Beste,
Eens naar de keuring in België geweest, en ja, een rode kaart gekregen wegens X wielen achteraan, versleten achteras.
Volgens de keurmeester moet ik een andere achteras kopen… Mooi, luisteren we niet naar want ga geen geld geven aan ingelopen troep van een ander.
Nu alles met een dikke hamer liggen uit elkaar kloppen en ja, de astappen zijn ook wat ingerot?
nu, Hoe krijg je die beesten er uit? behuizing warmen? Uittrekken?... of gewoon nieuwe lagers in en klaar
Km stand 262.000
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zowiezo nieuwe lagers erin stoppen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lagertjes, 2 sets, maar 45€
Astab compleet met lagers is 100€, enkel demontage zie ik niet zo goed zitten… dus als iemand handige tips weet, anders vervang ik enkel de lagering.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
op you tube staan hier filmpjes over, hoe het in zijn werk gaat, peugeot achteras, is eender. eruit, dan lassen ze een moer op de bus, en dan een buitenbus erom heen, ring erop draadeind in de binnenbus, en dan eruit trekken. omgekeert een heel lange draadeind, zie de filmpjes.
hey,
Bedankt voor de tip
Draadstang M16 gaan kopen, Lange moer in lassen (Ding om 2 draadstangen te verbinden)
Alles goed ingevet en de momentsleutel gepakt en maar draaien. Tot Krak… M16 doormidden.
Ah ja, M24 kopen? Kan 22 ton houden dan die magere 10 ton van een M16.
Laten doen zou mij 230€ kosten, en dan moet ik nog de lagers kopen, torsie stangen terug monteren,... Nope, niet aan mij besteed.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
was de draadeind wel van een bepaalde kwaliteit, min 10,9 din. bouwmarkten en ijzerwaren winkels komen tot aan 4,8,deze waarde is voor de treksterkte, ook moet er eigenlijk een druklager tussen, de moer loopt nu eigenlijk klem, waar door je de draadeind hebt genekt, en hij is dus niet bezweken door de druk,
hey,
Bedankt voor de tips.
Draadeind was een 8.8, moeren klasse 8, hogere kwaliteit had de legerstock te Brugge niet.
Vandaag maar een M24 gaan halen, moer op lassen, buisje, Achterlager van Peugeot 207 er tussen en draaien maar.
Ging vrij “vlot” wel 3 uur bezig geweest met lassen, draadstang verkorten,... maar ze liggen er uit.
(Eentje heb ik zonder die Peugeot lager ertussen verwijdert en ik had ongeveer 20% meer kracht nodig!)
Nu begin volgende week eens naar Frankrijk bollen en 2 as eindes kopen.
Ook eens een zoektocht organiseren naar draadstang M24 dat wat langer is als 1 meter of ik moet er 2 aan elkaar Lassen
(Niet super stevig maar met TIG zeker een optie)
In ieder geval, mijn wagen ga nog rijden voor 30/11/2016. Top
Nu eens zoeken naar wat smeernippels. (Aliexpress) Ik zal voorlopig 4 schroefdraad gatjes maken met boutje in voor het vuil.
Trouwens iemand goede tips voor verf, onderkant laadbak begint te roesten en nu ik bezig ben kan ik dit direct eens mee aanpakken
(Ik woon aan de kust, daarom roest alles snel weg)
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Lange moer om die draadeinden te verbinden .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
hamerite verf. zo over roest. roest omvormers heb ik slechte ervaring mee. bij terug plaatsen van de bussen,eerst de ene kant, en dan de andere kant, maar dan de bus over de al geplaatste kant plaatsen, zodat je de bus niet nog verder door trekt, en zo schde maakt, de boel eerst ook goed schoonmaken en ontroesten, een beetje vet erop,
hey,
Vandaag van Ebay de onderdelen binnen gekregen.
http://www.benl.ebay.be/itm/201674151240?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Binnendiameter is groter als de oude. Maar ja, kan normaal zijn…
De eerste astab monteren, Ging met minder kracht als demonteren, een sleuteltje van 25cm was genoeg om hem er in te persen.
Andere kant, dat viel zo de as in met enige speling… Klinkt precies niet echt gezond.
Verkeerde onderdelen besteld of is as nu voor het oud ijzer?
Ik zal maar niet mijn laspost er op los laten, alhoewel ik er zin in krijg…
Ps: Ik heb ze de goede kant er in gedaan om te persen.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
ja ze moeten er natuurlijk wel goed vast in zitten natuurlijk. je laat wel mooi zien wat je hebt besteld. maar wij weten alleen dat je waarschijnlijk in een citroen rjd, en ja welk bouwjaar of model???????.
bij de advertentie staat trouwens, dat het voor een berlingo vanaf 2008 is, en ja niet alle assen zijn het zelfde van maat waarschijnlijk, alleen het uiterlijk is het zelfde.
dus als jij het goede hebt opgegeven, gewoon terug sturen, dus waarschijnlijk verkeert geleverd.
hey,
Ok, er plakt een leeuwtje op de motorkop dus officieel een Peugeot partner van 11/03/2003
Chassis nummer VF3GBWJYB96020992
Een 1.9D DW8 motor, gekocht met de facelift.
Google translate zegt dat “bis” tot wilt zeggen Dus op dat vlak zit ik goed.
Ondertussen al ontdekt dat er 2 buitenpinnen als dimensionering is:
https://www.ruville.com/fileadmin/user_upload/redaktion/pdfs/Montage-Hilfen/GB/Reparaturleitfaden_Berlingo_GB.pdf
Maar als ik meet met mijn schuifmaat is de boring 50.21mm en de aspin 50.00 mm dus dat verklaart de speling…
Straks de andere aspin ook eens demonteren en eens opmeten met mijn schuif/schroefmaat.