Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vreemd, pakking van Reinz en omschrijving van Glaser!
En bij stap 5 warm draaien, totdat de koelventilatoren in- en uitgeschakeld zijn.
Dan minimaal 3 h afkoelen en stap 6 uitvoeren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Reinz is prima maar het papiertje is van Glazer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De 61-25730-00 van Reinz is sowieso de juiste pakking voor een GTI Turbo.
Van Glaser zijn de overeenkomstige nrs H00864-00 of H00587-00.
De omschrijving is van de laatste.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ik heb sowieso nog wel wat vragen over de pakking aan CX Basis, dus ik denk dat ik maar eens ga zitten voor een mail aan ze. Kan ik meteen vragen naar de aanhaal momenten voor de bouten. Daar moet de gemiddelde Duitser toch wel een degelijk antwoord op kunnen geven
Ander vraagje, waar haal je nieuwe cilinderkop bouten? Ik heb gisteren wat lopen zoeken, maar ik kwam niet meteen bij een aanbieder. Ik heb wel wat gevonden, maar dat leek van een diesel te zijn… Dit is de link.
wilmink groningen heeft ze wel.
je kunt ze daar alleen niet kopen denk ik, maar ze kunnen vast wel een klant van hun adviseren.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Probeer Citroen Andre in Hoeven eens.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Of gewoon een van de CX specialisten?
nog even die ringetjes die de cilinderkopbouten (aan de inlaattuimelaar-kant) tegen hielden, die waren inderdaad helemaal hard geworden en braken bij het minste geringste in stukken:
de cilinderkop ligt eraf, een hoop prut, maar volgens mij na 25 jaar toch zeker niet slecht:
Ik ben met de cilinderkop bezig en dus ook met het loshalen van de in/uitlaatkleppen. Van een loods-genoot heb ik een tang kunnen lenen, maar de vorm grijpt niet voldoende om de cilinderkop heen om goed de klep en veer te kunnen klemmen (met het gevaar dat ie er weer vanaf glijdt. Waar haal ik een goeie klem die past op een CX, iemand tips?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier wordt grondig werk geleverd!
Voor beoordelen cilinder kop vraag Erik Kuiper ,die kan aan de foto al zien of ie goed is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ga je de cilinderbussen nog trekken om de voetpakkingen te vervangen?
Zo niet, dan zou ik ze even tijdelijk vastzetten om juist te voorkomen dat je dat alsnog doen moet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze heb ik gebruikt:
Werkt super
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
René Jongejan schreef:Ga je de cilinderbussen nog trekken om de voetpakkingen te vervangen?
Zo niet, dan zou ik ze even tijdelijk vastzetten om juist te voorkomen dat je dat alsnog doen moet.
inmiddels zitten ze vast, was ook een tip van een loods-genoot, dus meteen maar even gedaan. Ik zag dat Hydraulique een mooie beschrijving van het vervangen van de koppakking en het schoonmaken van het blok op hun site hebben (samen met nog meer handleidingen): hier
Ik heb uiteindelijk maar een Kleppentang op de kop getikt, deze om precies te zijn:
Nog geen 30 euro en doet netjes zijn werk. Het kan altijd beter, maar voor die paar keer dat ik m nodig heb en het dus prima!