Zitten er sensoren op?
Of werkt het zoals op mijn honda via een sensor die de rolomtrek meet?
Ik heb voor de zomerbanden 17” en voor de winterbanden 18”
Nu na de wissel krijg ik ook dat lampje en kan ik dat resetten via het menu.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Welke sensoren bedoel je? bandenmaat zomer en winter is ‘t zelfde 205/60/16.
Maandag bandenwissel en woensdag melding bandenspanning.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
zomer 17 en winter 18 ???? ik dacht altijd dat een smallere band voor winter, beter was of zie ik dat verkeerd.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
van de voorpagina
Zo rijdt de nieuwe C4 Picasso
Sinds ruim een half jaar is de vernieuwde C4 Picasso beschikbaar op de Nederlandse markt. Van buiten is de MPV op details bijgeschminkt. Onderhuids veranderde er veel meer: allerlei nieuwe technieken deden hun intrede. Toevallig sponsort Citroën de tentoonstelling Picasso aan Zee. Alle reden om met de ene Picasso die andere Picasso met een bezoek te vereren.
Enkele weken terug ontving de redactie een mailtje van Citroën Nederland. Of we zin hadden in een bezoekje aan de tentoonstelling Picasso aan Zee in Den Haag. Citroën Nederland zorgt voor het vervoer. Voor we de sleutels van de Grand C4 Picasso II.2 in ontvangst mogen nemen, krijgen we eerst een lunch met daarna een korte rondleiding door het museum. De gids geniet duidelijk van de kunsten van Picasso. Met smaak vertelt ze over de borden, vazen en andere gebruiksvoorwerpen die hij beschildert. Op het binnenterrein van het museum Beelden aan Zee staat een C4 Picasso te glimmen.
Even later krijgen we de beschikking over een Grand C4 Picasso met alle luxe en comfort die je maar kunt bedenken. Leren bekleding, stoelmassage, verkeersbordherkenning, automatische stopfunctie en een handfree achterklep. De kleur is vergelijkbaar met het weer van die dag, tamelijk grijs.
Terwijl Wouter Janssen rijdt, laat ik mijn rug masseren en geniet ik van het uitzicht door de grote voor- en zijruiten. Ik kijk achterom en zie dat er achter me nog een heel stuk auto zit. Wat een geweldig ruime en comfortabele auto is dit. Hiermee zie ik me wel een weekendje naar Frankrijk crossen om wat dozen wijn in te slaan.
Na een korte stop voor een fotoshoot neem ik het stuur over. We rijden verder binnendoor naar Amsterdam. De rust aan boord valt op. Een tijdje terug reed ik een weekend in een SUV van het merk met het wybertje. Bij die auto is het roemruchte Franse comfort wel verdwenen. De Picasso is comfortabeler. Het ritje tussen Amsterdam en Den Haag was net te kort om alle technieken aan boord te proberen en te testen. Wel heb ik een prettige indruk van de Grand C4 Picasso gekregen. Een fijne auto waarmee je op je gemak grote afstanden aflegt. En dan ben je blij met de coffeebreak alert. Want anders rij je non-stop naar het zuiden.
PS: De Picasso is fijn; ‘verliefd’ werd ik op dat nieuwe kleine Citroënetje. Daarover later meer.
tekst: XMTurboCT; foto’s: Wouter Janssen, XMTurboCT
Ik wil onmiddellijk aannemen dat hij prima rijdt, maar oh, wat is dat exterieur lelijk!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over smaak valt niet te twisten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Rougefurio schreef:Ik wil onmiddellijk aannemen dat hij prima rijdt, maar oh, wat is dat exterieur lelijk!
Onder Exterieur versta ik buitenkant, wat bedoel je daar dan mee?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Wel, kijk bijvoorbeeld eens naar die lompe, grove voorkant. Het dashboard ziet er daarentegen redelijk uit, dus het interieur is niet verkeerd.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Verschil met de onze is toch niet zo groot, voorbumper valt wat meer op.
Kleurkeuze maakt ook veel verschil, van wel of niet mooi.
Ik mis de zwarte ruiten, rondom op onze C4Grand Picasso.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik maakte mijn opmerking niet in het kader van een vergelijking met eerdere versies (waar ik evenmin veel van weet), maar wilde alleen mijn (uiteraard zeer subjectieve) indruk geven. Die hoge voorkanten bijvoorbeeld die nu mode zijn, kan ik absoluut niet mooi vinden; wat mij betreft moet de lijn van de portieren vloeiend doorlopen in de voorschermen en de motorkap. Zoals ik elders eerder schreef: hedendaagse ontwerpers kennen het begrip elegant niet meer; alles moet er ‘stoer’ en ‘dynamisch’ uitzien. Ja, ik weet het: ik word oud.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ben een 55+(er), maar wat een plezier en gemak van deze auto de in en uitstap.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik ben 62 jaar en bijna 11 maanden, maar stap nog graag in in mijn totaal weggezakte BX, CX of XM. Aan een anti-wegzakbol zoals in de latere Xantia’s heb ik dan ook geen behoefte. Het is maar wat je gewend bent, en de sensatie van de omhoogkomende auto na het starten neem ik mee in mijn graf… Laten we erover ophouden!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vergeet niet dat auto’s tegenwoordig omwille van voetgangerveiligheid en emissie-eisen er domweg zo uit moeten zien. Vervolgens gaan de dames en heren tekenaars allerlei vage lijnen tekenen om toch een eigen vorm te kunnen creëren. Een portierrand die halverwege het voorscherm eindigt in de koplamp bijvoorbeeld.
Ja, auto’s gaan er anders uitzien en lijken steeds meer op elkaar, maar om deze Picasso dan maar gewoon als lelijk te bestempelen vind ik wat ver gaan.
Overigens kun je straks geen MPV meer kopen hoor, dan ben je aan de crossover overgeleverd. Dat is wat de gemiddelde vitale 55+‘er tegenwoordig rijden wil..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het zal best wel aardig rijden en het ruimte aanbod zal best riant zijn, maar mooi is anders. Ook het tablet achtige dashboard vind ik echt lelijk
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
2d schreef:
Vergeet niet dat auto’s tegenwoordig omwille van voetgangerveiligheid [...] er domweg zo uit moeten zien.
Is dat echt wetenschappelijk onderzocht? Mijn gezonde verstand zegt dat je beter (letterlijk) door een XM kan worden geschept, omdat je dan over de auto heen vliegt. Bij deze Picasso of een ander model met een hoge voorkant verdwijn je onder de auto.