Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:FLYING DUCKMAN schreef:Ik was twee maand terug nog in Brummen en had hem daar zien staan, is echt een mooie auto nog. Maar goed, ik kan mij Jeremy Clarkson nog herrineren die er 1 voor 10.000 pond had gekocht…..
dat was niet best…Maar het is een mooie auto en jawel eigenlijk toch stiekem een Citroen
maar ja; 10000 pond is omgerekend ongeveer 25000 euro en de hier afgebeelde moet 30000 opbrengen maar ja dan heb je ook een gerestaureerde merak met o.a. rvs uitlaat,airco etc,etc….......
10000 pond is dus 14500 euro en geen 25000 euro..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ds23man schreef:citroen23 schreef:oke,............nou snap ik waar je heen wilt
denk inderdaad dat die drukregelaar erinzit voor de remmen kan haast niet anders
En volgens mij de koppeling!
GRG
Bij een Merak worden inderdaad de remmen en de koppeling door middel van hoge druk bediend. Ook de koplampen worden met hp bediend.
Een merak is niet HP geveerd, maar wel of geen HP vering heeft niets met een handbak te maken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroen23 schreef:FLYING DUCKMAN schreef:Ik was twee maand terug nog in Brummen en had hem daar zien staan, is echt een mooie auto nog. Maar goed, ik kan mij Jeremy Clarkson nog herrineren die er 1 voor 10.000 pond had gekocht…..
dat was niet best…Maar het is een mooie auto en jawel eigenlijk toch stiekem een Citroen
maar ja; 10000 pond is omgerekend ongeveer 25000 euro en de hier afgebeelde moet 30000 opbrengen maar ja dan heb je ook een gerestaureerde merak met o.a. rvs uitlaat,airco etc,etc….......
10000 pond is dus 14500 euro en geen 25000 euro..
Oh ja, ja het was/is keer 1,5; hoe kom ik nou weer op keer 2,5 ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Inderdaad, alleen de remmen en de koppeling. We hebben een Merak, en aan die remmen hebben we de handen al vol gehad om er een storing uit te krijgen (een luide klap bij eerste keer remmen na lang stil staan).
Verder prima auto, maar je moet nooit (herhaal nooit) een auto laten bouwen door Italianen én Fransen samen. Vragen om ellende.
De laatste serie Meraks is gebouwd toen Citroën Maserati al had verkocht aan De Tomaso, en in die serie zijn normale remmen en koppeling gebouwd. Overigens zijn Meraks met 3 verschillende dashboards geleverd, het SM dashboard (die zijn het minst gezocht), met een eigen dash, en met het Bora dash (die zijn het meest gezocht).
Probleem is dat Citroën technici niks aan kunnen met de motor, en omgekeerd, de Maserati specialisten weten niet wat ze met de hydropneumatiek moeten.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas_P schreef:
Probleem is dat Citroën technici niks aan kunnen met de motor, en omgekeerd, de Maserati specialisten weten niet wat ze met de hydropneumatiek moeten.
D’r is toch van der Laan in Abbenes? dat is de specialist die En aan je motor kan werken en je hydraulique snapt!
( en hij heeft zelf natuurlijk ook een Merak )
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heeft hij zelf ook een Merak? Whoeaah!!! Waarom heb ik die nooit gezien? De Bora/ Merak is mijn absolute droomauto, zelfs nog voordat ik überhaupt wist dat er een connectie was met Citroen vond ik het buitenaards schitterende auto’s. Inderdaad, de combinatie Frans/ Italiaans is zeker eentje die garant staat voor menige kopzorg, maar als je iedere dag naar zo’n kar mag kijken is het leven toch schitterend? ‘t Is dat ik zo’n exoot domweg niet kan betalen, maar anders zou ik graag eentje naast mijn BX TZD Turbo hebben staan.
@Lucas_P,
zou je wat foto’s willen posten van die Merak van jou?
die Bora en Merak, zijn inderdaad pracht auto’s
winnetou schreef:‘t Is dat ik zo’n exoot domweg niet kan betalen, maar anders zou ik graag eentje naast mijn BX TZD Turbo hebben staan.
Je bedoelt : dat je de bx TZD dan niet meer ZIET staan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
citroen23 schreef:winnetou schreef:‘t Is dat ik zo’n exoot domweg niet kan betalen, maar anders zou ik graag eentje naast mijn BX TZD Turbo hebben staan.
Je bedoelt : dat je de bx TZD dan niet meer ZIET staan
Hee, een exoot bezitten is leuk, maar iets betrouwbaars voor dagelijks gebruik lijkt me ook wel handig. Een Merak heeft geen achterbank, waarschijnlijk ook niet zoveel bagageruimte, en heb je ooit wel eens een Merak met trekhaak gezien? Dus de BX mag dan echt wel blijven hoor. Enne, ter info: de BX is ook een Frans/Italiaanse halfbloed, ontworpen door niemand minder dan Marcello Gandini voor zover ik weet, dus die hoeft zich niet voor de Merak te schamen!
winnetou schreef:
maar iets betrouwbaars
de grootste servicedesk van dit forum gaat over de bx ops:
rara….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
winnetou schreef:
Hee, een exoot bezitten is leuk, maar iets betrouwbaars voor dagelijks gebruik lijkt me ook wel handig.
Ik durf er een kratje pils om te verwedden dat mijn sm betrouwbaarder is dan de gemiddelde bx hier op het forum!
60.000 km in nog geen 3 jaar, en slechts 2 keer echte pech! 1 keer dynamo stuk op Corsica, en vorige week in Lyon knalde de HD leiding uit elkaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Lucas_P,
zou je wat foto’s willen posten van die Merak van jou?
Uhm ik heb er op deze pc niet veel staan.. En veel kans om hem te fotograferen hebben we niet gehad, hij stond tot voor kort meestal bij Italauto
Dit is iig het plaatje uit mijn avatar:
Ik zal binnenkort als het mooi weer is eens wat meer plaatjes gaan schieten.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
waterman771 schreef:winnetou schreef:
Hee, een exoot bezitten is leuk, maar iets betrouwbaars voor dagelijks gebruik lijkt me ook wel handig.
Ik durf er een kratje pils om te verwedden dat mijn sm betrouwbaarder is dan de gemiddelde bx hier op het forum!
60.000 km in nog geen 3 jaar, en slechts 2 keer echte pech! 1 keer dynamo stuk op Corsica, en vorige week in Lyon knalde de HD leiding uit elkaar!
60.000 kilometer met de BX TZD Turbo gereden in ongeveer 3,5 jaar tijd, heb nog nooit hulptroepen hoeven in te roepen. Alleen de laatste vakantie last gehad van wat koelvloeistoflekkage, maar kon ik wel mee thuiskomen.
Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde SM-bezitter zijn voiture in puike conditie houdt en ook niet bespaart op onderhoud. Dat is bij een grote groep BX-rijders toch wel anders, als de APK eens een stuk duurder uitvalt is de sloop ineens een reeel alternatief, helaas. Daar zul je een SM-rijder nooit over horen, tenzij die gecrasht zou zijn met 200 km/u….
@Lucas: echt een schitterende Merak. Ben zeker benieuwd naar verdere foto’s. Als je aan de slag gaat, maak je dan ook een plaatje van het interieur? :photo
winnetou schreef:waterman771 schreef:Ik durf er een kratje pils om te verwedden dat mijn sm betrouwbaarder is dan de gemiddelde bx hier op het forum!
60.000 kilometer met de BX TZD Turbo gereden in ongeveer 3,5 jaar tijd, heb nog nooit hulptroepen hoeven in te roepen. Alleen de laatste vakantie last gehad van wat koelvloeistoflekkage, maar kon ik wel mee thuiskomen.
Ik dacht nog zo: ik ga niet happen, ik ga niet happen!
Wel vooruit…
In 5 jaar BX diesel nu 2x de wegenwacht moeten bellen (koppelingshevel lam, differentieel geploft).
mpostma schreef:winnetou schreef:waterman771 schreef:Ik durf er een kratje pils om te verwedden dat mijn sm betrouwbaarder is dan de gemiddelde bx hier op het forum!
60.000 kilometer met de BX TZD Turbo gereden in ongeveer 3,5 jaar tijd, heb nog nooit hulptroepen hoeven in te roepen. Alleen de laatste vakantie last gehad van wat koelvloeistoflekkage, maar kon ik wel mee thuiskomen.
Ik dacht nog zo: ik ga niet happen, ik ga niet happen!
Wel vooruit…
In 5 jaar BX diesel nu 2x de wegenwacht moeten bellen (koppelingshevel lam, differentieel geploft).
Ik in intussen een jaar BX rijden (vorige bx meegeteld) 2 keer gestrand.
1 keer met deze wegens een fout gemonteerd rubbertje op de veerbol waardoor de veerbol geklapt is.
en 1 keer met de vorige bx omdat de ontsteking nat was geworden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX