4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Noorwegen, de rode klaar en verkocht
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 november 2016 10:03 AM
  [ # 46 ]

zo alvast motor en bak in de rode 2CV gehangen, scheelt weer wat ruimte in mn werkplaats.
De DS is verkocht en nu ineens wat meer kleur in de werkplaats.
ook een brede koplampstandaard gemonteerd.

Sambal staat inmiddels weer op spijkerbanden , nu op rode charlestonvelgen die met het rode 4tje meekwamen, past wel mooi met alle gele en rode herfstkleuren hier op het moment.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 november 2016 02:27 PM
  [ # 47 ]

gisteren maar eens een avondje lekker aan de rode gewerkt

bougies eruitgedraaid en de cylinders eerst met perslucht schoongeblazen en daarna nog met de stofzuiger dmv een dunne slang door het bougiegat uitgezogen. Er kwam gelukkig geen rotzooi uit.

Daarna de motor en bak vastgezet en alles aangesloten. Koppeling werkt en bak schakelt droog in ieder geval goed.. Schijven zijn wat roestig en moeten nog wel even schoongemaakt.
Koplampen gemonteerd maar ik heb nog geen accu gekocht zodat ik de elektriek nog niet kan kontroleren.

Tevens het ding eens uitgemest,  er lag veel rommel in. Ook de voorbumper weer in model gebracht, moet een klein beetje gelast worden.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 december 2016 08:49 AM
  [ # 48 ]

Goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het motortje loopt en erg netjes.

Het slechte nieuws is dat het chassis weliswaar goed is gelast alleen daarna niet is behandeld.
Het is een oude restauratie en kan dus over gedaan worden.

Ik had gisteren even zin om met mn slijptol te spelen en heb een inspectieluikje gemaakt in de bovenplaat van het chassis. Waar ik al bang voor was bleek werkelijkheid. Het onderste deel van het binnnenwerk is weggerot. Dat kan ik van onderaf wel repareren maar het grootste probleem is dat de zijkant van de bovenplaat ook weg is. Daar zat lekker wat plamuur overheen.

Om dat te kunnen repareren moet eigenlijk de koets eraf en das al gauw een 10 to 15 uur meer werk dan ik had gedacht.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik misschien een stuk bodenplaat aan beide kanten kan verwijderen om er zo toch bij te kunnen.

Hoe dan ook het wordt een stevige lasklus.

hier een foto van het luikje,je ziet dat de bovenkant van het binnenwerk nog in tact is, de onderkant is slechts een hoopje roest…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 februari 2017 09:17 AM
  [ # 49 ]

zo ,maar weer eens de draad opgepakt met de rode eend. de laaste tijd veel met mn nieuwe Xantia bezig geweest.

De eerste vervangingsstukken voor de binnenkant van het chassis gemaakt:

ook heb ik inmiddels de velgen gespoten maar dat moet over, ik vind de kleur te licht

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 februari 2017 09:02 AM
  [ # 50 ]

doordat mn lasaparaat kapot ging en ik een neiuwe moest kopen en de tussenkomst van een Xantie heb ik niets gedaan aan de rode 2CV.
Gisterenavond maar eens een avondje met mn nieuwe lasaaparaat gespeeld en het binnenwerk van het chassis is gelast.
Ik zal het lekker in de Hammerrite zetten, kan er nu toch makkelijk bij en dan kan volgende week de bovenplaat erin gelast.

Ik wil hem in April klaar hebben maar dat mag geen probleem zijn.

wat nog te doen:

dak wisselen, nieuwe ligt al klaar
schijven voor schoonmaken
andere wielen monteren, liggen vers gespoten klaar

uitlaat ,aandrijfashoes en stuurkogelhoesjes monteren en achterremcylinders vervangen. Dit lles ligt al nieuw klaar.

dan nog wat kosmetisch werk, beetje schuren plamuren en verven hier en daar en ongetwijfeld nog honderd en 1 kleine dingen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 maart 2017 09:10 AM
  [ # 51 ]

laswerk binnenwerk chassis is inmiddels klaar en de binnenkant heb ik lekker in de hammerrite gezet.
de bovenplaat is ook klaar en hoop ik er van week in te kunnen lassen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 maart 2017 08:28 AM
  [ # 52 ]

Me gisteren even kwaad gemaakt en het chassis is weer dicht. Netjes aan het binnenwerk gelast natuurlijk.
Mn nieuwe lasapparaat last lekker.

nu nog even in de verf zetten en een stukje bodemplaat erin zetten en de lasklus is klaar.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 maart 2017 03:36 PM
  [ # 53 ]

en de vloer is weer dicht. Me vandaag ff kwaad gemaakt, wou het gisterenavond doen maaer een Xantia trekhaak was wat weerbarstig.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2017 09:03 AM
  [ # 54 ]

afgelopen week weer verder aan de rode gewerkt. De vloer is nu mooi rood en de bank en stoelen zitten er weer in , beide deuren weer gemonteerd en het nieuwe dak erop.
Ook stuurkogelhoesje rechts vervangen. Nog de linkerkant doen en links een aandrijfashoes vervangen en wat klein laswerk, zoals het rechter achterspatbord.

dan de nieuwe uitlaat eronder en de achterremcylinders vervangen. Die heb ik niet gecheckt maar vertrouw ik niet na meer dan 10 jaar stilstand.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 maart 2017 09:04 AM
  [ # 55 ]

Gisteravond de linker stuurkogelhoes vervangen , gelijk even nieuw vet erin en opnieuw afgesteld. Daarna ook even de linker buitenste aandrijfashoes vervangen want daar zat een scheur in. Altijd een lekker smerig werkje.
De koplampstandaard ook even goed vastgezet.

Nu moet ie even uit de hoek anders heb ik geen ruimte om de remcylinders achter te vervangen. Dus even van plek wisselen met de HY

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 maart 2017 09:11 AM
  [ # 56 ]

Van de week de benzineleiding aangesloten en de nieuwe uitlaat gemonteerd. Dat kosste nog best wel ff tijd daar ik een paar ophangbeugels zelf moest maken omdat die ontbraken.

Mooi moment; de kentekenplaten waren binnen en die er maar vast opgeschroefd.

Ook de motorolie en filter vervangen.Hij is nu klaar om op eigen kracht te rijden na meer dan 14 jaar.
de tank is echter leeg en ik moet eerst ff benzine halen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 april 2017 04:39 PM
  [ # 57 ]

Vandaag de achterremcylinders vervangen voor nieuwe en de remleidingen geschuurd en in de zwarte hamerrite gezet. Remmen ook even gesteld natuurlijk.

Daarne 5 liter benzine in de tank en de benzineslang boven de pomp gevuld met benzine, beetje remmenreiniger in het luchtfilter en hop hij startte gelijk.
Voor het eerst in vele, vele jaren weer op eigen kracht en gelijk maar even naar buiten. Het remt zowaar ook nog netjes. Ik weet dat de nummerplaten in 2005 ingeleverd zijn dus hij is in ieder geval al 12 jaar niet meer gebruikt.

Puntje van aandacht; ik kon de motor niet met het contactslot uitzetten. Moet ik nog even induiken.

Ook diverse plekjes ontroest en in de menie gezet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 april 2017 11:37 PM
  [ # 58 ]

Gisteren nog even de rechtervoorpoot van het chassis gelast. Daar zat een aardig gat in. Nu nog het achterspatbord lassen en de achterpunt vd koets en ik ben klaar met lassen. De achterbumper heb ik eraf gesloopt en weer aardig in model weten te krijgen met flink wat gehamer. Moet beide bumpers nog wel ff spuiten.
Maar nu eerst ff 10 dagen naar Nederland.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 mei 2017 08:57 AM
  [ # 59 ]

laswerk is inmiddels klaar. Stukje in achterspatbord gelast en de punt van de carroserie achter is ook gelast.

bumpers zijn gespoten en de verlichting werkt. Handrem gesteld. Nu nog even een uitlaatklem kopen, beetje tectyleren en hij kan naar de APK.

Ook gisteren nog even de gordel voor vervangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 08 mei 2017 08:38 AM
  [ # 60 ]

Ziet er goed uit Smile

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook