Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
1 opmerking op het fantastische motorenoverzicht.
De oudere dieselmotoren in de CX hadden een aandrijving van de nokkenas d.m.v. tandwielen en niet de genoemde ketting.
Voor de rest, chapeau!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zit het dan met de diesels van het M-blok zo?
1974-1978 4 d 2175 M M22 tandw. CX 2200 D
1978-1983 4 d 2499 M M25 tandw. CX 25 D
1983-1991 4 d 2499 M M25 riem CX 25 D/TD 60.000 km 5jr
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voor alle details van de motoren, zie https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_série_M_Citroën#Versions_diesel
De M22/621 en de M25/629 zijn de blokken met de tandwielen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De 25D met distributie door middel van tandwielen bleef dus tot en met 1985. Om precies te zijn, zou je inderdaad nog een detailniveau lager moeten gaan, maar dan wordt het als totaaloverzicht onbruikbaar groot. Met jouw link erbij is ook alles te vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!