Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
LHM lekkage gerepareerd gisteren. Was de slang onderaan het voorraadbolhuis. Net na de dikke buutenmantel was deze gescheurd. Een koperen pipje erin en een paar slangeklemmen en het is weer dicht. Deze slang loopt naar het LHM vat en is dus geen hogedrukleiding naar mijn inzicht. Het schoongemaakte contactslot is nog niet 100% en ik heb inmiddels een nieuwe klaarliggen als ie niet beter zn best gast doen. Qua constructie is het eigenlijk raar dat ie problemen geeft.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Aha, je hebt de moed nog niet opgegeven
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren nieuw contactslot gemonteerd en het nieuwe voorscherm was klaar dus dat er ook maar opgeschroefd. Das best nog wel een klus zeker omdat er 1 bout is waar je alleen bij kunt door een luikje in het binnenscherm.
De moer zit opgesloten in het plastic vd bumber , goed gewerkt Citroen!!
Die draait dus gelijk dol en je moet de bumber demonteren om er bij te kunnen.. Gelukkig heb ik een hamer en een beitel…
Ook nog “even” de radio gewisseld , ben een uur bezig geweest de andere wil nog niet op zn plek.
oh ja ik wou wisselen omdat het geheugen vd radio niet werkt maar ik heb er 3 liggen en het werkt op geen van allen, de fout zit dus niet in de radio maar in de auto.
Alle kabels via originele stekkers aangesloten maar helass weer veel werk voor jan met de korte achternaam.
Sleutel van het nieuwe contactslot is dermate klein dat de bediening vrij rottig is,hij zit erg diep in de plastic behuizing. Gaat het gebruiksgemak dus ook niet bepaald van op vooruit.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Als het geheugen van de radio niet werkt, dan is er volgens mij iets mis met de constante plus, maar als alles met originele stekkers vast zit….....
Verder “proef” ik wel een beetje dat er een afscheid zit aan te komen van deze auto
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ben aan het kijken voor een wat minder versleten exemplaar of misschien wel een XM.
Nu mn DS is verkocht wil ik eigenlijk wel een bruikbare grote Citroen, lees 1 die in Noorwegen het hele jaar kan worden gebruikt.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Een paar jaar terug zijn wij met onz3 2 jongens in de Xm Break in Noorwegen op vakantie geweest. Geweldig was dat. Heerlijk comfortabel en ruim. De Xm is een erg fijne auto om in Noorwegen mee te rijden. Het onthaast erg en aangezien je met de wegen in Noorwegen toch je tijd moet nemen is het lekker als je ontspannen kunt rijden
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Gert-Jan Brink schreef:
oh ja ik wou wisselen omdat het geheugen vd radio niet werkt maar ik heb er 3 liggen en het werkt op geen van allen, de fout zit dus niet in de radio maar in de auto.
Alle kabels via originele stekkers aangesloten maar helass weer veel werk voor jan met de korte achternaam.
Aan de achterkant, daar waar je de stekkers voor spanning en geluid insteekt zit een zekering. Je hebt 3 gaatjes voor de pootjes en 2 mogelijkheden deze zekering te plaatsen: naar onder of naar boven.
Probeer de andere variant en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ok ga ik checken
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik realiseer me dat ik ondertussen alweer 22 jaar hydropneumaat rijdt, 15 jaar xantia totaal en 10 jaar DS,de laatste 3 jaar beide al was het niet meer zoveel met de DS.
Ik kocht de DS toen mn laatste Xantia van de zaak eruit moest en nadat ik zelf een Xantia kocht bleef de DS meer en meer staan.
Ik wil perse hydropneumaat blijven rijden maar de keus is hier niet bepaald groot. Een C5 heeft me nog nooit kunnen bekoren behalve serie III maar die zijn me te duur.
dus we rijden nog even door met de Xant totdat ik een frisser exemplaar vindt
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Staat mij bij dat de bedrading bij citroen niet helemaal iso conform is.
Lang geleden eens mee aan het stoeien geweest.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gert-Jan Brink schreef:...
Ik wil perse hydropneumaat blijven rijden maar de keus is hier niet bepaald groot. Een C5 heeft me nog nooit kunnen bekoren behalve serie III maar die zijn me te duur.
dus we rijden nog even door met de Xant totdat ik een frisser exemplaar vindt
Hier herken ik mij volledig in.
De C5 heeft mij nooit kunnen bekoren qua model en zeker niet wat betreft
De verandering van het hydraulisch systeem in combinatie met conventionele remmen en elektrische stuurbekrachtiging maakt het voor mij geen echte Citroën meer zoals we die altijd gekend hebben.
Ik rij nu 3.5j Xantia en voordien 20j CX als dagelijkse auto, voor het bedrijf hebben we nog steeds een CX break in dienst, de Xm hebben we geprobeerd maar was qua gebruik niet te vergelijken met een CX.
De Xantia is voor mij de enige optie als je nog dagelijks wil rijden in een Citroën met het beroemde groene systeem dat naar mijn mening volledig op punt gezet in de Xantia.
Ik volg dit topic al een hele tijd en vind het leuk om lezen,ik hoop dat je nog lang met Xantia(s) blijft kunnen rijden
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren het geriviseerde/schoongenmaakte contactslot gemonteerd en alles werkt. Behalve de constante plus naar de radio.
Maar ik heb een Xantia erbij gekocht voor 3000 nok “vrakpant” zoals de trouwe lezer weet ca 300 euro statiegeld wat je terug krijgt als je hem inlevert op de sloop.Dat mag dus ook gestript dus eventueel gratis onderdelen.
het is een 1996 break in de zeldzame kleur “brun quad” , een 2L turbodiesel met 245.000 km op de teller Karroserie en interieur zouden perfect moeten zijn en hij is in sept afgekeurd op achterrrem schijven blokken en leidingen.
De vering is stuiterig dus er zal een rondje nieuwe bollen op moeten mocht ik hem willen opknappen.
ook is de accu overleden en zijn de ruitewissers gaar.
ik ga hem woensdag halen en bekijk daarna of dit mijn nieuwe Xantia wordt. Een diesel is met de huidige benzineprijzen eigenlijk best interessant. Ik had deze auto anderhalf jaar geleden al eens bijna gekocht,
hij stond toen te koop voor 1000 euro met 240.000 km op de teller en had toen al stijve bollen achter.
ik kon het toen met de verkoper niet eens worden over de prijs en hij ging naar een ander.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wauw, Brun Quad, zat zou wel heel erg gaaf zijn. Ben benieuwd naar de pics!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Kzal fotos maken woensdag.
Ik heb trouwens de 55watt lampjes in de koplampen van de Xantia vervangen door 4 x 100watt. Zie je tenminste wat beter in het donker. Niemand blinkt naar me en ik zie wel of de reflectoren ertegen kunnen. Ik heb toch een extra set liggen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb toevallig pas gelezen dat iemand in Nederland die 100w lampen in zijn Xantia had gezet maar dat de reflectoren daar helemaal niet tegen konden, ook omdat de lamp wat smal is wordt het snel heel heet. De tijd zal het leren
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”