14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juni 2016 08:55 PM
  [ # 196 ]
furriegurrie schreef:

Geweldig zeg! Van harte en proost drunk

Roetmeting is afhankelijk van bouwjaar niet altijd nodig. Bouwjaar voor 1980 hoeft geen roetmeting. Vraag me af of de mijne als ik er een ander blok in hang dan nog steeds vrijgesteld van de roetmeting zou zijn…


Bouwjaar is bepalend, anders was mijn XM blok uit 1994 zeker aan de uitlaat gevoeld.
Rijden doet het op een handvol rammeltjes na, uitstekend.
Alleen is de 4e versnelling een erg grote stap.
Het is sowieso heel anders rijden met een 4 bak, om met de toeren een beetje uit te komen
moet je flink doortrekken.
Zodra de bijrijdersstoel er inzit zal ik een filmpje maken.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 14 juni 2016 09:12 PM
  [ # 197 ]

Het vordert! Komisch om te zien hoe kort de versnellingspook origineel is. Bij mij is ie verlengd, geen idee door wie. Het is dan net of je met een oude touringcar op pad bent. Heeft wel wat.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2016 10:03 PM
  [ # 198 ]
nanko schreef:

XM blok uit 1994

Van mijn zijde als oud-eigenaar van dit blok toch even een correctie.
Mijn Break had wel een kenteken uit 1994, maar was modeljaar 1993 met orga 5740, dus gemaakt op 27-07-1992. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 juni 2016 10:27 PM
  [ # 199 ]
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 juni 2016 10:43 PM
  [ # 200 ]

Van harte met de APK, Nanko! En proost op deze mijlpaal. very good

Is het wat, zo’n 4-bak? Of ga je er nog een 5-bak in leggen?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juni 2016 11:59 PM
  [ # 201 ]

Dank voor de bloemen!
5 bak heeft een nog grotere overbrenging, dat gaat hem niet worden.
Ik zal uitzoeken of er een ander setje tandwielen voor de 4e bestaat.
Of misschien een DS 5 bak, zou zo maar eens een goede match kunnen zijn

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 juni 2016 09:21 PM
  [ # 202 ]

Uit voorzorg de voorste remklauwen uit elkaar gehaald voor de goede schoonmaakbeurt.
Niet voor niks, onder de vuilafstrijker zit een dikke laag oxide waardoor de
plunjer erg zwaar loopt.


De groef schoongekrabt en de afstrijker en afdichting met wat siliconenvet
ingesmeerd.
Een van de remleidingen was bij gebrek aan het juiste gereedschap op creatieve
manier gemaakt, het was lekdicht, toch maar een ander leidinkje voor gemaakt.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 oktober 2016 02:23 PM
  [ # 203 ]

Numero drie, stond in de buurt, niet duur, prima voor onderdelen leek me.
Een C35LE, geen idee waar die L voor staat, normale zij deur ipv een schuifdeur ?
Stond twee jaar stil en starten deed hij niet, geen peut door een lekke leiding
naar de tank.
Met een jerrycan benzine en een stuk slang naar de opvoerpomp startte hij vlot.
De 60 km rijden naar huis waren een genot,je zit vlot op 100km/uur, geluidsnivo
is een stuk lager dan een diesel.
De twee jaar buiten stilstaan heeft geen rampzalige hoeveelheden rotterij veroorzaakt.
Onderkant voorspatborden, onderkant deuren en de regendorpel zijn hier en daar verdwenen
maar de dorpels en chassisbalken zijn nog keihard.
Zelfs de kriksteunen zijn zonder risico nog bruikbaar.
Veel te goed om te demonteren dus, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet.
Houden als camper is iig zeker, maar met benzinemotor gebruik makend van de overgangs
regeling of ombouwen naar diesel en dan drie maanden mrb betalen hangt af van de kosten.

 

 

 

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2016 02:28 PM
  [ # 204 ]

Tja, anderen sparen postzegels, maar jij dus C35’s! Smile

Succes er maar weer mee.

Voor een eventuele ombouw naar diesel heb je toch nog een XUD11 2.1 TD staan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 oktober 2016 02:47 PM
  [ # 205 ]

Je kunt maar een hobby hebben. Wink Leuke aanwinst!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 18 oktober 2016 02:57 PM
  [ # 206 ]

Gaat er wel op lijken hé, maar het blijft bij drie, de loods is te klein voor nog een.
Vandaag werd er een C35 oprijwagen aangeboden, ook leuk !
Inderdaad, mocht ik besluiten hem te verdieselen dan heb ik nog een blok uit jouw stal.
Ben aan het uitzoeken of een korte DS 5 bak een betere optie is dan een C35 bak zonder reductoren.
Bij de C35 bak zijn de 1e en de 4/5e te lang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2016 03:00 PM
  [ # 207 ]

Die oprijwagen ook gewoon ophalen.

1 van de 3 kan er op, dan kan je ze gestapeld binnen zetten! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 19 oktober 2016 12:48 PM
  [ # 208 ]

Niet doen Rene Wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 oktober 2016 07:39 AM
  [ # 209 ]

Hoef je mij ook niet meer te vragen voor transport…..
Eventueel oprijwagen opbouw eraf, schotel erop en het geheel ombouwen tot be combi….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 oktober 2016 08:14 AM
  [ # 210 ]
GoodOldDiesel schreef:

Het geheel ombouwen tot BE-combi….

Zodat er 2 achter elkaar op kunnen? Wink

Kijk, dat zijn nog eens plannen!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook