Tja, ik zit een beetje met wat andere zaken in m’n achterhoofd.
Ten eerste de behoorlijke scope creep, mijn budget is niet onbeperkt.
De grote vraag is ook of je het eruit gaat halen bij de verkoop van je huis.
Op dit moment is de baangarantie bij m’n werkgever ook niet ideaal, dus ik wil (op dit moment) niet al te veel extra gaan uitgeven.
Een beetje het verschil tussen must-haves en nice-to-haves.
Als laatste is de ruimte reeds verwarmd. De lange zijden van de garage zijn geïsoleerd, alleen de deuren en achterwand niet.
Aan de achterwand zit overigens wel weer een schuurtje vast, dus een soort ‘hele brede spouw’
Echt koud is het in de garage niet in de winter, wel ietwat bij de deur, want dat sluit natuurlijk niet pefect, maar ach..
Ik ga er nog wel even over denken, maar weer 400 euro neerleggen, tja, keuzes..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
H@ns schreef:
Maar nog even over die verwarmingsslang, daar is natuurlijk ook een CV aansluiting bij nodig…
Heb je die daar?
Voor alle mensen wie geen cv aansluiting in de buurt hebben en toch vloerverwarming willen.
Een daalderop boiler (10liter) ,pompje en een expansievaatje is voldoende om je vloer aangenaam warm te krijgen.
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als je wilt dat de vloer de muren uit hun verband drukken moet je dat zeker doen Frank. Wat je nodig hebt is een modulerende regeling die de temperatuur van het water dat door de vloer stroomt op maximaal 28 graden C houdt.
Bovendien heeft zo’n boilertje een vermogen van 1 kilowatt en dat kon wel eens iets te weinig zijn.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat de watertemperatuur geregeld moet worden is correct, alleen de genoemde waarde niet.
Dat is namelijk maximaal 50 °C en er wordt een beveiligingsthermostaat toegepast die bij 55 °C de pomp uitschakelt in het geval de regelthermostaat faalt.
De onderlinge afstand tussen de slangen wordt zo berekend dat de maximale vloertemperatuur 28 °C is, boven deze temperatuur ontstaat het “lome voeten”-gevoel.
Aldus een eigenaar van een woning voorzien van vloerverwarming.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als chef technische dienst van een groot installatiebedrijf heb ik vloersystemen met kilometers leiding ingeregeld. De bedoeling is dat je voldoende VO (verwarmend oppervlak) in de vloer legt en de temperatuur van het water dat door die slangen gaat zeker niet te heet maakt. Beton zet uit door warmte.
Het gebeurt wel dat een beun te weinig slng in de vloer heeft gelegd en dan maken ze het water wat heter om toch de vloer op temperatuur te krijgen. Maar 50 graden is veel te heet hoor.
Voor de volledigheid: de klep welke het hete water doorgeeft is een suppletieklep en die zou water van 50 graden kunnen doorgeven, maar dat wordt direct gemengd met het retourwater uit de vloer zodat er geen water van 50 graden in de slangen terechtkomt.
De circulatiepomp doet niets meer dan het water over de vloer circuleren. In de unit zit een voeler die op de temperatuur van het vloerwater reageert en de suppelieklep open of dicht stuurt. En er zit een aansluiting vanaf de unit naar de retour van het CV systeem met een regelventiel. Er kan namelijk geen aanvoerwater worden toegevoegd als er geen retourwater van de vloer kan worden uitgelaten.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb het zelf aangelegd, maar het systeem is geëngineerd door WTH, niet de eerste de beste op dit gebied.
Er ligt dus zeker voldoende slang in en de regelthermostaat staat op 50 °C.
De capillaire voeler hiervan zit in de aanvoerverdeler.
Dat wil overigens niet zeggen dat die watertemperatuur er altijd door gaat, mijn ketel stookt namelijk weersafhankelijk op basis van een stooklijn.
Ook hier al 30 jaar ervaring met gebouwgebonden en industriële technische installaties (opleiding HTS-W met afstudeerrichting energietechniek).
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Okay, ik denk dat we elkaar begrijpen René.
En voor Niels:
Mocht je het doen, dan zo.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Daar had ik Nielsje al op gewezen.
René Jongejan schreef:Een meer egale vloertemperatuur krijg je als je er een slakkenhuis van maakt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Klopt, maar een plaatje zegt alles. Niels houdt van plaatjes, vooral als het jong en blond is.
Vorige week schreef ik over het verbeteren van de mancave, tijd voor een update!
Na een week slopen eindigde ik in het weekend met een grote indoorzandbak, welke de kat meteen interpreteerde als een grote kattenbak.. In het weekend heb ik nog drie kruiwagens vol puin eruit geschept, de rest zou wel verpulverd worden bij het verdichten van de grond. De komende week moest ik gewoon werken, dus het was elke dag afwachten wat de progressie zou zijn. Een echt fijne week was het niet: reorganisatie op het werk en op donderdag zouden we horen wie moest vertrekken. Enfin, na het verdichten zag de puinhoop van afgelopen week er al een heel stuk beter uit:
Vervolgens werd er aan de linker en rechtermuur wat reparatiewerk aan de fundatie gedaan en werd alles netjes afgewerkt en voorbereid. Diezelfde dag kwam het materiaal voor de garage: hoogsterkte piepschuim, randisolatie, wapeningsroosters, dat spul. De chauffeur was heel schappelijk en ondanks dat ‘ie niet in mijn straat kon komen laadde hij samen met m’n vriendin alles uit en brachten ze het in de garage. Wonderwel kon hij wel de bocht aan het einde van de straat maken en had ik m’n garage vol met bouwmateriaal.
Piepschuim d’r in, folie erover, randisolatie rondom en wapening op afstandblokjes geplaatst:
En op vrijdag was het betondag. Gezien de vorige chauffeur moeite had om de wagen in de buurt te krijgen, leek het me wijs om even te bellen met de betoncentrale, voor de kleinst mogelijke wagen. M´n broertje had een keer 3m3 besteld, en daar kwam vrolijk een trekker/trailer combi voor z´n deur staan. Hij woont in een iets grotere straat.. Zo gezegd, zo gedaan. Een vierassser kwam prima in de straat en de betonmolen kon een aardig eind de oprit opkomen. Lange goot eraan, en het beton zat er in iets meer dan een half uur erin.
Het beton is nagetrild en vervolgens gladgestreken. Nu is het 28 dagen wachten, dan komt de afwerklaag er bovenop. De vloer is al beloopbaar en ik ben al erg blij met het resultaat!
Ondertussen ben ik begonnen met het verwijderen van de lelijke ´koof´ bij de trap, maar daarover later meer.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Strak vloertje in die slagerij van je Niels
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ziet er goed uit
Dat heet meters maken!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zeker goedkoop beton, uit Fryslan!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat heb je goed aangepakt! Kun je voorlopig weer even ertegen aan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*