Bij ons op de 205 zaten voor michelin X2 145/13 (dus 145/80R13) en achter Vredestein Sprint+80.
Die Vredesteins begonnen op een gegeven moment behoorlijk te gillen in bochten (jajaXTR, de druk was wel goed) en heb ik toen maar vervangen door Michelins.
Prijsverschil vond ik bij die maat niet echt spannend. Overigens gaan ze er bij ons elke winter af. Na wat zoeken heb ik namelijk (ook al weer 5 jaar geleden) een stel nieuwe Fulda winterbanden gekocht. Michelin bleek namelijk in die maat niet leverbaar.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zou voor al season 155 bandjes gaan iets meer grip dan 145 en dat zwaarder sturen valt wel mee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
EW schreef:Bij ons op de 205 zaten voor michelin X2 145/13 (dus 145/80R13) en achter Vredestein Sprint+80.
Die Vredesteins begonnen op een gegeven moment behoorlijk te gillen in bochten (jajaXTR, de druk was wel goed) en heb ik toen maar vervangen door Michelins.
Prijsverschil vond ik bij die maat niet echt spannend. Overigens gaan ze er bij ons elke winter af. Na wat zoeken heb ik namelijk (ook al weer 5 jaar geleden) een stel nieuwe Fulda winterbanden gekocht. Michelin bleek namelijk in die maat niet leverbaar.
Prijsverschil kwa maat maakt niet zoveel uit inderdaad. Bij mij gillen de vredestein bandjes ook soms. En zo ruig ga ik nou ook weer niet de bocht door.
En hoe bevallen die fulda’s?
Die fulda’s zijn winterbanden. Heb ik destijds 400 gulden voor betaald (en 25 gulden voor 5 wielen met 4 versleten lelijk dikke Vredesteins en 1 michelin). En ze bevallen prima.
Voor de zomerbanden hebben we Michelin Classic X, maar die zijn ook al weer 5 jaar oud (en ik zie net dat ze ook niet meer te krijgen zijn).
Ik heb tot nu toe twee dagen in de zomer op die Fulda’s gereden omdat iemand zo vriendelijk was geweest mijn voorbanden te mollen. Bij 25C en bij een zeer zware hoosbui vielen ze toch wel wat tegen. Maar in de winter bevallen ze perfect.
Overigens leert een beetje zoeken dat die ook in die maat misschien wel weer slecht verkrijgbaar zijn geworden.
grotere banden is groter verbruik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:grotere banden is groter verbruik
Dat is wel heel ruig gesteld. Het verschil 145 en 155 is minimaal. Bovendien hebben deze 155 banden een lagere wanghoogte, scheelt 2,7 %. Aangezien je teller optimistischer wordt, zal hij met dezelfde afstand 2.7 % meer gaan tellen. Dus lijkt het verbruik 2.7 % gunstiger als het rijgedrag niet aangepast wordt. Meja, 2.7 % is toch bijna niets.
mpostma schreef:paso schreef:grotere banden is groter verbruik
Dat is wel heel ruig gesteld. Het verschil 145 en 155 is minimaal. Bovendien hebben deze 155 banden een lagere wanghoogte, scheelt 2,7 %. Aangezien je teller optimistischer wordt, zal hij met dezelfde afstand 2.7 % meer gaan tellen. Dus lijkt het verbruik 2.7 % gunstiger als het rijgedrag niet aangepast wordt. Meja, 2.7 % is toch bijna niets.
hoe kleiner het motor vermogen hoe sneller last van grotere banden, en dan haal ik mijn Starlet weer eens aan waar ik met 1 maat grotere banden bijna een liter meer verbruikte op 100km, achteraf terug origineel gelegd en verbruik zakte terug
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik heb net even de banden van mijn Visa aanschouwd en daar zitten gewoon 145 onder.
Ik heb gisteren geprobeerd mijn “nieuwe” stoelen in mijn Visatje te krijgen. Maar dat ging dus niet werken. Het scheelt 1,5 cm (dat de bxstoel qua rails smaller is) en dat vonden de monteurs die ook in de garage aan het werk waren te weinig verschil om veilig nieuwe gaten te boren.
Dus nou moet ik weer op zoek naar andere beige Visa stoelen en van de beige BX stoelen weer zien dat ik ze verpats. Grill is ook mislukt want die chevrons er heel af halen is kennelijk nogal een kunst (eerst geoefend op een oude )
De asbakjes pasten mooi trouwens.
Caroline81 schreef:Ik heb gisteren geprobeerd mijn “nieuwe” stoelen in mijn Visatje te krijgen. Maar dat ging dus niet werken. Het scheelt 1,5 cm (dat de bxstoel qua rails smaller is) en dat vonden de monteurs die ook in de garage aan het werk waren te weinig verschil om veilig nieuwe gaten te boren.
Hoe kreeg Thijs die stoelen er dan in? Dirty trick? Of heb je wellicht nog iets over het hoofd gezien? Nog met de remmen bezig geweest trouwens?
Ja die remmen is nog een verhaal apart. Ik snap de constructie niet helemaal. De schijf loopt tussen de blokjes door maar niet over het hele vlak van de blokjes want aan de rand lijken de blokjes tegen elkaar aan te zitten. In ieder geval was nog niet helemaal duidelijk welke maat er moest komen dus is het nog niet gedaan. Wordt uitgezocht voor me
Zou niet weten wat ik over het hoofd moet hebben gezien. Het zijn gewoon 4 gaten in de vloer die op een bepaalde afstand zitten he… en dan meet je uit waar nieuwe gaten zouden moeten komen en de afstand tot de oude gaatjes was niet voldoende.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat de banden betreft ik heb onder mijn BX 1400 ipv 165 195 liggen kwa sturen en verbruik merk ik niet veel meer
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Caroline81 schreef:
Zou niet weten wat ik over het hoofd moet hebben gezien. Het zijn gewoon 4 gaten in de vloer die op een bepaalde afstand zitten he… en dan meet je uit waar nieuwe gaten zouden moeten komen en de afstand tot de oude gaatjes was niet voldoende.
Haha, idd. Ben dus des te meer benieuwd hoe Thijs het heeft opgelost. Of misschien toch maar adapterplaatjes maken of iets dergelijks? Of stukjes aan de rails lassen.
Qua remmerij ben ik ook wel benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Wij hadden de stoelen aan maar twee gaatjes vast zitten in de C15 (goed voor de veiligheid ) maar sommigen maken een soort railtje of een stukje metaal wat ze op het railtje monteren met extra gaten erin zodat de BX stoelen wel passen.
Weereens een update over de visa. Hij is een hele tijd braaf geweest en volledig probleemloos tot gisteren
Ik reed vrolijk 100 op de N11 tot hij bij het vertragen naar stoplicht toe een knal gaf. (Backfire) Vervolgens sloeg de motor af. Maar hij startte wel weer normaal. Sindsdien slaat hij af bij elke keer als ik flink toeren heb gemaakt, gas los laat en koppeling in trap. Als ik vervolgens de koppeling weer op laat komen gaat hij weer aan. Stationair loopt hij goed.
Ik heb net de carb gecontroleerd. inspuiting bekeken (ziet er net zo uit als vorig jaar), en brandstof toevoer gecheckt. Verder zijn de bougies, kabels, verdelerkap en rotor nog niet zo oud en zien er nog mooi uit. Het lijkt mij trouwens niet echt een ontstekingsprobleem maar als je dan toch vuile handen hebt….
Ik heb dus nog niet echt kunnen bedenken wat het probleem kan zijn. Iemand de gouden tip?