15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
   
La Parisienne CX TRS d’Arno - weer door de APK
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 december 2016 10:47 PM
  [ # 211 ]

Jij weet net zo goed als ik dat ze daar niet dergelijk hout hebben, louter pulp Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 december 2016 01:28 AM
  [ # 212 ]

douglas?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 december 2016 04:45 PM
  [ # 213 ]

Ik heb gezocht maar nergens een goed plaatje van waar je nu precies de wagen moet ondersteunen….
Is het goed gegaan door de blokken ter hoogte van de kriksteunen op het brede gedeelte van het frame neer te zetten zoals je hier ziet?

Of moet hij aan de voorkant nog iets naar voren? Voor mij de 1e keer vandaar Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 december 2016 06:27 PM
  [ # 214 ]

onder de krik steunen of recht achter de aandrijfassen op de “driesprong”
En achter waar de draagarmen gelagerd zitten op andere plekken het subframe niet langdurig belasten.
Persoonlijk zou ik um op de laatst genoemde plekken opkrikken en onder de kriksteunen ondersteunen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2016 06:45 PM
  [ # 215 ]

Als je hem op de kriksteunen zet buigt de auto door, zodra je een deur open doet krijg je ze vaak niet meer dicht. Totdat die weer netjes op zijn wielen staat dan is het weer normaal.

Ik denk dat je de kriksteunen achter wel gewoon kan gebruiken, het probleem zal wel aan de voorkant zitten.

3 maandjes is toch ook zo’n problem niet, gewoon de banden vol op spanning.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 03 december 2016 08:11 PM
  [ # 216 ]

Ik zie het nut er niet van in.
Mijn caravan staat 11,5 maand per jaar in de stalling, banden op maximale spanning (4,5 bar) en nog nooit platte kanten oid gehad.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 december 2016 09:16 PM
  [ # 217 ]
Arjan Verkade schreef:

Als je hem op de kriksteunen zet buigt de auto door, zodra je een deur open doet krijg je ze vaak niet meer dicht. Totdat die weer netjes op zijn wielen staat dan is het weer normaal. .

Grappig, er zijn meerdere mensen die dit hebben bij hun cx, maar mijn exemplaar heeft dat (gek genoeg?) niet

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2016 09:39 PM
  [ # 218 ]

Naar mijn idee is het vaker wel dan niet. Ik ben nog geen ervaren CX monteur tegen gekomen die verbaast was dat de deur niet meer dicht kon op de brug.

Het plaatwerk is bij mij dus ook bewust afgesteld toen de CX weer op de wielen kon staan, niet op de bokjes.

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 03 december 2016 10:16 PM
  [ # 219 ]

Ik zou ‘m niet 3 maanden op de kriksteunen plaatsen omdat die ontworpen zijn voor tijdelijk gebruik. Ik zou ze onder de sub-chassislagers van de draagarmen plaatsen, dus het chassis belasten op dezelfde punten als stond ie gewoon op de grond. Ik doe dat ook altijd en mijn deuren klemmen nooit.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 april 2017 12:51 PM
  [ # 220 ]

Auto klaargemaakt voor de rit.

Helaas ging het lampje voor het koelwater branden….....

Het kwam steeds terug bij het starten.
Met koud weer is het geen probleem, maar lijkt me beter om er iets bij te vullen.

Misschien een stomme vraag. Moet ik dat voor in de radiator bijvullen? Ik heb nog wat koelvloeistof staan voor de Peugeot staan, kan er wel in lijkt me.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 april 2017 12:59 PM
  [ # 221 ]
JDEKKER schreef:

Ik zou ‘m niet 3 maanden op de kriksteunen plaatsen omdat die ontworpen zijn voor tijdelijk gebruik.

Voor mijn nieuwsgierigheid: waar komt deze kennis vandaan?

TRSarno schreef:

Auto klaargemaakt voor de rit.

Helaas ging het lampje voor het koelwater branden….....

Het kwam steeds terug bij het starten.
Met koud weer is het geen probleem, maar lijkt me beter om er iets bij te vullen.

Misschien een stomme vraag. Moet ik dat voor in de radiator bijvullen? Ik heb nog wat koelvloeistof staan voor de Peugeot staan, kan er wel in lijkt me.

Je kan toch gewoon koelvloeistof bijvullen in het desbetreffende vat? Eventueel de ontluchtingsnippels eens opendraaien.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 april 2017 07:01 PM
  [ # 222 ]

Eehm, als je niet weet waar de koelvloeistof bijgevuld moet worden, heb je het niveau ook nog niet gecheckt denk ik? Ik zou dat eerst eens nakijken voor er zomaar ‘lukraak’ wat bij te vullen. Even de dop open draaien van het rondje boven je rechtervoorwiel in de motorruimte en kijken of het niveau tot het stokje zit.

Verder begrijp ik je opmerking niet zo over het koude weer. Of het nou koud of warm weer is, met te weinig koelvloeistof rijden is sowieso niet goed. Het is geen temperatuurlampje!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 april 2017 07:44 PM
  [ # 223 ]

Nee, maar dat ga ik morgen zeker doen. Heb alleen het stof eraf gewassen in de wasbox, geen grote afstanden dus. Bedankt voor de reactie want het geeft een indicatie waar ik zijn moet Wink. Instructieboekje heb ik ook, maar had het niet bij de hand om het te raadplegen.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 april 2017 08:19 PM
  [ # 224 ]

Even gezocht en gevonden de site met de instructieboekjes http://www.citroencx.eu/ Dit is trouwens een zeer complete site over kleuren, interieur, exterieur etc.

Gaat goed komen cheese

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9455
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2017 09:14 PM
  [ # 225 ]

‘t Is toch niet de eerste keer dat je de motorkap open gaat doen? big surprise

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook