Voor competitie auto’s inderdaad niet, maar die worden niet in grote aantallen gebouwd. Als je in de productielijn rekening moet houden met 2 totaal verschillende indelingen onder de motorkap kan ik me voorstellen dat dat duurder is dan wanneer de indeling overal hetzelfde is.
Denk aan andere locaties voor tankjes (stuurbekrachtiging, ruitensproeier, remvloeistof), af en toevoer slangen voor die tankjes en ga zo maar door met slangen voor koelvloeistof, airco installatie, kabelbomen etc.
Vergelijk het motorruim van een Ford Fiesta maar eens met die van een Fiesta WRC
Fiesta
WRC Fiesta
Alles dat niet nodig is is verwijderd, de motor ligt zo te zien zelfs anders in het motorruim, verder naar achter zo te zien, om de balans in de auto goed te krijgen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Wat ziet de nieuwe C3 er mooi uit. Als ik de opties bekijk die er bij (kunnen) komen, kun je deze auto echt wel heel mooi naar je hand zetten.
Denk er over na om deze winter een nieuwe wagen te kopen. De benzine, 110 EAT zou echt perfect zijn! Iemand een idee of er ook vooraan parkeersensoren zitten of enkel achteraan? Ik kom sowieso van een standaard autootje af (opel corsa 2005) dus de Shine zal een heuse upgrade worden.
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Volgens dit overzicht van de specificaties https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231461/P75/#1980038 enkel achter en dat enkel in het hoogste uitrustingssniveau Shine.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Net even in het echt gezien. Maar het is een plaatje hoor!
Heerlijk uiterlijk en ook het interieur kan mij bekoren ( de standaard uitvoering bevalt zelfs al)
Ik ben tevreden en de levering zou dit jaar zelfs al kunnen zijn als de lease hem niet naar januari tilt.
Was de kunststof mooi afgewerkt?
Omdat ik begrepen had van de mensen die op de prepresante waren dat de kunstof nogal ruw afgewerkt was,
De bramen zaten er nog aan.
Dus als dit niet het geval is bij de produktie modellen ben ik blij..
Bij deze was alles netjes, vond zelfs dat glimmende zwart in het interieur er netjes uitzien waar het in de Clio heel goedkoop oogt is het hier best netjes allemaal. Ik had niets te klagen verder..behalve op die afschuwelijke standaard wieldoppen.
Ow geweldig om te lezen..
Hoop dat het een verkooptopper wordt.
Ik vind de C3 op de een of andere manier een meer uitgebalanceerd geheel dan de Cactus. Dat die bijvoorbeeld geen echte automaatbak heeft en alleen op de 82pk benzine en de 100pk diesel een ETG bak vind ik helemaal een misser!
Ik was in voor een 110pk Cactus, maar neig nu naar de 110pk C3 met EAT bak. Peugeot levert een 130pk versie van deze motor met EAT bak, zou de Citroenversie bestand zijn tegen een motortuning tot 130pk?
Maar 1 manier om daar achter te komen!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ook ik wil misschien wel wat meer vermogen dus een beetje op internet gekeken en toen kwam ik een tunings bedrijf tegen met de naam Data Technic,en chippen een 1.2 Pure tech 110 pk naar 138 pk en het koppel gaat van 205 naar 245, (er zijn meer chiptunings bedrijven die dat claimen).
De auto schijnt ook nog zuiniger te lopen, wat het kost weet ik (nog). niet, het bedrijf zit in Goor (Hengelo). Ook de reviews van klanten zijn positief. Dus tegen de tijd dat mijn auto er is, zal ik wel eens gaan informeren.
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Ik heb al veel gegoogled op tuningbedrijven (twijfel zelf al een lange tijd) maar die reviews van de meeste tuningbedrijven vind ik erg gemaakt en neppig overkomen. Of iemand op een avond aan de keukentafel wat reviews heeft zitten verzinnen.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Mar V schreef:Ook ik wil misschien wel wat meer vermogen dus een beetje op internet gekeken en toen kwam ik een tunings bedrijf tegen met de naam Data Technic,en chippen een 1.2 Pure tech 110 pk naar 138 pk en het koppel gaat van 205 naar 245, (er zijn meer chiptunings bedrijven die dat claimen).
De auto schijnt ook nog zuiniger te lopen, wat het kost weet ik (nog). niet, het bedrijf zit in Goor (Hengelo). Ook de reviews van klanten zijn positief. Dus tegen de tijd dat mijn auto er is, zal ik wel eens gaan informeren.
Dergelijke acties zullen je gelijk je fabrieksgarantie kosten?
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik was net even wat aan het configureren aan de nieuwe C3, leuk auto en leuke indeling, interieur etc. Niet dat ik ‘m zelf ga kopen want de C4 Cactus is volgens mij luxueuzer althans wanneer je voor de meest uitgebreide versie gaat tov de C3.
Wat mij een beetje tegenstaat is dat wanneer je pakketjes bij de opties - de shine editie bijv. - wil selecteren dat de connectedcam daar prominent aanwezig is. Uit privacyoverwegingen heb ik daar helemaal geen belang bij - aangezien de overheid steeds meer manieren verzint om iedereen te volgen. Wat vindt de citroen rijder hiervan?
Vrouwlief is helemaal weg van de nieuwe C3 dus de Fiat 500 gaat na 5 jaar dienst de hof af. het zal een amandelgroene worden in shine uitvoering met de atmosferische 1.2 van 82 PK, wit dak. cosmopolitain interieur en navigatie er in. hebben hem zelfs al mogen rijden en ik moet zeggen, het ziet er allemaal prima uit vanbinnen en het motortje valt best mee. je hebt niet die punch van het THP blokje maar het is zeker geen slappe vod. Zal mooi staan op de oprit naast onze gele cactus.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.
cbr600 ook voor mij hoeft een cam niet,maar hij zit nu eenmaal in het pack smile wat ik er bij besteld heb.
Ik kijk het even aan,maar als ik mij er echt aan stoor plak ik ter hoogte van het lensje een klein stickertje op de voorruit zodat de cam buitenwerking is.