Totaal aantal Berichten: 79
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Te koop! De BX is inmiddels wat op een zijspoor beland. Ik heb er ruim een half jaar met heel veel plezier in gestuurd en hem in die tijd flink vertroeteld met allerlei nieuwe (gebruikte) delen. Een plaatje is het nog steeds niet maar het is wel een fijne auto die zijn/haar werk prima doet. Ik wil nog even olie en filter vervangen en ook de carterpakking, want die lekt een beetje, en dan is hij weer tiptop in orde met APK tot december. Ik zal nog een mooi advertentietopic maken (zo ook voor de XM zodra het raammechaniek weer gefixt is) met foto’s etc…
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
- BX 19 GTi Automatic
De BX blijft! De Focus is weg, de XM is weg, er is een Xsara gekomen die toch ook weer gaat en als laatste is er een pracht van een C5 Break gekomen die ons gezellige gezinnetje van alle gemakken voorziet. Dus papa mag zijn BXje houden
Nu ik de BX dus blijf rijden is het wel tijd voor een goede check-up en ben ik ook van plan binnenkort een turbodiesel erin te lepelen. Mocht iemand nog een goed compleet blokkie hebben staan én zin hebben om me een dagje te helpen het zaakje in te bouwen dan hoor ik het graag!
Verder kwam ik er vanmorgen, toen ik voor het eerst sinds het vroege voorjaar de kachel weer eens wilde gebruiken, dat de kachelkraan muurvast zit en nu de knop dus dolgedraaid is. Op zoek naar een nieuwe kachelkraan dus.
Ook ben ik nog steeds op zoek naar een setje bumpers. Ik had een setje TZI bumpers in mijn kleur (zilvergrijs) met strips op het oog, maar daar bleek helaas een beetje veel schade aan te zitten.
Ondertussen is de BX still going strong. Inmiddels 440.590 km op de teller en hij doet het eigenlijk prima. De rammels beginnen weer toe te nemen dus binnenkort weer eens een rondje boutjes en schroefjes aandraaien in het interieur en een beetje WD40 her en der zal de truuk wel weer doen. Fijne auto, gaat voorlopig niet weg!
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooi dat je de BX blijft rijden
Maaarrr! Ik raad je echt af om er een TD in te stoppen.
Een platte diesel is echt stukken betrouwbaarder bij hoge kilometerstanden dan de turbo-diesel. En ga maar eens een frisse TD vinden.
Tenzij je er een helemaal wilt gaan reviseren. Maar anders zou ik fijn blijven doorpruttelen in mijn XUD9…
- BX 19 GTi Automatic
Hilko16TZI schreef:Mooi dat je de BX blijft rijden
Maaarrr! Ik raad je echt af om er een TD in te stoppen.
Een platte diesel is echt stukken betrouwbaarder bij hoge kilometerstanden dan de turbo-diesel. En ga maar eens een frisse TD vinden.
Tenzij je er een helemaal wilt gaan reviseren. Maar anders zou ik fijn blijven doorpruttelen in mijn XUD9…
Ik snap dat een TD minder betrouwbaar is, maar ii ben het gebrek aan vermogen een beetje zat. Bij wind tegen is 130 de max en inhalen is al helemaal geen pretje. Ik heb altijd turbodiesels gereden (Alfa, Peugeot, Land Rover) en zo’n föhn maakt het allemaal net ff fijner. Revisie is niet een probleem maar monteren kan ik niet alleen.
Als ik nog lang BX wil rijden moet er gewoon een upgrade komen…
Totaal aantal Berichten: 763
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Herkenbaar
Maar zo’n platte diesel heeft toch wel z’n charme
Misschien ergens een complete TD sloper opzoeken, lekker de tijd nemen om een blok goed te reviseren en dan alles 1 op 1 over bouwen
Dan heb je geen gedoe met “hoe-zat-dit-ook-alweer” kabeltjes
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 442
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Er rijdt niets zo lekker als een bx turbodiesel. Rijdt waanzinnig goed en belachelijk snel. Een gewone platte bx diesel heb ik maar kort gereden. Ik weet dat lang niet iedereen het er mee eens is en ik zal vast genoeg kritiek krijgen maar ik vond ze waardeloos rijden en echt gevaarlijk door de traagheid. Geef je groot gelijk met een TD, betrouwbaarheid is wel minder al heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Nanko heeft wel 2 punten: zie maar eens een frisse te vinden en daarnaast zou ik inderdaad goed overwegen of je wel wilt ombouwen.
Heb je overwogen om anders een complete uit België of Frankrijk te halen? Al wordt de spoeling daar ook wel dunner
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
- BX 19 GTi Automatic
Ja ombouwen ben ik wel uit, dat is wel een serieuze optie. Een andere, originele, TD kopen kan natuurlijk ook en is eigenlijk veel makkelijker, maar ik wil eigenlijk mijn eigen Bixje behouden. Ik heb al een hele geschiedenis met deze auto opgebouwd en wil dat graag voortzetten.
Een tijdje terug had ik al een vrijwel complete sloper op het oog maar ik zit ook weer niet zo te wachten op een wrak voor de deur of in mijn werkplaatsje…
- BX 19 GTi Automatic
Het verhaal krijgt weer een wending…
Aangezien ik vanaf het nieuwe jaar lekker een veel kortere reisafstand heb naar mijn werk, heb ik besloten niet meer op diesel in te zetten. De BX 19 D Deauville gaat dus alnog in de verkoop! Hij staat inmiddels op marktplaats, zal hem hier ook op de markt gooien.
Op zoek naar een ander vervoermiddel dus. Even gespeeld met het idee van een grijs-kenteken-auto (heb ook een bedrijfje), maar dat doe ik toch maar niet. Gekeken naar een Mercedes 300 TD Van en een Volvo 240 2.4 diesel Van. Erg leuk, maar veel te groot. Het is nu al proppen op de oprit met een C5 Break en een BX dus nog zo’n grote lerp erbij wordt hem niet. Iets als een Berlingo is goedkoop, maar niet leuk genoeg. Ook overwogen om helemaal geen auto erbij te kopen en die 5k kilometers per jaar dan in mijn oldtimertje Peugeot 104 te doen, maar dat wil ik dat bakkie ook niet aandoen eigenlijk.
Maar omdat ik na een jaar BX-rijden eigenlijk wel verliefd ben geworden op die auto, wilde ik dat hoofdstuk graag een vervolg geven. Zodoende heb ik afgelopen zaterdag een BX 19 GTi automatic opgehaald. Plaatjes volgen nog.
Het comfort van mijn exbx, aangevuld met het comfort van het extra vermogen en het comfort van de automaat. Ik ben een gelukkig man.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een GTI Automaat, cool!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- BX 19 GTi Automatic
Er zitten stalen velgen met winterbanden onder de GTi en ik heb er geen zomerset bijgekregen, dus dat staat nog op het verlanglijstje voor de komende maanden. Verder zitten er wat dashboarddelen los omdat schroefjes ontbreken of de delen niet goed gemonteerd zijn. Het rammelt aan alle kanten. Het oplossen daarvan is dus prio 1 voor de komende dagen. Ook de achterklep hangt niet lekker in het scharnier waardoor hij niet lekker sluit, dus ook die moet ik even aanpakken. En als laatste is de centrale vergrendeling wat wispelturig. Verder is ie top!
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ah! De Zwitserse gti! Leuk
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
- BX 19 GTi Automatic
Ja, inderdaad! Stond in Zoetermeer te koop. Zo op het oog een nette auto, weinig roest en schades en technisch voor zover bekend in orde. Bollen waren gedaan, nieuwe uitlaat, nieuwe accu beurtje gehad en dit jaar op CitroMobile geweest.
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
heb er nog wel over getwijfeld toen hij in Zwitserland te koop stond.
op citromobile heb ik hem inderdaad ook gezien!
hoe staat het er voor op het gebied van roest? boven achtersubframe etc? In zwitserland houden ze wel van een beetje strooien..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
- BX 19 GTi Automatic
Haha, wat leuk!
Er zit een bekende roestopening in het linker binnenscherm en op het dorpeltje rechtsachter zit een beginnende plek. Boven het achtersubframe zag het er wel redelijk uit op het oog. Aan de deurscharnieren helemaal niks! Ook niet eerder gelast. De tijd zal het verder uitwijzen…
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Veel plezier met de GTi!