Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het motortje is vooral betrouwbaar maar verder niets bijzonders. Een riem en twee nokkenassen met 16 klepjes, dat doet iedereen. Echt vermogen heeft het niet en het klinkt ook niet heel erg spannend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het motortje zit ook in andere Mazda’s en dan met standaard een turbo. Daar is het dus wel tegen bestand en het is dat het een vrij dure ingreep is, anders zat die er bij mij ook in en dan heb je het over een snel karretje met zijn 950 kg.
Bij de owners club rijdt er een met 340 pk op de achterwielen. Ik weet niet of dat voor deze opa verstandig is.
Ligt het nou aan mij, of loopt dit subforum niet zoals het zou kunnen en moeten? En waar ligt dat aan?
Ik heb onlangs een paar foto’s gemaakt van de binnenkant van de kokerbalk:
Bovenop de instapdorpel zit een verchroomde plaat die er af kan en daar onder zitten een aantal gaten waardoor je naar binnen kunt met een spuitlans, een endoscoop oid.
Ik heb drie jaar geleden die boel volgespoten met heet vet en dat ligt daar nog lekker de boel roestvrij te houden.
Alle holle delen zien er van binnen zo uit, dus ik maak me niet meer druk om roest.
Dit topic heeft 800+ weergaves en vijf reacties van twee personen.
Wat doe ik verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Waarom zou je iets verkeerd doen? Die 800 weergaves duiden erop dat het interessant gevonden wordt, die 5 reacties dat weinig mensen de kennis hebben om iets zinnigs over de MX-5 te zeggen. Ik heb vaker in een 1.8 kunnen rijden en daar altijd van genoten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar de bedoeling van een forum is dat je discussie hebt Rens en je kunt gewoon vragen stellen over zaken als roestbescherming, het lassen van plaatwerk, welke apparatuur je daar het beste voor kunt gebruiken, hoe je zelf het spuitwerk het beste kunt aanpakken etc.
Ik vind het geweldig om met andere liefhebbers van gedachten te wisselen.
Maar weet je wat ik nu gaan doen? Ik gooi het dak open en ga er een stukje mee rijden.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Helaas ontbreekt het mij niet alleen aan kennis van de MX-5, maar ook aan kennis van algemene autotechniek om daarover mee te kunnen praten.
Mijn toenmalige vriendin had rond 2002 een MX-5 van deze generatie:
Ik vond het een fantastisch karretje!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
volgens mij is het al heel wat dat er een hoekje is voor andere ellende dan Citroëns op een Citroën forum. Maar de kans dat er hier heel veel mensen zijn met enorme binding met een kleine Japanse cabrio is niet zo heel groot. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om te lezen en ben geïnteresseerd in van alles op auto gebied, maar weet over dit wagentje niet veel nuttigs te melden. Ik snap je vraag overigens wel, ik had hetzelfde bij mijn Fiat 242 camper topic. Die schurkt wel heel dicht tegen tegen Citroën aan, maar ook daar is het aantal reacties niet zo heel groot. En als je de moeite neemt om wat nee te pennen dan wil je toch graag wat reacties
Mensen die graag willen kennis maken met de rijkwaliteiten van een MX5 zijn uiteraard altijd welkom om een stukje te komen sturen.
We hebben een moeilijke tijd achter ons. De freule kreeg ergens in juli een katheterisatie en mocht gelijk in het ziekenhuis blijven. Rechter kransslagader 100% dicht en dus een spoedgeval, maar vermoedelijk intolerantie voor bepaalde medicijnen en dus een hele toestand voordat ze eindelijk kon worden geholpen.
Die ingreep (stent) duurt gewoonlijk drie kwartier, maar bij haar 3.5 uur. Maar dat is nu vier weken geleden en ze knapt aardig op en dus is mijn taak als mantelzorger cq butler cq kok cq interieurverzorger nu een stuk lichter geworden en ik mag weer op de motor en in de MX5.
Dat was maanden stil komen te liggen.
Dus als er iemand een stukkie wil sturen, hij roept maar.
Op het Jaguar forum is ook zo’n gozer die gepromoveerd is tot pensionado en in een MX5 is gaan rijden. Meteen verkocht is die beste man.
Ik waarschuw je wel, de kleine MX5 kan verslavend werken.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Lijkt me erg leuk! Vooral omdat West-Friesland voor mij ook bekend is. Ik heb daar mijn hele jeugd doorgebracht. Dus daar weer eens sturen met een leuke auto is helemaal geweldig! Sterkte met je vrouw, veel beterschap!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De foto van de weggeroeste dorpel spookt nog door mijn hoofd. Is dat een algemeen aandachtspunt voor de eerste generatie MX-5 of eerder een zeldzaamheid?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is algemeen Rens en ik heb het in post #6 ongeveer uitgelegd. De tweede serie is de NB en die roest nog meer dan de NA. Maar het probleem is dat de eigenaren gemiddeld pas actie gaan ondernemen als het kwaad al is geschied. Als je de boel netjes onderhoudt en in de gaten houdt, zal hij niet verrotten.
Ik ken op een ander forum iemand die een MX5 nieuw heeft gekocht in 1990 en die is nog helemaal gaaf. Die is vorig jaar getaxeerd op 10.000 euro.
Mijn eigen MX5 zal niet meer gaan roesten, hij staat altijd buiten, maar ik ben er niet bang voor.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik vind het een geweldig karretje. Heb met veel genoegen je foto’s van de plaatwerkrestauratie bestudeerd. Zo’n stap-voor-stap fotoserie is vrij handig als je zelf eens voor zoiets komt te staan, hoewel ik tot nu toe projecten met zo’n status uiteindelijk altijd weer afgestoten heb.
Nou roesten mijn Volvo’s niet, dus heel snel heb ik het niet nodig, maar je weet maar nooit. Voor je het weet staat er weer zoiets raars als een Citroën voor de deur
Sterkte met de freule…
Dank je wel Hilko!
Je moet een beetje knap kunnen lassen en niet bang zijn voor een beetje werk. Dragende delen vervangen is natuurlijk weer iets anders.
Ik vind het leuk om een auto of motor van schroot naar concours te zien groeien.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sterkte en beterschap Han!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.