4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Bandenmaat 2
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 05:58 PM
  [ # 46 ]

Yep, liefst Michelin MXV-P en dan ben ik 1000 euro verder cool hmm

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 november 2016 07:41 PM
  [ # 47 ]
deusjevo schreef:

Volgens mij werkt je ezelsbruggetje niet?

Klopt. Moet zijn: banden met het minste profiel op de aangedreven wielen. En dat zijn bij de meeste moderne auto’s dus de voorwielen. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2016 08:25 PM
  [ # 48 ]
deusjevo schreef:

Yep, liefst Michelin MXV-P en dan ben ik 1000 euro verder cool hmm

Dat is dus echt niet nodig. Genoemd werden al banden in de maat 195/70-14. Ik heb daar jaren op gereden met een cx 20, tot volle tevredenheid. Je hebt in die maat keuze zat in diverse prijsklassen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 08:56 PM
  [ # 49 ]

Als ik de bandencalculator gebruik wordt 195/70R14 afgeraden ivm teveel omtrekverschil.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2016 09:11 PM
  [ # 50 ]

195/70R14 is gewoon de standaard maat voor een serie 2-CX.

In die maat heb je ook nog de Uniroyal Rainexpert, zie http://www.oponeo.nl/banden-zoeken/s=1/zomerbanden/t=1/auto/p=1/uniroyal/r=1/195-70-r14

En die verkrijgt zelfs de goedkeuring van Waterman. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 09:31 PM
  [ # 51 ]

Ik heb echter een CX Pallas serie 1 uit 1976 en daar wordt als originele standaardmaat van de voorbanden 185HR14 aangegeven.
Standaardmaat achter 175HR14 of 185HR14.

 

 

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2016 09:33 PM
  [ # 52 ]

En dus ga je 5 x zoveel geld aan een band uitgeven, die je waarschijnlijk nooit opslijt, maar uiteindelijk met droogtescheurtjes wegtieft wegens APK-afkeur?

Mijn CX staat op stalen Alfa-velgen met 195/65R15-banden en dat is een heel courante maat!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 09:39 PM
  [ # 53 ]

5 x zoveel geld?
Ik snap ‘m even niet, de Vredestein Classic in 185R14 kost 90 euro per band incl alles.
Maatje breder zou visueel niet misstaan, 195 zou ik ook wel mooi vinden denk ik maar als het enigszins kan probeer ik het origineel te houden Wink en verder maakt de auto wat meer toeren met 195/70R14 en is het verbruik ook wat hoger.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 november 2016 09:42 PM
  [ # 54 ]

Vergeleken met een MXV idd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 09:47 PM
  [ # 55 ]

Die koop ik sowieso niet

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 november 2016 10:38 PM
  [ # 56 ]

Ja, 185/80r14 staat goed, maar is lastig te vinden, of je gaat bestelbusband rijden.
Ik heb gewoon 195/70r14 gekocht, vijf keer. Wel zo handig als ik ooit lek rij. Klaar.

Heb nog twee nette 185/80r14 banden liggen die weg mogen voor een prikkie. Laat maar weten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 21 november 2016 10:47 PM
  [ # 57 ]

Bedankt voor je aanbod maar wil wel nieuw.
Welk merk/type 195/70R14 heb je gekocht?

Is het bekend bij welke breedte je problemen krijgt om je wiel onder de motorkap te leggen?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 november 2016 10:55 PM
  [ # 58 ]

Toyo 350’s
Dat past ook goed onder de kap bij een benzine. Sommige modellen (diesels, wellicht ook sommige prestige’s), hebben een isolatiepaneel tegen de herrie onder de kap. Dan past een 195 band schijnbaar niet altijd lekker.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 november 2016 07:54 PM
  [ # 59 ]

Bij mij past een 190er TRX er ook niet in op volledige spanning, 195 zal ook zeker niet passen. De isolatie op de motorkap zit niet in de weg, mogelijk zit het verschil in de isolatie op het schutboard.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 22 november 2016 08:11 PM
  [ # 60 ]

Da’s dan weer lastig, misschien een compressor mee?
Weet niet of je een CX serie 1 met een 2.2 motor qua ruimte onder de kap kan vergelijken met een CX 25 GTi Turbo 2?
Ik neig toch wel naar de standaard bandenmaat, mede door dit soort dingen.
Volgens mij ligt er bij mij nu een eeuwenoude 185R70 radiaalband in.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook