Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Je hebt gelukkig nog 2 andere voitures tot je beschikking die niet misstaan.
Gefeliciteerd!! :photo
euhh,,dit is beter dan een C4 inruilen tegen een ander product ,waar ik geen moment naar om zou kijken.
een C6,, tja,, mooie koets ,dat wel,, nou ben ik alleen wel benieuwd of het weer zo’n electra debacle word,als de XM bwjr89.
desalnitemin of hoe je dat ook klopt,, van alle C versie’s is dat de enigste die ik mooi/appart vind, en volgens mijn idee de naam CItroën mag dragen…
veel plezier en genot met dat apparte beest uit het Citroën nest…
ff afkloppen, maar ik heb met mijn C5 nog nooit electra problemen gekend, trouwens ook nooit met die hele rits Xmmen…
behalve dat ene doosje waarvan zelfs de dealer niet wist dat het bestond en wat in de V6 zowel de tripcompu als de hydractive compu van een tijdsignaal voorzag.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
@eviltwin,
2 vraagjes:
- welke kleur verlichting hebben de knoppen op de middenconsole bij nacht?
- en jij poste eerder dit: ( in dit topic)
eviltwin schreef:En toch ambiente verlichting:
hoe zit dat er s’nachts uit?
al vast bedankt pjotr.
Tja hoe ziet het er uit? Als ambiente verlichting, een strookje strooilicht komt er onder de rand uit, maar in Nederland heb je zo veel extern licht en met een licht interieur…je moet goed kijken om het te zien, maar ik denk dat het op een donkere buitenweg wel rustgevend is, vooral als je de black-panel zooi aan gooit.
Ik ben even door de menu’s van de boardcompu’ gegaan, maar kon niet direct instellingen vinden waarmee je het ambiente licht sterker zou kunnen instellen…later zag ik in het boekje dat dat kan met twee knopjes naast het multischerm.
Vreemd genoeg is (leek?) de onderste middenconsole niet verlicht, noch de bak standen (D_N_R_P etc), noch de hydractive knoppen of zelfs de aansteker, maar het zou kunnen dat die aan de ambiente intensiteit hangen :
in de familie
eviltwin schreef:behalve dat ene doosje waarvan zelfs de dealer niet wist dat het bestond en wat in de V6 zowel de tripcompu als de hydractive compu van een tijdsignaal voorzag.
[off topic] eviltwin, wat moet een hydravtive computer met een tijdsignaal [/off topic]
(sorry mods)
@Phritz
[off topic]
op de bak zit een afstandsopnemer, het doosje genereert een tijdsignaal en daarmee de snelheid. Om de een of andere vage reden hebben de Xmmen MET tripcompu daarvoor een andere manier dan de simpelere uitvoeringen.
Beide hydractive compu’s gebruiken (uiteraard) een snelheidssignaal, hoe dat in de simpelere versies gegenereerd werd ben ik even kwijt.
[/off topic]
sorry mods,
anders copier je het even naar het Xm forum.
in de familie
@Pjotr, ik heb het nog even met mijn vader gecheckt:
de lagere middenconsole is zwakjes verlicht, alle intensiteitsinstellingen hangen aan elkaar, bij normale verlichting van het dashboard en de multiconsole is de ambiente verlichting en de lage middenconsole erg zwak verlicht. Gooi je de intensiteit omhoog dan wordt het dashboard wat overheersend, maar daar is de black-panel stand weer voor.
Vreemd genoeg is (leek?) de onderste middenconsole niet verlicht, noch de bak standen (D_N_R_P etc), noch de hydractive knoppen of zelfs de aansteker, maar het zou kunnen dat die aan de ambiente intensiteit hangen
in de familie
Totaal aantal Berichten: 69
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Heb je al foto’s van de C6, of heb ik er over gekeken?
Pib
Paint.It.Black schreef:Heb je al foto’s van de C6, of heb ik er over gekeken?
Pib
eentje met mijn mobieltje (zie avatar)
enkele uit de garage met stof en vuil erop
betere volgen, hopelijk dit weekend…
in de familie
eviltwin schreef:@Pjotr, ik heb het nog even met mijn vader gecheckt:
de lagere middenconsole is zwakjes verlicht, alle intensiteitsinstellingen hangen aan elkaar, bij normale verlichting van het dashboard en de multiconsole is de ambiente verlichting en de lage middenconsole erg zwak verlicht. Gooi je de intensiteit omhoog dan wordt het dashboard wat overheersend, maar daar is de black-panel stand weer voor.
Vreemd genoeg is (leek?) de onderste middenconsole niet verlicht, noch de bak standen (D_N_R_P etc), noch de hydractive knoppen of zelfs de aansteker, maar het zou kunnen dat die aan de ambiente intensiteit hangen
bedankt voor de reactie, maar welke kleur zijn ze verlicht? en de knoppen voor de stoel-verstellingen, zijn die ook verlicht of worden die door de Ambiente verlichting verlicht?
Alle interieurverlichting is ongekleurd (dwz wit naar het gele toe ) ook de ambiente verlichting.
Ik dacht dat voor de stoelverstelling hetzelfde geldt als voor de andere knoppen in de deur.
in de familie
eviltwin schreef:Alle interieurverlichting is ongekleurd (dwz wit naar het gele toe ) ook de ambiente verlichting.
Ik dacht dat voor de stoelverstelling hetzelfde geldt als voor de andere knoppen in de deur.
gelukkig, ik vreeste voor blauw omdat de displays en de HUD ook blauw licht hebben, bij blauw krijg je z’n volkswagen idee
maar wit/geel is mooi, en rustgevend
wow veel plezier met je nieuwe C6 ben benieuwd naar de :photo
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl