5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
project 11B
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 november 2016 09:12 AM
  [ # 61 ]

Dank! nu weet ik waar ik moet zoeken

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 november 2016 03:17 PM
  [ # 62 ]

Het putje wat net wat groter was dan de roestputjes zat precies op de plek die op de foto
als merkteken aangegeven was, probleem opgelost.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 november 2016 03:22 PM
  [ # 63 ]

Andere tandwiel ook een putje?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 29 november 2016 08:57 PM
  [ # 64 ]

Ja, voor de verandering een hele duidelijke.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 03 december 2016 06:16 PM
  [ # 65 ]

Zit er verschil tussen de spruitstukken en de carburateur van een perfo en een 11D ?
Ik heb een komplete perfo,maar ik wil de 11D gebruiken en daar ontbreken deze delen

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2016 10:32 PM
  [ # 66 ]

Ik dacht het niet. Volgens mij zitten de verschillen voornamelijk inwendig in het blok.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 03 december 2016 10:46 PM
  [ # 67 ]

Mooi, dat scheelt zoeken.
Ik heb wat foto’s en filmpjes bekeken en daar kon ik iig geen verschillen zien.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 04 december 2016 07:46 PM
  [ # 68 ]

Nog effen terug keren naar de tandwielen.
Ik meende mij te herinneren dat er tekens opstonden.
Effen mijn foto’s bekeken en gevonden:
Als je rechts op het tandwiel kijkt zie je een soort puntslag die tussen de tanden ligt.
Op het andere tandwiel heb je ook een “merkteken” maar helaas geen foto hiervan.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 december 2016 08:14 PM
  [ # 69 ]

Ik heb ze inmiddels gevonden, dankzij de foto van ed gs
Probleem was de roest, dat geeft ook putjes en als het merkteken dan niet diep ingeslagen is
vind je hem niet.

Vandaag het perfo blok ook uit elkaar gehaald, daar was het merkteken veel beter zichtbaar

Profiel  
 
Gepost: 04 december 2016 09:17 PM
  [ # 70 ]

Mijn distributieketting met spanner…

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 december 2016 09:43 PM
  [ # 71 ]

Alles nieuw zo te zien, goed zichtbaar hoe weinig de speling een nieuwe set heeft.
Bij de vandaag gesloopte perfo liep de ketting bijna tegen het distributie deksel aan.
De stalen spanner vind ik niet een erg elegante oplossing.
Ik vond een hydraulische spanner tussen wat overgebleven 404 spul.
Met wat passen en meten krijg ik die er waarschijnlijk wel in.
Oliedruk voor de spanner kan ik op het oliepissertje aansluiten
De peugeot spanner zelf heeft een borinkje om de ketting te smeren.

Profiel  
 
Gepost: 04 december 2016 10:20 PM
  [ # 72 ]

Misschien niet de elegantste, maar wel een prima werkende oplossing. De motor loopt er een stuk rustiger mee.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 december 2016 10:44 PM
  [ # 73 ]

Ik twijfel niet aan de werking hoor.
Maar ik heb de mogelijkheid om het iets netter te doen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2016 11:46 PM
  [ # 74 ]
graddus schreef:

Misschien niet de elegantste, maar wel een prima werkende oplossing. De motor loopt er een stuk rustiger mee.

Past jouw distributiedeksel dan nog wel?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 789
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 december 2016 11:53 PM
  [ # 75 ]

De veer zit vast met een van de twee tapeinden die binnen het deksel vallen.

Profiel  
 
 
5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook