3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
DS3 Racing van Citrophile
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 september 2016 11:04 PM
  [ # 31 ]

@Berlingo2.0HDI, rooklucht is nu stukken minder en zitting bestuurdersstoel heeft een nieuw lap alcantara.
De linker koplamp en linker mistlicht zijn vervangen door nieuwe. De linker dagrijlicht ledstrip heeft ook een klein beetje vocht, maar dat zag ik pas toen ik hem al had. De linkervoorkant zal een tik hebben gehad.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 september 2016 01:20 PM
  [ # 32 ]

Afgelopen vrijdag na het werk voor het eerst “pech” gehad. Na het starten liep de motor op 3 pitten in plaats van 4 met een foutmelding op het dashboard. Ik zag zelf niks bijzonders aan de nieuwe bobines, de stekkers leken goed te zitten. ANWB kwam na 2 uur wachten, met het EOBD deel uitlezen: geen storingen

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 september 2016 01:21 PM
  [ # 33 ]

Ik post mijn bericht later, mijn verhaal is groter dan verwacht. Ben nu op het werk.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 september 2016 06:32 PM
  [ # 34 ]

Vervolg ANWB in het kort: na het uitlezen via merk, model en type motormanagement: bobine 2e cilinder defect. Vervangen door een Bosch bobine en liep op 4 pitten. Geen storingen aanwezig, bij parameters viel -48gr.C op bij koelwatertemperatuur. Een defecte koelwatertemp.sensor zou de oorzaak kunnen zijn. Dag erna bij Johan Oldenhage deze sensor vervangen. Met een losse nieuwe temp.sensor aan de stekker gaf nog steeds strak -48gr.C aan. Waarschijnlijk iets in de software niet goed, maar geen effect op het lopen van de motor.
“Kapotte” bobine teruggeplaatst en functioneert. De Bosch bobine als reserve en de rest met tie-wraps vastgezet.
https://flic.kr/p/LoAZ3i.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 september 2016 06:50 PM
  [ # 35 ]

Het afdoppen van de carterventilatie leverde bij mijn motor een te hoge oliedruk op. Olielekkage bij de turbo, een beetje bij het inlaatspruitstuk en dikke rookpluimen uit de uitlaat. Dus waarom werkt het bij andere THP’s dit wel?
https://www.flickr.com/photos/146679496@N05/shares/DkdB50

Aan het eind nog even Carbon cleaning gedaan. De motor kwam na de eerste keer al met de dag losser. Roet op de uitlaatsierstukken is nu droog (na Carbon cleaning schoongespoten en na ongeveer 5 dagen, 250km vuil) i.p.v. nat, olieachtig.

Na de 2e Carbon cleaning bouwt de turbo meer druk op rond de 2000tr/min, voorheen was dit rond de 2500-3000tr/min. Vooral bij het rustig optrekken pakt de motor beter op na 2e Carbon cleaning. Het schoonmaak effect van de verbrandingskamers en dichtgeslipte katalysator is merkbaar.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 19 september 2016 08:32 PM
  [ # 36 ]

Ik had ook ongeveer zo’n zelfde storing ook daarvoor bij Johan geweest,ivm garantie mocht alleen Amsterdam de storing verhelpen ,auto is bijna 2 weken weg geweest,wat bleek brandstofpomp stuk en lek bij de intercooler ,wat ik hun ook al had aangegeven omdat ik dat op Duitse DS3 forums,die zelfde storingen tegen kwam ,maar ja Amsterdam wilde dit niet aannemen ,want volgens hun schrijven al die mensen maar wat.

Vraag Johan of die kontakt met Amsterdam opneemt,en laat ze het dossier van mijn oude Racing maar bekijken.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 september 2016 08:44 PM
  [ # 37 ]

Bedankt voor je reactie Mads3!
Johan neemt contact op met Citroën NL hierover. Ik heb Bovag garantie via de Mazda dealer.
Ben benieuwd wat hieruit komt.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 03 oktober 2016 11:26 PM
  [ # 38 ]

En is er al nieuws?

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 oktober 2016 12:00 AM
  [ # 39 ]
Citrophile schreef:

Dus waarom werkt het bij andere THP’s dit wel?

Weet je wat ik me nou afvraag?

Ik heb de auto zien roken. Toen heb je de ontluchting er weer opgezet, maar rookte hij nog steeds!
Na het terugbouwen van alle buizen en slangen, was het roken weg.

Zou het roken niet weg zijn geweest zonder carterontluchting, maar wél met alle buizenzooi gemonteerd?

 

 

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 oktober 2016 12:48 PM
  [ # 40 ]

@Mads3, vwb de vreemde temperatuur uitlezing geen nieuws. Johan gaat een uitgebreidere omschrijving naar Citroën NL opsturen, de vorige was te summier. Johan denkt dat er niks aan de hand is. Er is geen nieuwe update. Wel is de elektrische waterpomp vervangen en opnieuw uitgelijnd. Hij trok nu lichtjes de andere kant op, na wielenwissel links-rechts zijn de wielen opnieuw gebalanceerd en zelf geoptimaliseerd. Er heerst nu een serene rust in de auto, terwijl die voorheen niet merkbaar trilde in het stuur etc.

@Rene, het naroken kwam door het kleine beetje achtergebleven motorolie in de inlaat en het plasje in de compressor. Misschien kan de verhoogde oliedruk na het afdoppen komen omdat mijn oliepeil net een tikje boven max was.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 oktober 2016 01:07 PM
  [ # 41 ]

Technisch is het mijns inzien niet mogelijk dat de oliedruk toeneemt na het afdoppen van de ventilatie. Het enige wat kan gebeuren is een verhoogde druk in het carter maar de oliedruk zelf kan niet hoger worden. Oliedruk wordt opgebouwd door de oliepomp, deze werkt toerental afhankelijk en de interne druk in het carter heeft geen invloed op de einddruk of de opbrengst van de oliepomp.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 oktober 2016 02:09 PM
  [ # 42 ]

Ben ik helemaal met je eens. Het is een verhoogde carterdruk waardoor de motorolie eruit wordt gedrukt. Toch ben ik benieuwd wat er verandert is bij de nieuwe THP’s met standaard afgedopte carterventilatie vanuit fabriek.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook