Dit is een kurken pakking en is bij elke DS onderdelen leverancier te koop
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Misschien heb je hier iets aan.
Wanneer je de hele motor gaat reviseren is het interessanter om een complete pakkingskit aan te schaffen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Ik heb inderdaad een compleet pakkingsset, zelfs origineel Citroen, maar helaas ontbraken de cilinder voetpakkingen en deze kurk afdichting. De voetpakking is wel los te verkijgen. Diverse webshops geraadpleegd, maar nog geen geluk met de kurk carter afdichting… Toch vreemd dat er een rubberen afdcihting in zat, mogelijk dichtgekit door de vorige eigenaar?? En hoe dik moet het kurk zijn?
Ik heb er geloof nog wel eentje liggen. Zal binnenkort morgen of overmorgen even voor je kijken.


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Dankje erict!


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Eindelijk! Ze rijdt weer met het gereviseerde DX2 blok. Inmiddels ongeveer 200km gereden, maar het lukt me nog niet om de carburateur helemaal goed af te stellen naar volle tervredenheid. Luchtschroef zowat helemaal dicht en stationair schroef ook… Ik vraag me nu af of de carburateur (Weber 28/36 DMA2) wel de juiste sproeiers heeft, of gewoon een schoonmaakbeurt nodig heeft. Hoe check ik de sproeiers en wat zijn de bijbehorende maten?
Omdat je aan de stationair afstelling heb zitten draaien neem ik aan dat je niet tevreden bent over de stationair loop.
Voet carburateur gevlakt? Anders kan hij valse lucht zuigen.
Staan de gaskleppen goed afgesteld? De rust stand mag je eigenlijk niet aan draaien, maar dat heeft meestal al iemand voor jou gedaan. Als de carb er af ligt de rust stand stelschroef zo ver terug draaien dat een vloeipapiertje net vrij langs de klep en schacht kan bewegen.
Ik ga er vanuit dat je de klepspeling en ontsteking ( Zie DS-TT film) echt goed hebt afgesteld.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper