hallo allemaal,
kunnen jullie mij op weg helpen namelijk ik denk dat me koppakking stuk is.
wat mag ik verwachten ongeveer de kosten en waar kan beste me materialen kopen enz
met vriendelijke groet frans












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Frans,
Waarom denk je dat? wat zijn de simptomen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat ligt er een beetje aan. Als de kop er toch af gaat, zou ik hem meteen laten reviseren. Heeft mij destijds 500 Euro gekost. Maar dat kan natuurlijk bij elke kop anders zijn, het is maar net wat er allemaal aan mankeert. Daar komt nog een pakkingset bij van zo’n 75 Euro. Als je het laat doen komt er uiteraard nog arbeidsloon bij.
water nivo weg veel rook uit de uitlaat start heel moeilijk
Compressie meten.
wil alles zelf doen is leuk om te doen .
wat kan ik uit de compressie meten halen ?
Rijd je op LPG? Dan is veel rook uit de uitlaat heel normaal, zeker in deze tijd van het jaar. Ik zou KVS bijvullen en even naar een garage rijden. Die kunnen dan even voor je kijken of er uitlaatgassen in je KVS zitten, dan weet je zeker dat het je koppakking is. Verdwenen koelwater kan net zo goed door een lekkage komen en slecht starten kan vele oorzaken hebben, maar da’s meestal geen lekke koppakking.
ik heb er 3 op lpg rijden maar bij deze is het super extreme
er zit een dy3 motor in kan iemand daar mij wat van vertellen goede motor ?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat is een prima motor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
graag advies wat zou ik het beste doen wat zeker vervangen en wat kan ik zelf netjes maken
vroeger ook weleens gedaan met pasta klepzitting geslepen enz is lang geleden dat ik het allemaal gedaan heb en weet van deze motoren nog niks
er zijn een soort cursussen voor waar en wanneer kan je die doen ?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is volgend jaar weer een cursus motorrevisie bij DS-TT! zie http://www.DS-TT.nl
Je kan eigenlijk alles zelf behalve vlakken en afpersen. Dat moet je uitbesteden aan een revisie bedrijf. je vervangt alle pakkingen die loskomen. Mischien ook een nieuwe waterpomp erop.
ik koop mijn onderdelen bij Chyparse in almere maar er zijn veel meer leveranciers.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
frans van opstal schreef:wil alles zelf doen is leuk om te doen .
wat kan ik uit de compressie meten halen ?
Je zegt dat je KV verliest en dat hij erg rookt. De conclusie is dan dat er KV in de verbrandingsruimte komt en dus zou er een lek zijn tussen een koelkanaal en de cilinder.
Als je de compressie gaat meten moet dat zichtbaar zijn door flink compressieverlies in een van de cilinders. Is de compressie op alle vier ongeveer gelijk, dan moet je het verlies van KV ergens anders zoeken.
En mocht je de kop er af gaan halen, vergeet niet om de cilinders vast te zetten met bouten en grote ringen. Het zijn losse cilinderbussen en als je ze niet vastzet is er een kans dat bij het bewegen van de zuigers een bus losraakt en de voetpakking gaat lekken.
Bedankt voor je reactie Han S is er nog een mogelijkheid dan dat KV in de verbrandings-komt ?
Mogelijk zou de KV via een lek in de olie kunnen komen, maar dan krijg je van die grijze smurrie inplaats van olie en het peil van de olie stijgt.