3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BNIX in de polder, nieuw hart?
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 oktober 2016 08:49 PM
  [ # 31 ]

Over een paar maandjes mogen auto’s van ‘88 en ‘89 ook in de overgangsregeling. Dat scheelt misschien? Je hebt dan nog steeds geen serie 1 natuurlijk, en die blijven toch wel het leukst…
Verder waren jullie al niet de enigen onder de 18 op het forum hoor Wink Ik ben alleen niet zo actief. Ben zelf ook nog een tijdje op zoek geweest naar een BX, maar ik kon van mijn opa en oma zo een (relatief) leuke Xantia meenemen (niets ten nadele van de Xantia hoor, maar ik vind de BX gewoon een leukere auto).
Succes met je zoektocht!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2016 08:52 PM
  [ # 32 ]

Kleine moeite Thym. Klopt wel, wat Kaas zegt. Overigens heb je ook kunnen ‘genieten’ van het blikken geluid en gevoel bij het instappen. Dat is wel wel typisch type 1. De latere series voelen wat robuuster aan. Er gaat inderdaad wat mij betreft niets boven een serie 1 dashboard. Zelfs met ronde klokken, zoals bij de mijne, vind ik het leuker dan het dash van na de facelift. Serie 1-BX-en rotten wel iets makkelijker en ook de leidingen zijn een zwak punt. Latere hadden een coating, die ontbreekt op de serie 1. We kijken allemaal mee, we zijn benieuwd!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 oktober 2016 09:49 PM
  [ # 33 ]

Feije, die regeling voor auto’s van 88 en 89 is mij niet bekend. Hoe zit dat dan?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gepost: 23 oktober 2016 09:50 PM
  [ # 34 ]

En, wat ga je eigenlijk rijden nu de BX verkocht is?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 23 oktober 2016 09:58 PM
  [ # 35 ]

Ho wacht. Het is wel de bedoeling geweest om auto’s van ‘88 en ‘89 vanaf 2017 onder het kwarttarief te laten vallen, maar dat is blijkbaar in 2014 veranderd, volgens deze link:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/q-en-a/q-en-a-overgangsregeling
Je zou nog bezwaar kunnen maken, maar makkelijk is het niet. Ik zou zo mogelijk dus maar eentje van ‘87 of eerder zoeken…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 oktober 2016 06:10 AM
  [ # 36 ]
Feije schreef:

Ik zou zo mogelijk dus maar eentje van ‘87 of eerder zoeken…

Alleen is dat niet zo praktisch als eerste en enige auto… heb je een auto, mag je niet in de winter rijden Razz Daarnaast is de wegenbelasting van een BX nou ook weer niet zo hoog dat je er failliet van kunt gaan

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 oktober 2016 08:16 AM
  [ # 37 ]

Nog wel voor een VWO-leerling met een zaterdagbaantje.

Maar hij kan bij mij wel een pekelbak huren tegen een nader overeen te komen maandbedrag! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 24 oktober 2016 08:20 AM
  [ # 38 ]

Is in jullie huishouden ‘pay-per-use’ geen optie?

Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 oktober 2016 08:22 AM
  [ # 39 ]

Je bedoelt kilometerheffing? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 24 oktober 2016 09:33 AM
  [ # 40 ]

a.k.a. gevarentoeslag?

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2016 10:59 PM
  [ # 41 ]

Hahaha, maarre… in welke ‘prijsklasse’ zoek je eigenlijk een serie 1? Iets als dit:

http://www.autowereld.nl/citroen/bx/1-4-e-6415995/foto.html#foto-4

of meer deze hoek:

http://www.autowereld.nl/citroen/bx/1-9-tr-d-20449011/details.html

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2016 07:35 AM
  [ # 42 ]

De status van zijn liquide middelen kennende verwacht ik dat hij zijn uiterste best gaat doen het aantal karakters voor de komma tot 3 te beperken. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2016 08:47 AM
  [ # 43 ]

Gek, dat zag ik helemaal niet aankomen, hahaha. Succes en veel plezier, het is best leuk natuurlijk, zo’n zoektocht.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Thym#99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 09-10-2016

- BX 14 Basis
Gepost: 25 oktober 2016 09:17 AM
  [ # 44 ]

In de winter neem ik wel een pekelbak die op het pad staat, qua prijsklasse, zo laag mogelijk natuurlijk, maximaal €1500. Deze sprak mij ook nog wel aan, roest zou er dus minimaal aanwezig zijn, gezien de advertentietekst.

http://m.autoscout24.nl/anbod/citroen-bx-14-basis-benzine-blauw-298177973

“4 doors for more horse”
“Zonder smering, loopt alles naar de tering Laughing

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2016 11:29 AM
  [ # 45 ]

Beste kilometerstand, maar bijzonder verhaal. Handig, die anti-roestbehandeling. Opmerkelijk genoeg staat in de advertentie dat een BX niet veel roest. Dat is natuurlijk een sprookje, maar dat wil niet zeggen dat dit geen knap exemplaar is.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook