Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:Je kunt ook de CX vekopen en weer XM kopen…...
remlicht brand alle waneer de lampen aan zijn
Dan zal er contact gemaakt worden in je contactdoos tussen de 2 draden of polen van de remlichten en verlichting.
ik ga het zaterdag of zondag checken bedankt ! hoop dat ik er aan toe kom want ik moet ook nog verplicht klussen en niet aan citroens
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
oeps,, draad niet volledig woord voor woord gelezen.
echter hulp is nabij…
ik heb zoiets eens gehad met een CX bwjr 88.
der zitten ergens kleine kastjes achterin, plastic doosjes, en die verknopen de boel op een wild vreemde wijze aan elkaar.
de ene x had ik alles werkend, en deed het remlicht moeilijk.
daarna weer 1 achterlicht en de remlichten oke..
vervolgens kastjes uitgewisseld met andere,, weer geen geluk .
uiteindelijk het linker achterlicht met het rechter doorgeknoopt,, dat gaf tijdelijk soelaas, want (effect kan ik me niet herinneren)het een ging aan en het ander ging uit oid..
maw,, feest voor dit weekend ,, want die kerstboom achterin de CX met trekhaak, is een dubbele feestverlichting…
uiteindelijk heb ik die hele kastjes zooi eruit gebouwd en alles relais geschakeld aangesloten…
koste wat moeite, maar minder dan die vreemde electra puzzel van Citroën.
mvgr wupke:die 1 voedingsdraad voorstelt, en een lading relais in de linkerkast weg propt.. (ow jah) het aansluiten van die relais is belachelijk eenvoudig,, kwestie van draadjes knippen en wat AMP’s eran hangen,, en gegarandeerd succes, zonder ellende,, nu 7 jr na dato tuft ie nog steeds met perfecte achterverlichting.zij het ,dat de richtingaanwijzer 2 x klik zegt ..
bedankt voor de tip alleen dit moet je me wel wat duidelijker uitleggen want elektra in auto’s is niet mijn sterke kant ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:bedankt voor de tip alleen dit moet je me wel wat duidelijker uitleggen want elektra in auto’s is niet mijn sterke kant ops:
der valt weinig uit te leggen…
gewoon de signaaldraad op de relais aansluiten,, welke doorgaat naar de massa, de voedingsdraad + gezekerd van de accu, = gebruikt voor alle lampen.
dus 1 voedingsdraad, die opsplitsen in 3 relais,
1/achterlicht.
2/remlicht.
3/richtingaanwijzer.
de mislamp is gewoon LI achter die is direct aangesloten zonder relais.
de relais alle 3 over dezelvde voeding + doorverbinden,, 1 draad 3x AMP eraan op de + hoofdstroom relais.
de signaaldraad vervolgens aansluiten op de bewuste relais.
1 draad = achterlicht , op relais,, de andere poot op de massa doorleggen.
dito draad 2 = remlicht.
dito draad 3 = richtingaanwijzer.
de massa deed ik zo::
de relais alle 3 direct gesloten aan de massa…
wederom 1 draad 3 AMP’s en een 4e AMP voor parker met kartelring in de massa geschroeft.
die schakelen de relais dus, en dan de hoofdstroom aansluiten op de bewuste lampen..
hetzij middels nieuwe draad of doorlussen op de bestaande..
mvgr wupke:die hoopt dat je er wat van kan snappen, zo niet,, euhmm kom langs doen we het samen ff..
bedankt ,ik denk dat ik er zo wel uit ga komen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
nie vergeten je richtingaanwijzers zijn 2 afzonderlijke relais,,, anders heb je achter steeds je alarmlichten aanstaan als je een hoekje omgaat.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:nie vergeten je richtingaanwijzers zijn 2 afzonderlijke relais,,, anders heb je achter steeds je alarmlichten aanstaan als je een hoekje omgaat.
mvgr wupke
en dat moeten we niet hebben schrikt wel af
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl