Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een administration, da’s dan weer leuk. Maar van deze combinatie van dashboard asbak-spatborden ben ik ook niet zo zeker.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het tweede dashboard van de DS is er met ingang van modeljaar 1962 gekomen en de tweede neus met ingang van modeljaar 1963. Dat klopt dus helemaal met de datum van de eerste tenaamstelling in de advertentie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
break23m schreef:Een administration, da’s dan weer leuk. Maar van deze combinatie van dashboard asbak-spatborden ben ik ook niet zo zeker.
De asbak spatborden zijn volgens mij pas verdwenen met de komst van de tweede neus. Ook dat lijkt dus origineel te zijn.
Gevonden in “de orginele citroen ds”: het 2e type dashboard vanaf september 1961 !! De roosters in de voorschermen: van sept 59 t/m sept 62. Deze ds is van maart 62. Dus een orginele Ds
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi ding, leuk dat het ook allemaal klopt.
Mooie break in de veiling:
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
https://www.leboncoin.fr/voitures/761873725.htm?ca=7_s
Soms droom ik oom wel eens weg, kwam deze break tegen.
Alleen de motor begrijp ik niet, die draait toch verkeerd om?
Wel geinig trouwens.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, c35 motor heeft als enige de juiste draairichting.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Oh oké, vraag me af of dit nog enig tempo heeft…
Nou ja, staat niet om de hoek gelukkig.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik denk dat het gebrek aan tempo nog beter bij de DS past dan de hoeveelheid herrie die er uit het vooronder komt
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom past het gebrek aan tempo goed bij een DS?
Een groot deel van de ontwikkeling is bedoeld om de auto zo snel mogelijk te laten gaan. Ook het onderstel is daar prima geschikt voor.
Topsnelheid heeft zij nog wel, maar een gewone DS met 100 pk is niet bedoeld om sprintjes mee te trekken.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroën is altijd naar meer vermogen blijven zoeken, de topmodellen hadden dan ook 130 Pk. Vergeet niet dat injectie motoren toen erg modern waren in begin jaren 70. Dat heeft nog zeker 20 jaar geduurd voordat injectie geheel standaard was.
Zelfs vandaag de dag, ruim 40 jaar later kan je daarmee gewoon lekker doorrijden zonder al het vermogen te hoeven aanspreken.
Nee een sprinter is het zeker niet, daarvoor is alleen al het schakelen al veel te traag.
Ik heb twaalf godinnen gehad en hoewel het een goede motor is, heb ik hem toch altijd het zwakke punt gevonden. Het is een ouderwetse motor en ik heb het wel eens opgenomen hoe snel ik van nul naar 100 ging en dat was met de 100 pk motor rond 25 seconden.
De topsnelheid haalt zij dankzij de lage luchtweerstand en als je gewoon normaal rijdt kun je prima met het verkeer meekomen.
Maar wat had het mooi geweest als ze waren doorgegaan met de motor welke ze hadden geplanned voor de DS. Een mooie stille motor waarmee de DS een pittige tante zou zijn geweest.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
in 25 seconden? Kom op hoor Han, dat deed mijn 75 pk ID19b op LPG zelfs sneller..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste