Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier in de markt nu ook een leuke schrale!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
En eventueel heb ik nog een BX 14 Cannes te koop voor een kleine prijs. BX is voorzien van elektrische ramen en cv.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Hans en Daan, bedankt voor de tips! Heb er al even rondgekeken, maar meestal worden er serie 1 en 2 1.4’s aangeboden. Met dit blok heeft m’n vader niet zulke goede ervaringen (4 zuigers bovenin) ,dus nu ben ik over die blokken nog sceptisch. Dit kan natuurlijk een uitzondering zijn, heeft iemand van jullie verder ervaring met deze blokken?
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik weet niet of het helpt, maar m’n Cannes is een TU blok, net als van je AXjes Grapje. De 1.4 kantelblokkken zijn volgens mij gewoon prima.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Heb zelf 2,5 jaar een BX gehad met het gekantelde 1.4 blokje. Nooit geen problemen mee gehad, en is ook niet heel erg langzaam dankzij het lage gewicht van de BX. Kon altijd prima meekomen met het verkeer!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb wat andere ervaringen met het oude 1400-blok.
Mijn eerste BX (JT-09-RP) was een 14RE uit 1983, 1 van de eersten dus.
Het originele blok is geëindigd met meer dan 2 zuigers gelijktijdig bovenin!
Wel na een leven op LPG.
Toen een ander blok gezocht, het eerste zou goed zijn volgens de verkoper, maar bleek een dikke tik te hebben.
Dus er weer uit, terug gebracht en geld terug.
Daarna een blok uit een P205 erin gehangen, die heeft wel einde technische levensduur van de complete auto gehaald.
Overigens niet bij mij, want vlak na de blokwissel ben ik overgestapt naar een BX TRD Turbo Break, deze van 160 k naar 435 k gereden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Op het moment is het lastig om bepaalde onderdelen voor de 1,4 monopoint injectie te krijgen, als hier iets van stuk is kan je alleen Chinese troep kopen en dat wil je niet. Deze TU blokjes kunnen overigens wel heel veel kilometers aan zijn mits de auto niet volgeladen is best vlot.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
We hebben nog een AX staan met hetzelfde blok, dus die kan de donorfunctie op zich nemen.
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
No way!
De latere TU3’s in de AX hadden ook een Dis-bobine, zoals de TU1.
Kan je beter ombouwen
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Basfeijen schreef:Welkom! Als je het verbruik van 1 op 10 (of daaronder) kunt veroorloven, dan rijdt zo’n BX GTi heerlijk ja!
jouw voet is veel te zwaar! ik doe echt regelmatig 1 op 11,5
maar succes met de zoektocht. bx’en zijn gaaf! Jammer dat je niet in de buurt woont, ik heb wel wat test exmplaren staan
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Facebook—> Citroën marktplaats nu een BX 1.6 TZI voor een erg vriendelijke prijs
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Hans nogmaals hartstikke bedankt voor de proefrit in uw BX vrijdag! Het was me een waar genoegen, en ik heb er een goede indruk door gekregen!
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ben ik niet de enige onder de 18 jaar op het forum. Leuk!
Ik heb zelf momenteel een 14E en een break 19TRI , die ik helaas niet verkoop, maar ik weet wel een hele gave 1600 Biarritz type 2 van ‘89. Misschien is dat wel iets voor jou!
leuke motor met injectie, en de gti stoelen, dus zeer comfortabel.
Mocht je interesse hebben, stuur maar n bericht.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Thym
Die 1.4 Blokjes de gekantelde motor met de versnelling in de motor
[de zgn 150 of XY motoren]in de 1 serie 1.4 BX’n
[en 2 serie 1.4 BX tot ongeveer 1988] zijn nagenoeg onverwoestbaar
Er zijn er die er tonnen hebben opzitten zonder dat de motor open is geweest
Bijkomend voordeel van die blokjes is dat de distributie met een ketting plaatsvindt
De TU blokjes [in de latere bouwjaren BX 1.4 vanaf ongeveer 1988] hebben nogal eens koppakkings-problemen.
Bovendien moet je opletten bij aankoop wanneer de distributie is gedaan [distributie door een kunststof snaar die kan breken]
succes met de zoektocht
[mocht je nog meer willen weten pm mij dan even]
BX 1.4 serie 2 RE 1986
Jasper, dank voor je aanbod, alleen is het niks voor mij. Ik ben nu vooral op zoek naar BX’en die binnen de oldtimer overgangsregeling vallen, dus van December 1987 en ouder. Dan het liefst nog een serie 1, omdat dat dashboard gewoon zo gaaf is.
Kaas, bedankt voor het delen van uw ervaringen!
“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering ”