Zoonlief wilde weg rijden, moest iets voor zijn studie afsluiten wat voor eindexamen meetelt. Maar de DS had andere plannen, ik hoorde vanuit huis een raar geluid, zag ook de DS staan te shaken. Liep er naar toe en zoonlief riep, de auto is gek geworden, klokje draait in het wild rond, allerlei toeters en bellen gaan aan en melding eco modus aan. Ik dacht meteen accu. Gelukkig kwam vrouwlief met de 500 aangekacheld dus zoon kon daarmee reis aanvangen. Ik via my DS card gebeld krijg ik een belgische dame, hele riedel af moeten draaien affijn half uur later stond de dealer van 4km verderop met laptop voor de deur. Er zijn problemen hoor ik? Ja nou hij start niet, oh ik had melding foutcode na starten, zucht. Anyhow hij plugt laptop aan auto en ziet allerlei foutmeldingen, heeft gelukkig een startbooster bij hem en na lang starten slaat de auto aan, loopt eerst paar minuten superslecht, in veiligmodus en daarna weer ok. Hij nam de auto mee naar garage en gisteren telefoontje dat alles ok is maar wel accu vervangen, dood als een pier. Wel 170 euro aftikken graag. Nu is ook meteen het probleem met de keyless entry opgelost. Deze deed het al paar weken niet meer op bestuurdersdeur, wel op de rest van de deuren. Maar goed ik had zoiets zal wel, ik blijf toch niet lang meer in deze auto rijden. Maar blijkbaar als accu niet goed is doet dat het ook niet meer!
The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Dat is nog goedkoop, mijn Batterij C4(2011) was een stuk duurder.
Excl. of incl. BTW ?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
OK even update, er zit maar 1 accu in, had de rekening verkeerd geinterperteerd. Er staat een accu op met nummer en vervolgens boordaccu vervangen met nummer maar dat is het arbeidsloon. Anyhow geintje kost om precies te zijn 171 Euro incl btw voor het vervangen van de accu.
The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar is de tijd gebleven dat de ouwe loodaccu gewoon 7 tot 10 jaar meeging…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tsja hiervoor in 9 jaar tijd met een (nieuwe) Volvo XC70 3 accu’s versleten…......
Maar bij de XC70 merkte je dat de accu minder werd met starten en heb ik nooit niet kunnen starten op tijd kunnen vervangen. Bij de DS van de week nog met stevige vorst nergens last van met starten en nu vrijdag met warmer weer wel….
The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!