2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Art aan de Xantia.  Verkocht!
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 16 september 2016 11:21 PM
  [ # 16 ]

Check eens of er geen droogte scheurtjes zitten in de aanvoerslang op de hoge drukpomp, direct onder of naast de slangeklem. Dan is je slang gaar en wordt er (een beetje) lucht mee aangezogen.
Dit ken ik namelijk uit ervaring.

Mvg. Alfred.

 

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 17 september 2016 12:39 PM
  [ # 17 ]

very good

Ik zal het straks even controleren. Het smeren v/d kruiskoppeling heeft trouwens geen invloed gehad.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 september 2016 10:57 PM
  [ # 18 ]

Geen scheurtjes in de slang. Waarschijnlijk ligt het toch aan de pomp. Een collega van me is oud citroen monteur en zei dat 1 van de plunjers van het stuurbekrachtigings gedeelte de oorzaak kan zijn. Dat zou ook verklaren waarom het alleen bij sturen naar rechts is. links sturen is een andere plunjer. Tzt maar eens een andere pomp proberen. De huidige zweet zoiezo iets wat. Voorlopig stuurt ie nog prima en met rijden merk je er niets van, enkel met parkeren hoor je een lichte resonantie/brom

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 september 2016 02:27 PM
  [ # 19 ]

Volgens mij wordt hier gesproken over plunjers in de stuurbekrachtiging, niet over plunjers in de pomp.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 september 2016 09:32 PM
  [ # 20 ]

heb het is na gevraagd, hij bedoeld echt de pomp. 4 plunjers zijn voor de vering ed. en 2 plunjers voor de sb.
totaal 6 zitten er in.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 september 2016 09:58 PM
  [ # 21 ]

Klopt, de 4+2 pomp. Bron van veel ellende, vaak veroorzaakt door oude LHM.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 september 2016 10:03 PM
  [ # 22 ]

Dat zou goed kunnen. Ik heb de lhm 2 maanden terug ververst en het systeem laten bleeden via de remmen. Maar de oude lhm was bruin geel. Binnenkort maar eens een pomp wisselen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 06 november 2016 09:49 PM
  [ # 23 ]

Heeft iemand misschien een goede hd-pomp liggen?  Gister nog eens de pomp nagekeken en er blijkt ook een axiale speling op de uitgaande as te zitten. Kan de poeli ong. een halve mm uittrekken. Ook zweet t kreng.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 november 2016 11:11 AM
  [ # 24 ]

Ik heb een pomp liggen van mijn turbo CT. Das een 4+2 pomp

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 15 november 2016 08:05 PM
  [ # 25 ]

Dank voor het aanbod, maar een andere pomp is inmiddels al onderweg naar mij.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 november 2016 09:45 PM
  [ # 26 ]

Afgelopen weekend eindelijk de lampjes van de tellerklok vervangen. Met deze donkere dagen viel het wel op dat er een aantal donker waren. Ook de kachelmotor vervangen omdat de mijne alleen op de zachte stand werkte, en soms in de hoogste. De kachelmotor heb ik zelf op de sloop uit een xantia gehaald en gelukkig waren de transistors al vervangen van deze. (zaten met boutjes/moertjes ipv popnagels) Nu is de kachel weer in alle standen regelbaar en werkt ook de autostand weer goed. Nu alleen de lampjes van de kachelpaneel nog, maar waar zit dat 2e lampje ergens verstopt??  De bovenste zie je makkelijk vanaf de achterkant zitten. Maar de onderste??

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 29 november 2016 11:17 AM
  [ # 27 ]

http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=8&t=19539

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 november 2016 09:58 PM
  [ # 28 ]

very good Mooi forum trouwens!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 30 november 2016 12:25 PM
  [ # 29 ]

Al sinds 2007 Citroënrijder (minimaal) en nog nooit van het Xantiaforum gehoord question Rolling Eyes.

Adri

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2016 12:33 PM
  [ # 30 ]
Art schreef:

heb het is na gevraagd, hij bedoeld echt de pomp. 4 plunjers zijn voor de vering ed. en 2 plunjers voor de sb.
totaal 6 zitten er in.

Het is andersom. 2 plunjers voor vering en remmen, in combinatie met drukregelaar/voorradbol en 4 plunjers voor de stuurbekrachtiging.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook