Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Bij Citroen zit er niet veel soeps bij die 15inch wieldoppen ........ 16inch is al heel wat beter
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 17398
- CX 2400 Super
Dit is het eerste deel van een serie reclamefilms die vanaf 30 oktober op TV te zien zal zijn:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 2400 Super
Deel twee:
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ga vanavond even naar dealer Roggeveen (Capelle a/d ijssel) daar is men om 19.30 welkom en om 20.00 uur de onthulling van de c3 met een hapje en een drankje.
Inmiddels heb er bij twee andere dealers (Broere en Motorhuis) al ingezeten en een een offerte mee gekregen.
Ik ga mijn DS3 THP met alles er op en aan tot aan leren bekleding toe verkopen,aan een neefje van mij,men verklaard mij wel voor gek want er staat na 6 jaar pas 33.000 km op.
Het wordt de 110 pk met EAT6 bak,in de Shine uitvoering met Pack smile, calorado interieur en waarschijnlijk een panoramisch dak, de kleur wordt oranje power met zwart dak en zwarte wielen.
- CX 2400 Super
Op Facebook zwerven afbeeldingen van het ontwerpproces van de C3 III rond die voor het eerst in het Italiaanse tijdschrift Auto & Design gepubliceerd waren. Het auteursrecht berust bij Citroën, dus mogen wij ze ook laten zien. Op de schetsen van het exterieur staat de handtekening van Cyril Pietton. Voor het interieur heeft Jean-Arthur Madelaine getekend.
Er is een tijdje met het idee van vrij grove botsbescherming (airbumps?) rond de lichtunits gespeeld.
Daarvan is zelfs een kleimodel op ware grootte gemaakt. Erachter staat nog een ontwerp dat het niet gehaald heeft. Helemaal achteraan lijkt het winnende ontwerp te staan.
Met een lager dak had de C3 er misschien nog dynamischer uit kunnen zien.
Op deze schetsen oogt hij behoorlijk aggressief.
Hier ziet hij er al bijna uit zoals wij hem nu kennen.
Net echt: folie op klei.
Tot slot nog twee tekeningen van het dashboard.
Mar V schreef:Ik ga vanavond even naar dealer Roggeveen (Capelle a/d ijssel) daar is men om 19.30 welkom en om 20.00 uur de onthulling van de c3 met een hapje en een drankje.
Inmiddels heb er bij twee andere dealers (Broere en Motorhuis) al ingezeten en een een offerte mee gekregen.
Ik ga mijn DS3 THP met alles er op en aan tot aan leren bekleding toe verkopen,aan een neefje van mij,men verklaard mij wel voor gek want er staat na 6 jaar pas 33.000 km op.
Het wordt de 110 pk met EAT6 bak,in de Shine uitvoering met Pack smile, calorado interieur en waarschijnlijk een panoramisch dak, de kleur wordt oranje power met zwart dak en zwarte wielen.
Mooi hoor, zelfde kleur als mij alleen moet ik dat zwarte dak missen :’(
Apart dat Citroen NL voor deze opties kiest waar je in het buitenland veel meer kan kiezen vind ik het nu mar beperkt ( Feel diesel, kan ik niets veranderen aan interieur en het dak )
Ik ga woesndag even kijken voor het eerst bij de dealer, auto is verder al besteld dus ik ben benieuwd
Jammer voor je dat je hem niet 100% naar je zin kan maken,maar je zal ongetwijfeld toch wel tevreden zijn neem ik aan.
Ik heb nu op mijn DS3 alle toeters en bellen zitten dus wil ik dat ook op deze nieuwe C3 vandaar dat gelijk voor de shine ben gegaan, ik koop hem prive dus kan ik het gelukkig zelf bepalen.
De kleur oranje wilde ik eigenlijk eerst in het echt zien want van een plaatje/video vond ik dat een beetje riskant,maar toen ik op 13 oktober bij die onthulling was (het was er heel druk) kwam er tot mijn verrassing een oranje onder het doek vandaan en was ik gelijk verkocht,dus deze week ga ik hem bestellen,ook het panoramisch dak (waar ik twijfels over had)bestel ik er bij.
Levering zal pas (eind) februari zijn denk ik want automaat is nog niet gelijk leverbaar.
Ik ben zeker tevreden hoor haha, ik ben benieuwd hoe hij rijdt en eruit gaat zien en of ik een lekkere zithouding kan krijgen zonder armsteun.
Had ook graag de Shine gehad maar deze kon niet binnen mijn autoklasse helaas ivm de uitstoot of iets dergelijks.
Wat betreft de armsteun die is volgens de dealer los te bestellen voor 242 euro (hoop geld)
Op een ander forum lees ik iets over dat de nieuwe C3 er ook gaat komen met een 1.2 turbo motor met 153pk. Heb ik hier nog niets van gezien?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Kan er zelf ook niets over vinden eigenlijk. Is op een Australisch autoforum, de persoon in kwestie woont in Frankrijk
Mar V schreef:Wat betreft de armsteun die is volgens de dealer los te bestellen voor 242 euro (hoop geld)
Serieus? Ik hoorde alleen met een bepaalde bekleding dat dit mogelijk was ( die leren ). Ze hadden gewoon dat ding van de Cactus erin moeten doen of standaard. Even in de gaten houden dus. Ik kan het altijd zelf aanschaffen als het echt nodig is maar ik zit wel elke dag 2 uur in de auto dus dat lijkt mij wel. Dan alleen even kijken of de dealer ook nog mooie citroen 2-tone wieldoppen heeft of dat ik ergens onofficiële moet kopen.
Ik ben echt benieuwd hoe ik hem in het echt ga vinden maar dit kan haast niet minder als de Cactus zijn.
http://media.citroen.nl/file/81/2/brochure-nieuwe-c3.pdf?_ga=1.150638774.1013151840.1466202781
Toch wel inderdaad, middenarmsteun is gewoon leverbaar. Ben ik toch te vroeg geweest. Hopelijk fietsen ze hem er nog in voor een schappelijke prijs.
FastFred schreef:Op een ander forum lees ik iets over dat de nieuwe C3 er ook gaat komen met een 1.2 turbo motor met 153pk. Heb ik hier nog niets van gezien?
Ik zal even wat info hier aan toevoegen, hij gaf me dit antwoord toen ik vroeg waar hij deze info vandaan had
The technical director said that while the 1.6 fits the 208 platform on which the C3 will be based, they won’t put anything over 1.2 liters in because it would mean changing things around under the bonnet, which is “too costly” according to them (basically making a 208hp turbo C3 would make it too expensive). So very powerful 1.2 = keeping costs down. It will replace the current C3 1.6 VTi Exclusive, the most expensive (and powerful) C3 for the 2nd gen, and was 18250€ here.
- CX 2400 Super
In de parallel ontwikkelde C3 WRC zit een 1.6 THP, dus het is techinisch niet onmogelijk.