Ik heb recent een ID break uit 1964 aangeschaft.
Alles is zoveel mogelijk origineel gelaten zo ook de ruitenwissers. Dat wil ik zo laten.
Het lukt mij niet om de geschikte ruitenwisserbladen (pennetjes) te vinden.
Ook niet in het magazijn van de ID/DS club. Ja, oude stock maar ben bang dat deze uitgedroogd zijn.
Weet iemand of er nieuwe vervangende ruitenwisserbladen met bevestiging volgens foto bestaan of dat er ruitenwisserprofiel verkrijgbaar is die ik in de originele houder kan monteren?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Probeer Tone Langelaar eens die heeft ze wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ubergave break trouwens!




Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ik zat met het zelfde probleem. Vond uiteindelijk de oplossing op een oldtimerbeurs: een vervangende strip die je zelf pas moet maken. In mijn blog van december 2015 staat een foto ( http://www.citroenid19p1958.wordpress.com )
Je bent lang bezig om het rubber pas te maken en te monteren, maar het blijft origineel!
Ik meen dat dit type ruitenwisserarm al in september 1961 verdween en werd vervangen door de ruitenwisserarm met een haak aan het einde. Mijn ID19 van oktober 1962 heeft al de ruitenwisserarm met de haak. Mijn 59-er ID heeft nog wel het model met de twee asjes aan het uiteinde.
Die losse Marchal ruitenwisserpees is op vrijwel iedere beurs NOS te koop. Huub in ‘t Zand heeft ze ook. Ze zitten in zo’n mooie rode plastic verpakking die je van een rol/rits af moet scheuren. Wel inderdaad kijken of ze niet uitgedroogd zijn. Die in het clubmagazijn zijn inderdaad uitgedroogd, zo weet ik uit eigen ervaring.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
Dank voor de goede adviezen. Dickesse, mooi verslag van de restauratie. Maar op een beurs afwachten. Ik ga ook eens contact opnemen met Huub in ‘t Zand en andere DS/ID specialisten. En anders in de wintermaanden aan de eettafel zelf twee wissers passend maken. Ook volgens de onderdelenboeken zouden deze wisserarmen niet in mijn 64-er ID break moeten zitten. Inderdaad tot in ‘61. Begrijp dat ik ook niet zomaar andere armen op de huidige wisserassen kan monteren.
Ga toch ook bij Ton Langelaar langs voor 2 voorstoelen. Er zit nu een bank met zgn.nep riet in die niet zo comfortabel is voor langere ritten maar die ik ook zo lang als mogelijk is heel wil houden door hem te verwisselen met 2 stoelen.
Huub in ‘t Zand heeft nog een klein aantal originele vroege voorstoelen met lage rug in effen kleuren. Draaiknopjes achter, korte of lange hendel. De staat is verschillend, maar Rhovyline is een taaie stof en kan veel hebben. Je zou er bij hem eens naar kunnen informeren.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”