Beste Citroën liefhebbers, Na een proefrit met een DS3 Performance heb ik onderstaande brief aan DS Nederland gestuurd.
Geachte heer/mevrouw,
Afgelopen weekend kreeg ik als bezitter van een DS3 THP 155 de gelegenheid anderhalve dag in een DS3 Performance te rijden. De auto maakte direct een geweldige indruk, met 90 km/h een klaverbladbocht insturen, dan merken dat de auto veel meer aankan en accelererend met 130 km/h die bocht uit komen, dat is een sensationeel gevoel. De auto hangt aan het gaspedaal en de motor draait zonder enige moeite 5000 toeren.
Maar dan: na een uur rijden merk ik dat ik last heb van mijn rug… De auto is spijkerhard geveerd, de 18” inch banden maken dat er niet beter op en – het moet gezegd – de stoelen zitten belabberd. Ze zijn hard en missen een lendensteun. Onbegrijpelijk voor een auto van die prijs… Overbodig te zeggen dat ik geen Performance gekocht heb.
En dan is er die lelijke Performance styling, die goedkope strepen op het dashboard, die opzichtige gele blokjes op de motorkap en de zijpanelen. En waarom moet de Performance het met een beperkter kleurenpalet doen dan de andere DS3’s? Waar zijn die kleuren uit de begintijd van de DS3, toen je haast niet wist welke combinatie je moest kiezen omdat ze allemaal zo leuk waren… Onbegrijpelijke keuzes van Citroën zijn het…
Als Citroën een model op de markt zou brengen met de performance van de Performance, de stoelen, het comfort en de styling-opties van de Sport Chic en bij voorkeur een wat breder kleurenpalet, zou Citroën een onweerstaanbare auto bouwen die ik, en waarschijnlijk velen met mij, onmiddellijk zou kopen!
Met vriendelijke groet,
Jos
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Geweldig, zo’n mening schrijven naar de importeur, en nog snappen ze ‘t niet wat de klant wil.
Zo heeft mijn vrouw haar keuze in een DS3, niet kunnen realiseren tot aankoop, vanwege niet meer verkrijgbaar en of leverbaar.
Met dank aan Citroen Belgie !!! Heb dikwijls gevloekt tegen de mensen van Citroen, in de tijd over ‘t zelfde onderwerp.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Of ze denken: weer zo’n Hollandse zuurpruim…
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Eerlijk gezegd denk ik dat ze niet zoveel denken ............. heb maar geen illusie dat daar iets mee gedaan wordt
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 17386
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
“Ze” denken wel degelijk: de DS 3 Performance is de sportiefste DS 3, niet de comfortabelste. Bevalt dat concept je niet, dan behoor je niet tot de doelgroep…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo is dat. Oh ja en wat die kleuren betreft: de Performance is in meer kleuren leverbaar dan z’n voorganger, de Racing. Dat waren maar 2 kleuren, nu 5 .
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Onze keuze was toen een sport chic, donker grijs metaalkleur met rood dak, roodleer en rood dashboard.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
RensKorevaar schreef:“Ze” denken wel degelijk: de DS 3 Performance is de sportiefste DS 3, niet de comfortabelste. Bevalt dat concept je niet, dan behoor je niet tot de doelgroep…
Ik denk dat ik wel degelijk tot de doelgroep zou kunnen behoren, maar die doelgroep wordt op deze manier wel erg klein…
RensKorevaar schreef:“Ze” denken wel degelijk: de DS 3 Performance is de sportiefste DS 3, niet de comfortabelste. Bevalt dat concept je niet, dan behoor je niet tot de doelgroep…
Juist en zo is het maar net.
Wat is het nut van een performance met citroen sport onderstel als je comfort zoekt????
Laat je thp dan chippen als die zo goed is…...
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Belabberd zitten, na een uurtje rijden rugpijn krijgen, pijn in je buik krijgen door het rijden op een klinkerweg is niet mijn idee van sportief rijden, maar ik gun ieder zijn eigen idee daarbij.
Als dat voor jou belangrijke criteria zijn waarom je een bepaald type auto niet wilt. Én de DS3 die je op het oog hebt scoort op deze punten slecht dan is dat model dus niet voor jou geschikt. Helder.
Als DS een model op de markt zet met bovengenoemde eigenschappen dan zien ze jou niet als doelgroep. Ook helder.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Na méér dan een uurtje in de DS 3 Performance gereden te hebben kon ik geen klachten aan rug, kaak, oor, buik of ogen vaststellen. Dat kan ook aan mijn gestel te wijten zijn natuurlijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17386
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Naast de compromisloos sportieve DS 3 Performance is er ook de DS 3 Performance Line. Dat klinkt bijna hetzelfde, maar is misschien eerder wat de topicstarter zoekt: een sportief optiepakket op een comfortabelere basisuitrusting.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Nou dat denk ik niet, want de topicstarter vindt die ‘goedkope Performancestyling’ ook maar niks…
Ieder lichaam is anders gebouwd, ik kan in geen enkele auto (ZX, Xsara Picasso, Golf, huidig model Scirocco, Mercedes Sprinter, Citroën Berlingo oude en huidige modellen, Hyundai H100, Seat Mii etc.) fatsoenlijk zitten zonder na 2 uur last van mijn onderrug te krijgen, echter in mijn C4 VTS (ook niet de meest comfortabele) kan ik zonder pauzes naar Parijs rijden zonder pijn of irritatie als ik wil.
Om Citroën erop af te rekenen dat ze geen rekening hebben gehouden met de miljoenen verschillende mensen en verschillende ruggen en botten en lengtes en gewichten en achterwerken en combinaties daarvan is een beetje jammer.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon