Mijn DW8 JWY, begon enkele weken geleden af en toe te “ratelen”.
Omdat dat steeds meer gebeurde ben ik gaan zoeken en vermoed dat de krukas poelie de oorzaak is.
Op YouTube staan mooie geluid fragmenten onder de zoek opdracht “cranckshaft Polly noise”.
Nu heb ik de poelie gedemonteerd en voel wel wat speling.
Is er een methode om de poelie te testen?
Grt.
Roger
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Bij mijne was het de spanner van de multiriem, ook veel geratel.
Gr. Wim.
problemen met de krukaspoelie zijn de berlingo niet onbekend. Als er speling op zit op de poelie zelf, betekent het, dat rubber en metaal onthechten. Slechts een remedie: vernieuwen. Je wil niet weten wat er gebeurt als deze het begeeft.
teveel citroenen
Is de poelie niet te ‘testen’ door er met krijt een streepjte op te zetten?
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Lijkt me wel. Maar dan moet hij er wel weer op. Als je met de hand al speling voelt tussen de verschillende delen lijkt me de conclusie dat hij stuk is een makkelijke
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
normaal zit het binnenste deel vast door middel van de rubber aan het buiten deel .
als de truck met streepjes zetten werkt , is dit al volledig los ,
dus twee minuten VOOR alles in de soep loopt .
Speling : vervangen !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
poelie vervangen.
Automatische spanrol zou ik ook vervangen en niet door namaak rotzooi want hierdoor was bij mij de multiriem na 6 maanden stuk. Heeft mij 2 riemen gekost.
In de soep lopen van poelie kan distributie riem mee vernietigen. De 2de gebroken riem heeft al mijn beschermcovers van distributie riem doen smelten.
Beter nu 100€ te veel uitgeven dan ernstige schade of het geld aan pechverhelping geven