken tegengekomen een jaar of 3 a 4 geleden.

Dat klopt Abeltje.
Dan kom jij uit de buurt van Eindhoven zeker.
Zoals gezegd was het mij te doen om de motor. Helaas is de auto slecht verzorgd in al die jaren en heeft flink te lijden gehad.
Voor algehele restauratie was jij waarschijnlijk op zoek naar een betere basis.

Profiel  
 
Ferakiv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-08-2013

Gepost: 22 september 2016 03:03 PM
  [ # 40 ]

Hallo Robert,


Eindhoven ben ik Smile de broer van ‘abeltje’ ofwel Martin.
Die hebben wij toentertijd laten schieten. Nu 3 jaar geleden een Nederlandse sm gekocht. Tot heden helaas weinig tijd gehad om er mee aan de slag te gaan. Als Martin volgend jaar zomer weer definitief in nl is hopen we er een vlotte doorstart mee te maken

Profiel  
 
abeltje21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012

- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Gepost: 23 september 2016 02:33 AM
  [ # 41 ]

Zo de cirkel is weer rond.
Ja inderdaad de basis van jou Spaanse SM was niet wat ik zocht, ik was met name bang dat ik een hoop onderdelen zou missen omdat hij deels was gedemonteerd.
Momenteel moet ik het doen met de verhalen op het forum, volgend jaar mag ik aan de slag!

Profiel  
 
Robert65
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-10-2009

Gepost: 23 september 2016 10:08 PM
  [ # 42 ]

In ben op zoek naar het originele kleurnummer voor de onderdelen onder de motorkap. In een oude SmartTalk ben ik tegen het kleurnummer CM 402 F2 aan gelopen. Kan iemand mij vertellen wat dit voor kleur is? Googelen geeft mij geen duidelijkheid.
Ook zoek ik naar het kleurnummer van de wielen, die wil ik laten poedercoaten.

Bedankt alvast weer voor de support.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 september 2016 10:45 PM
  [ # 43 ]

Het kleurnummer van de velgen is AC200, noir.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robert65
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-10-2009

Gepost: 25 september 2016 07:32 PM
  [ # 44 ]
waterman schreef:

Het kleurnummer van de velgen is AC200, noir.

Bedankt Waterman!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2016 10:07 AM
  [ # 45 ]

Als het AC 402 is, is het Rouge Cinabre. Een 2CV kleur… Lijkt me niet..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook