Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en heb onlangs een ds3 gekocht, in Duitsland.
Weten jullie wat de onderhoudsintervallen zijn van een DS3 1.6 VTI 120 en wanneer de distributieriem vervangen moet worden?
Alvast dank.
groet,
Jackk
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom! Volgens het Compleet overzicht Citroën-modellen en -motoren geschiedt de distributie middels een ketting.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank je wel voor je reactie..
Dus een ketting..hoeft dus niet zo snel vervangen te worden..Maar wanneer dan wel??
wie weet waar ik de onderhoudsintervallen kan vinden?
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een ketting hoeft in theorie niet vervangen te worden.
Maar de EP6, lees 1.6 VTi, heeft geen smetteloze reputatie op dat vlak.
Lees hier maar even mee https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232522/
De onderhoudsintervallen vind je in het onderhoudsboekje, niet meegekregen bij aankoop?
In dit geval klein (olie + filter) om de 30k (normaal gebruik) of 20k (zwaar gebruik).
En groot (klein + luchtfilter + bougies) om de 60k respectievelijk 40k.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier http://vanoord.nl/media/18390/citroen_onderhoud_personenwagens.pdf staat ook nog een en ander.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank jullie wel voor de snelle reactie..duidelijk nu..Top
DS3 eHDI 1.6 motorcode DV6
voorgeschreven is 240.000 km of 10jr (volgens handige overzicht van Rens Korevaar).
Ik hoorde van citroendealer dat Citroen -voorzichtigheishalve- later deze interval op 200.000 of 8 jaar heeft gezet.
Mijn auto (2011-07) heeft nu 210.000 gedraaid en langer wachten heeft ws weinig nut omdat het toch moet gebeuren en het waarschijnlijk bij deze ene keer blijft en ik heb gemerkt dat ze bij een eventuele inruil er al standaard een bedrag op inhouden.
Zijn er al leden die hem hebben laten vervangen?
Zo ja bij welke km stand?
En waar (zelf, Citroengarage, niet merkgebonden garage)
Wat waren de kosten
En wat is daarbij gelijktijdig vervangen (multiriem oid)
DS3 1.6e-HDI (2011)
eHDI Euro 5 motor dus, lijkt mij zeer verstandig om de distributieset tussen 160.000 km en 180.000 km te vervangen!!
Dus bij inmiddels 210.000 km op de teller héél dringend te vervangen!! Want je zou niet de eerste zijn van wie ze vroegtijdig de geest geeft…
Ook lijkt het mij verstandig om mss toch een Citroën/Peugeot dealer te raadplegen hiervoor want er zijn Euro 5 motoren waarbij het krukastandwiel verplicht mee moet vervangen worden!
Distributieset: waterpomp met dichting, roller, riemspanner en distributieriem
Accessoireset eventueel mits deze nog niet vervangen is geweest.