Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Ook sorry niels ,maar Han de complimenten voor je Norton.
Heb zelf nog 2 BSA’s vandaar,
gr wimlex
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
Dank je wel Wimlex. Even heel kort de geschiedenis van de Norton: ik kocht hem in 1966 en verkocht hem in 1970. Hij heeft 42 jaar uit elkaar gelegen in een schuurtje en in 2014 kon ik hem terug kopen en heb hem in 2.5 maand gerestaureerd naar concours.
Welnee man, excuses nergens voor nodig.
Als jullie hier willen ouwehoeren over wat je ín je mancave kan doen, dan is het toch volledig ontopic?
Leuke thuisstudio Han, lekker volgepakt. Ik heb sinds m’n verhuizing nog niets aangesloten m.b.t. versterkers.
Schande, moet ik maar eens werk van maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja, ik ging van een studio van 240 m² terug naar de kleinste slaapkamer omdat de veel grotere kamer op de tweede verdieping in beslag is genomen door onze zoon die daar het internet onveiliger maakt.
Maar je past je aan en als je de ruimte optimaal benut lukt het wel en ik neem geen bands en orkesten meer op, alleen mijn eigen pogingen tot muziek maken.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Hee, het licht is hier weer aan!
heb ook wat extra lichten opgestoken, kan ik de bende beter zien:
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Mijn mancave. Nog immer zat ik met mijn garage die ik had benoemt tot ‘Klein Limburg’, vernoemd naar het heuvelachtige karakter van de vloer. Enkele weken geleden kreeg iedereen op het werk het verzoek van HR om meer vakantiedagen op te maken. Ik zag een mooie kans om Limburg uit m´n huis te verbannen. Bij een vriendelijke buurman werd een boorhamer geleend om eens wat proefgaten te boren, om zo de dikte van de vloer te kunnen bepalen. De boor van 25 cm was niet lang genoeg om er door te komen en met die informatie werd een plan gesmeed.
De garage ontruimt, de Minnares slaapt tijdelijk bij een collega met een grote garage. Het plan was om de bovenste laag, een centimeter of 8, van de betonnen vloer eraf te hameren met breekhamers. Vervolgens zou ik dat na schoonmaken gladstrijken met zand-cement. Moest prima te doen zijn in een week tijd. Forumlid 2D wist ik te strikken om mij op maandag te helpen met het breken. Afzetcontainer gehuurd, twee 18 kg hamers gehuurd, gaan!
Rond een uur of 15:00 was het beoogde resultaat helaas nog niet zoals gehoopt. De 18 kg hamers had ik gekozen wegens het gewicht: de 30 kg variant leek mij toch iets te heftig en vooral ook wat zwaar om mee te werken. Echter was de impact van de hamers niet indrukwekkend, was het beton keihard, of wij gewoon te onervaren: either way, wij waren gesloopt, de vloer niet.
‘s Avonds na enig beraad met mezelf maar een opdracht op Werkspot geplaatst, om de toplaag van de vloer te verwijderen. De volgende dag een paar aannemers over de vloer gehad. Eentje specialiseerde zich voornamelijk in epoxy gietvloeren en hij bood een totaal pakketje aan: toplaag eraf, zand-cement erover, afwerken met epoxy. Leek mij een prima voorstel en de volgende dag stond om 08:00 een boom van een vent met een boorhamer in mijn garage.
De aannemer had er zelf ook wat moeite mee, de vloer bleek toch harder dan gedacht. Toch werd al snel het wapeningsnet ontbloot. Het plan was om tot aan het net af te bikken, en de nieuwe laag hierop te laten hechten. Echter, bij de inrit van m’n garage ontstond een klein probleem: het beton onder het net liet zich zó wegvegen met een bezem. Op enige plekken dieper hakken maakte duidelijk wat er aan de hand was. Onder de betonnen vloer, lag nog een betonnen vloer. Echter, deze vloer was nooit opgeruwd om de nieuwe vloer op te laten hechten. Het wapeningsnet was niet op afstandsblokken gelegd, maar gewoon koud op de vloer, dus het net zat niet echt in het beton, maar eronder.
De laag die eronder zat, bleek gewoon zand-cement te zijn en niet bestand tegen het gewicht van de betonnen vloer die erop lag. Met als gevolg een vloer die als een parabool in de ruimte lag. Dit zorgde er ook voor dat er tussen beide vloeren een ruimte was ontstaand, een zwevende vloer.
De zand-cement vloer was niet zo dik, en het was erg broos. Je kon het zo breken met je handen. Daaronder troffen we een prachtig bestraat vloertje, met daaronder een fijne laag puin. Het moge duidelijk zijn: jaren achter elkaar van beunen en beton op beton storten zonder goede voorbereiding. Kan je niets mee. Wél kan ik zeggen dat ik een woning met vier etages heb
Uiteindelijk alles eruit gehaald. Twee 6-kuubs containers volgeladen met puin en drie dagen hakken. De buren zullen blij zijn.
Maandag gaan we beginnen met het verdichten van de grond, ter voorbereiding van een nieuwe vloer. Het duurt wat langer eer alles klaar is, het kost iets meer dan de bedoeling was, maar straks is het wel gewoon goed.
Wordt vervolgd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Sjezus Niels, wat een klus! Gewoonlijk sloop ik beton met de voorhamer, dat gaat veel sneller dan een lichte Kango. Maar als je zo’n dikke vloer hebt sloop je ook de muren met dat harde geram.
Lekker bezig en nu maar genieten van je mancave als de nieuwe vloer er in ligt.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Altijd leuk als je begint aan een klus en nog wat meerwerk tegenkomt Je kunt dan ook maar beter door de zure appel heen bijten en met een goede basis opnieuw beginnen. Het zwaarste werk is in ieder geval al voorbij. Succes met fase twee van project beunhok
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Het is even doorbijten maar dan ben je ook meteen van die oude erfenissen af. En nòg wat verder graven en je hebt een smeerput…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Als ik hier verder graaf heb ik een zwembad.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoe dan ook heb ik er een mooie fles wijn aan over gehouden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Niels: respect man! Zo radicaal ingrijpen zou ik niet durven denk ik. Maar, heb je wel de laatste paar berichten van mijn “Epoxylaag op betonnen garagevloer” gelezen? Met 2K epoxy heb ik het een beetje gehad, maar het kan zijn dat het aan de toevallige leverancier ligt. Aan de andere kant: ook “maartens” heeft slechte ervaringen.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Rougefurio schreef:Zo radicaal ingrijpen zou ik niet durven denk ik.
Je doet iets goed of niet!
Ik zeg: “Nielsje, goed bezig”.
Mancave straks earthquakeproof.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een behoorlijke klus is het zeker. Absoluut verkeerd ingeschat, maar met oude huizen weet je het nooit.
Ik denk dat er nu zeker wel een mooi eindresultaat gaat komen, in ieder geval een waar ik zelf tevreden mee ga zijn.
Net alle bouwmaterialen besteld, dus die worden hopelijk deze week geleverd. Na installeren van al het spul beton erop, dat is zo gedaan (ik laat gewoon een vrachtwagen komen). Daarna moet de hele zaak uitharden (28 dagen). Daarna moet de coating er nog op, die moet niet onder de 5 graden komen, dus dat zal wel stoken worden Overigens is de coating geen verf laag zoals Rougefurio heeft in z’n garage, maar zo’n 3mm dikke gietvloer-achtige.
De minnares slaapt nu nog ergens in Scheveningen, maar kan daar natuurlijk niet eeuwig blijven, zeker niet met de ophokplicht die er aan komt.
Moet daar nog even een oplossing voor bedenken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Daarna moet de coating er nog op, die moet niet onder de 5 graden komen
Goed, ik heb dus kennelijk heel ander spul, maar weet je zeker dat het 5 graden is, en geen 15, zoals bij mij?