16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 23 juli 2016 11:01 AM
  [ # 226 ]

Ik denk nu ook aan het contactslot. Ik heb 12V op 1 pool van een stekker tussen bobine en contactslot gezet en de motor start en loopt.
Nu eerst even de stekker op het contactslot doormeten.

Er zitten inderdaad een aantal stekkers onder de accubak en tegen het paravan. Ik heb ze controleerd, schoongemaakt met contactspray en op sommige plaatsen de isolatie hersteld, maar dat op zichzelf heeft niet geholpen.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 23 juli 2016 11:43 AM
  [ # 227 ]

Even ander contactslot gemonteerd dat ik nog had liggen en start en loopt weer als een zonnetje.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 23 juli 2016 11:56 AM
  [ # 228 ]

very good job done

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 juli 2016 02:15 PM
  [ # 229 ]

Mooi dat die het weer doet!

Ik weet niet of je het al gezien had, maar je bent gespot op het Autoweek-Forum! (2 foto’s) very good

https://www.flickr.com/photos/127490380@N05/27712706233/in/photostream/

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 23 juli 2016 04:55 PM
  [ # 230 ]

Cool! Thanks voor de link!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 25 juli 2016 08:46 PM
  [ # 231 ]

Weet iemand de kleurcode of RAL-code van originele GTI velgen of type 1 GTI 16v velgen?

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 05 augustus 2016 10:51 PM
  [ # 232 ]

De GTi heeft net een trip van 3000km (2 x 1500km aan een stuk) naar Oost-Europa achter de rug. Lekker mee kunnen doen op de autobahn. Afgezien van het motorgeluid nog altijd een prima reisauto.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 07 augustus 2016 01:14 PM
  [ # 233 ]

Zit er geen schutbord isolatie in dan?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 augustus 2016 05:50 PM
  [ # 234 ]

Zit er wel in, maar ik wilde aangeven dat het luide motorgeluid voor mij zowat het enige is wat me naar een moderne auto verlangt bij dergelijk lange reizen (met hoge snelheden)

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 december 2016 12:56 PM
  [ # 235 ]

De BX wordt nu nog maar gemiddeld 1 x per week gebruikt, en liefst helemaal niet nu er zout gestrooid wordt. Vandaag een rit naar Ikea gemaakt, maar op de terugweg liep de motor heel erg schokkerig bij lage toerentallen en klom hij niet in toeren zoals het hoort. De schokken zijn zo heftig dat ik een andere versnelling moet kiezen om er vanaf te komen. Maar bij hetzelfde toerental en/of gaspedaalstand is het dan weer hetzelfde. In de hogere versnellingen zijn de schokken minder voelbaar, omdat het dan volgens mij meer energie zou kosten de auto te laten schokken.
Stationair loopt hij ok, misschien een tikkeltje rommelig maar wel met constant toerental. Bij op de motor afremmen voel ik geen verschil, dat gaat goed.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2016 04:21 PM
  [ # 236 ]
Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 december 2016 08:19 PM
  [ # 237 ]

Gecheckt, en is in orde. Was wel een kanshebber. Is namelijk al 2 keer stuk gegaan dit jaar.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 december 2016 08:46 PM
  [ # 238 ]

Dan de bobine en/of ontstekingsmodule. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet zeker weet of de 16V ook zo’n module heeft, maar ik denk het wel. Je klacht komt me voor als typisch een ontstekingsprobleem.
Wat verder gezocht zijn bougies en bougiekabels.
Valse lucht kan ook nog.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 december 2016 09:49 PM
  [ # 239 ]

Injectierelais kan ook nog

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 december 2016 12:24 AM
  [ # 240 ]

Stappenmotor die niet goed afsluit bij warme motor.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook