Dag,
Ik heb een onbekrachtigd stuur. ID19b uit 1967. Inmiddels een stuurhuis LHM in huis en wil deze inbouwen. Wie heeft hier ervaring mee? Graag ook je mening met de voors en tegen. Ik moet de spullen nog halen die nodig zijn vanaf de LHM bus tot aan de stuurhuis. Iemand ook daar ervaring mee? tevens zal ik mijn stuur aanpassen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring of ideeën?
Freek
DS ID19 1967
historie 3x 2CV6












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is heel goed te doen. pak de plaatjes uit het onderdelenboek erbij zodat je kan zien waar je leidingen moet toevoegen.
Koop een tweedehands stuur voor een hydrau stuurhuis.
Zet er een 7 plunjer pomp op als je die nog niet hebt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je hebt ook twee andere hulpstuurhuizen nodig. De armpjes zijn verschillend van lengte t.o.v. stuurbekrachtiging.
Waarom bekrachtiging? Ik heb ooit een break gehad zonder bekrachtiging. Die auto stuurde messcherp en lekker direct en geen vaagheid in de besturing. Nadeeltje was het zware manoeuvreren bij stilstand. Daar wen je snel aan. Groot voordeel van onbekrachtigd rijden is, dat je alle onderwerpen en topics in dit forum over stuur/lhm problemen kunt overslaan.
Rinus